Ga naar inhoud
  • 0

hobbelen van de auto


banditbob

Vraag

Sinds 6 weken heb ik een passat bleu motion tdi 110 pk. (2009)

Bij een snelheid tussen de 70 en 80 km ging de auto hobbelen.

Er zaten hoogteslagen in de banden. De auto heeft lag stil gestaan.

In het begin heel erg en uit frustratie heb ik er uiteindelijk 4 nieuwe banden onder gezet (continental)

Maar nog is het hobbelen niet weg. De bandenboer bourgonje uit zwolle heeft prima werk geleverd, 3x opnieuw alles gebalanceerd, zelfs aan de auto. De auto is daar ook uitgelijnd.

Maar helemaal rustig rijd de auto niet. Wat dat betreft reed mijn vorige auto een renault laguna veel rustiger.

Ik hoor nu allemaal verhalen en weet niet of het waar is maar hebben continental banden meer problemen met een hoogteslag in de band dan andere merken banden? of is dit een passat kwaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb deze week mijn achterwielen ook laten nakijken. Ik was bang voor of aanlopende remmen of versleten wiellagers. Echter ook ik heb last van hoogteslag. Ik rij niet op Conti's ik heb achter Goodyear Efficient Grip liggen. Moet wel zeggen dat ik er last van heb als ik ca. 50km/u rijd. Op de snelweg merk ik er niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een Blue Motion 110pk uit 2009 (variant) en rij al 35.000 km zonder problemen op Michelin banden. De achterbanden komen trouwens over van mijn vorige auto, toevallig ook een Laguna, waar ze ongeveer 10.000 op hadden zitten. Sinds ik voor Michelin kies heb ik geen last meer van hoogteslag/cuppen. Op mijn vorige auto's, de Laguna en daarvoor een Volvo V40 had ik er met Conti's, Dunlops en Goodyears wel last van. Ik heb me destijds laten vertellen dat Michelin het minste last heeft en dat met name banden met een V-profiel er gevoelig voor zijn.

 

Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden want het is inderdaad behoorlijk vervelend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden