Ga naar inhoud
  • 0

krukas/multiriem poulie Gaat er niet af


Akfoppen

Vraag

goedendag ,

 

ik rijd een passat 98' 1.8turbo 20v

 

ik ben bezig met een distributie wissel

 

toen ik aan kwam bij de krukas poulie/multiriem poulie, bleek deze met 4 inbus bouten vast te zitten. waarna ik dan de onderste distributie kap kon weg halen.. nou heb ik 2 inbussen eruit en de laatste 2 zaten zo vast dat ze zijn dolgedraaid en ook 1 heb ik proberen vast te lassen en dat is niet gelukt met als gevolg een las die is afgebroken

 

dus 1 die dol is en 1 die is vast gelast met een inbus die is afgebroken. hoe krijg ik dit in vredesnaam eruit..

 

ik denk me eigen nu suf ik probeerde met een klein dremeltje de bouten glad af te slijpen maar voor ik weer verder ga ..... iemand een idee .

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

de bouten zitten verder verzonken in de poulie dan de poulie lang is dus ik zit er zeg maar al helemaal in

 

 

ik zou ze af moeten krijgn zodat die multieriem poulie / airco poulie er zo af kan schuifen en als die eraf is een grip tang erop

 

 

maarja hoe kom ik erbij als ik ze af wil slijpen ik heb wel een dremel iemand een idee of er iets is dat staal goed afslijpt ik heb wel een klein schijfje maar dat is zelfs nog te groot en het vreet schijfjes.

 

de schijfjes zijn te groot waardoor ik er ook niet lekker bij kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kun je even een paar foto's van de situatie maken en die hier plaatsen? Dan komen we vast samen tot nog betere ideeën. Enige andere optie is dat je meer "afbouwt" zodat je er van de betere kant bijkomt om bijv. toch te kunnen inboren. Eventueel met een haaks hulpstuk waarmee je als het ware om de hoek kan boren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik snap wat er bedoelt wordt, heb het zelf ook eens gehad met die 4 poelieboutjes. Je kunt het proberen met een goed merk visegrip of met een dremel een sleufje maken. D'r zijn ook speciale bits die zich vast laten draaien op de kop van de bout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

middels dit verholpen

 

los geslagen met hammer en beitel en slijpen maar hamer en beitel werkt goed.... daarvoor bedankt

 

 

nou ben ik op zoek naar de eerste cillinder...

 

wat is de 1e cillinder

 

vanaf de distributie kant ?

 

en als de merktekens goed staan betekent dit meteen dat hij in de juiste slag staat

of kan dit ook de volgende 360 graden zijn?

 

anders draai ik er een bougie uit.. maar dan zal ik even willen weten wat de eerste cillinder is

 

 

in hetboek staat :verdraai de krukas totdat de zuiger van de 1e cil in het BDP aan het einde van de compressieslag staat

. hoe meet ik dit??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou ik wil aller eerst jullie bedanken voor de raad,

 

ik heb zover ik weet succes vol de distributie wissel uit gevoerd..

 

weet niet of hier al ooit al over gesproken is ...

 

motorcode aeb 1.8 20v turbo '98

 

het oude spansyteem word vervangen door het nieuwe span systeem ...

 

niks geks, maar de hydraulische spanner is vervangen door een ander model en evenals de bijbehorende spanrol

 

deze spanrol heeft een andere diameter.. waardoor als je bij de automaterialen boer staat en je neemt je (oude riem) mee deze is 152 tands

 

en je vraagt om een nieuwe set met oude riem dan klopt het niet

 

het spansysteem is vervangen door wat ik al zei een andere poulie...

 

dus als ze je kenteken vragen en hun je een nieuwe Distributie set mee geven

 

met nieuwe spanrol deze heeft een andere maat. en dus heb je dan 153 tanden nodig anders krijg je hem er niet op

 

 

dus oud spansyteem 152 (deze word naar mijn weten niet meer verkocht)

 

nieuw spansyteem 153 tanden riem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou nog 1 vraag als ik mijn auto start schommelt hij even in toeren

 

 

 

op een gegeven moment gaat het wel weg

 

moet ik iets inlezen?

 

dit was bij een laguna contact aan dan uit wachten tot je klik hoor en dit 3 maal herhalen

dan was het gasklephuis ingeleerd.

 

hoe zit dat bij deze wagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden