Ga naar inhoud

  • 0

inhouden en schokken bij schakelen en rijden


esmamaju

Vraag

Hallo allemaal,

 

de passat schokt en houd in na schakelen, met name in z'n 1,2 en 3, tijdens het rijden doet hij het ook regelmatig opeens.

Dan houdt hij een seconde ofzo in en gaat dan weer of voel af en toe even het vermogen wegvallen kort en is er dan weer.

Ook had ik eergisteren opeens een oranje olielampje. Bij peilen bleek hij nog in het midden te zitten. toch maar naar max bijgevuld en was weer weg.

Dit is toch niet de turbo hoop ik? Hij kan ook wel weer een poosje als ik snelweg rij gewoon normaal rijden of op 80 in z'n 5. Lijkt wel steeds erger te worden ne heb het idee dat ik benzine ruik als ik voor stoplicht sta te wachten.

 

Iemand een idee waar eerst naar te kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

ja, door het verchil in druk tussen het inlaatschoepenwiel en uitlaatschoepenwiel(hogere druk) dicht ie niet helemaal af(bij stationair) en komt er wat olie vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ja, door het verchil in druk tussen het inlaatschoepenwiel en uitlaatschoepenwiel(hogere druk) dicht ie niet helemaal af(bij stationair) en komt er wat olie vrij.

Zou niet best zijn, de olie in het turbodrukcircuit komt meestal van de oliemist via de carterontluchting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben het echt kwijt...eergisteren tot drie keer toe bij stoplicht sloeg te motor af zonder dat ik iets deed en nog steeds af en toe flink bokken en verlies van vermogen. Nu een paar dagen geen enkel probleem meer gehad en rijdt hij prima. Ben nu in limburg op vakantie en zit te denken om uit te laten lezen. Heeft dat zin? Vertrouw hem gewoon niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hem net laten uitlezen en gaf geen enkele storing aan helaas. Volgens de monteur zou het gezien de kachten de krukas sensor moeten zijn. Als deze niet goed werkt zegt hij kan hij gaan schokken en afslaan...kosten 130 euro...is dat nog goedkoper te krijgen of puur via de dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag maar krukassensor vv ...toen rit van 200 km gehad . Geen enkel probleem dus dacht yes ...bij weer een stukje rijden opnieuw inhouden en vermogen weg..dus is niet de sensor helaas...pfff

Wie nog een slim idee?

Al met al..

 

Vacuüm leidingen vv

Geen verstopping

Krukassensor vv

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden