Ga naar inhoud
  • 0

handgeschakeld naar aut ombouwen..hoe moeilijk?


ehasalm

Vraag

Hallo vw experts en fans

 

door een slechte knie die de Passat koppeling maar slechter maakt, zit ik nu te denken of het mogelijk van handgeschakeld naar aut. om te bouwen?

 

ik heb een 2004 1.9TDI 74kw AVB, welke versnellingsbak komt met deze motor? op ETKA staat 4 traps EPT en EPV en 5 traps, en wat heb ik verder nodig behalve de bak en aandrijfassen?

 

ik heb veel op mijn auto besteed en bijna alles vervangen, daarom wil ik hem niet inruilen maar liever naar aut ombouwen indien dat niet te duur is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

thanks iedereen

 

ik heb ook verder op passatworld.com gelezen, en idd, het is niet een makkelijke plug and play verhaal, dus ga ik niet beginnen.

 

de vraag nu is of er een manier waarmee de koppeling soepeler mag worden of met kortere beweging lengte, andere merk koppeling oid? is Sache een optie of hij zwaarder op de voet is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Informeer eens bij AM products in Velp dan zit je direct bij de bron. Is volledig CAN bus gestuurd en er zit zelfs mogelijkheid voor launch control op !

Toevallig staat nu een van onze demo autos daar nu ook voor inbouw maar de poefrit die ik laatst gemaakt het met het systeem heeft mij in 1x overtuigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat lijkt me wel een goeie oplossing, maar hoe werkt dat precies dan? ben wel benieuwd naar.. als ik het goed heb, wordt de koppeling ingetrapt wanneer je op die knopje, aan de zijkant, drukt? en voor de rest gaat het eigenlijk allemaal automatisch?

 

@Hassan

Ik zie dat je daar ook een proefrit kan aanvragen, ik zeg doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn wagen laten ombouwen van automaat met 4bak naar een tiptronic automaat (5bak). Is een flinke klus geworden en we zijn als het goed is vandaag helemaal klaar na flink wat tegenslagen. UIteindelijk wegen de kosten niet op tegen de baten. Je kunt dan beter een nette andere wagen met automaatbak kopen. Is een stuk eenvoudiger en waarschijnlijk ook goed koper.

Mechanisch zijn er namelijk flink wat verschillen en ook in de aan sturing vanuit ECU zijn er verschillen. Alles is op te lossen maar kost tijd en geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Click en go is een oud systeem, daar lees/hoor je veel slechte ervaringen over.

AM products heeft een modern nieuw systeem wat door de CAN bus van signalen wordt voorzien en dus ook geen problemen heeft met het verloop van koppelinskabel en slijtage op den duur. Of er nog meer vergelijkbare leveranciers zijn weet ik overigens niet, zo ver heb ik mij niet in deze kwestie verdiept.

De ontwikkelaar heeft mij in een keer overtuigd na een proefrit met het nieuwe systeem, ben benieuwd wat onze klanten er van vinden in onze demo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden