Ga naar inhoud

Bandenspanning onbelast


Martijn77

Aanbevolen berichten

Binnenkort gaan bij weer de zomerbanden eronder.

Nou zou ik graag reeds de banden weer op spanning brengen voordat ik ze weer monteer. Heeft iemand een idee wat de spanning van de band moet zijn, onbelast, zonder dat de auto erop rust?

Hetzelfde als normaal of iets lager? MvG,

 

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet laat je die gewoon zoals ze was toen ze aan de auto zaten. Er staan geen krachten meer op die de banden vervormen dus een hogere spanning heeft geen zin. En lager is onnodig.

Als je ze aan een lang stilstaande auto laat zitten, dan breng je de druk omhoog naar 4 of 4,5 om te voorkomen dat ze vervormen (eivormig worden)

 

als ze niet al te laag zijn geworden (er zal best wat ontsnappen bij lang liggen) gewoon monteren en langs een of twee van die automaten rijden en ze op spanning brengen: o.1 meer als in de boekjes rijdt lekker en slijt minder.

 

Als ze wel erg laag zijn geworden kun je natuurlijk die hele stapel in je auto laden en eerst naar zo'n automaat gaan.

 

Meerdere automaten, vaker nameten bij dezelfde automaten is wel nodig omdat ze niet bepaald allemaal even nauwkeurig zijn. Een verschil van 0,3 heb ik regelmatig meegemaakt. En dat is toch aardig wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden