Ga naar inhoud

  • 0

inhouden en schokken bij schakelen en rijden


esmamaju

Vraag

Hallo allemaal,

 

de passat schokt en houd in na schakelen, met name in z'n 1,2 en 3, tijdens het rijden doet hij het ook regelmatig opeens.

Dan houdt hij een seconde ofzo in en gaat dan weer of voel af en toe even het vermogen wegvallen kort en is er dan weer.

Ook had ik eergisteren opeens een oranje olielampje. Bij peilen bleek hij nog in het midden te zitten. toch maar naar max bijgevuld en was weer weg.

Dit is toch niet de turbo hoop ik? Hij kan ook wel weer een poosje als ik snelweg rij gewoon normaal rijden of op 80 in z'n 5. Lijkt wel steeds erger te worden ne heb het idee dat ik benzine ruik als ik voor stoplicht sta te wachten.

 

Iemand een idee waar eerst naar te kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb me aangemeld bij vagcat en kan nu ook in etka kijken, maar kan niks vinden over die n75. Dacht print even een plaatje uit voor de beun vrijdag waar die precies zit en de leidingen om na te kijken. valt dat onder electrische systemen of toch gewoon de engine want daar vind ik het niet of kijk vast niet goed

 

is dit hem?

post-5082-1423827365,3275_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou..vandaag de cartelventilatie leidingen nagekeken, waren niet verstopt, eigenlijk wel schoon. Zag wel in de buis van de intercooler naar het inlaat toe dat er best wel veel olie in zat. het druppelde wat uit de buis. Weet het niet zeker maar volgens mij hoort daar geen olie in te komen toch?

Ik heb de vacuumslangetjes vervangen die van de n75 lopen , de lange die voor het blok langs onder de turbo door loopt richting de bumper was een ellende, hij brak af bij het opzetstukje en was zo fragiel en dun dat ik hem er niet meer aan kon lijmen. Heb de slang nu er niet meer vast in en ligt los, merk er niks van met rijden maar moet dus eigenlijk een nieuwe kopen waar die slang in moet zeg maar...

Ook tikte ik de oliepeilstok kapot, wat is dat gele plastic slecht zeg, kwam er even tegenaan en kapot, zit nu los erin. Wat kost zoiets?

Heb de n75 nog niet vervangen, komt morgen binnen maar moet geen probleem zijn volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De N75 heeft zijn 3 slangbevestigingen anders zitten dan de originele die erin zit. Maakt dit nog uit? weet nu niet waar wat op moet en volgens mij is de bevestiging op de ijzeren plaat van de N75 anders...of ik zie wat over het hoofd. Deze zit bij de originele met 2 imbusboutjes vast aan de ijzeren plaat maar kan bij de nieuwe niet. Heb hem dus er maar op gelaten nog.

Heb ik gewoon de verkeerde?

lukt niet om een foto erbij te zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De lange N75 aansluiting gaat altijd in de turboinlaatbuis, de middelste kleine naar de turbo en de andere kleine aansluiting richting wastegate. Dit is voor alle N75 types. De F versie is de opvolger van de C versie. Als je de C of F versie goed installeert kijkt de electrische aansluiting richting rechterkoplamp. Zogenaamde race-versies (H en J) hebben de electrisch aansluiting de andere kant op wat het wat lastiger maakt om die aansluiting te realiseren.

 

In ruststand moet je lucht kunnen blazen van de middelste (druk) naar de wastegate (andere kleine aansluiting). De weerstand van de spoel is ongeveer 30Ohm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou...bleek uiteindelijk niet van een passat af te komen gr maar van een beetle of polo 1.8t die dwarsgeplaatst zijn...

Beetje jammer.

Vandaag bij stoplicht begon hij opeens onregelmatig te lopen en met optrekken sloeg hij bijna af. Door véél gas geven ging hij toch door.

Ik snap er echt niks meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het aansluitpunt van een vacuumslang thv de airco onder de turbo is bij de slangen vervangen vorige week afgebroken. was zo dun en fragiel...volgens mijn monteur kon het geen kwaad en heeft hij de slang gewoon los laten hangen en het aansluitpunt met een parker dicht gemaakt.

Dan moet dat het zijn...wat kost zo'n nieuw aansluitstuk? Wil de auto gaan verkopen denk ik en diesel gaan rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oi, dat is de vacuumslang naar de divertervalve / afblaasklep, die staat dus nu continue dicht wat levensbedreigend voor je turbo is ivm terugslag van turbodruk. Als je er rustig mee rijdt kan het op zich wel even. Waarschijnlijk is de slang weer ergens lek of de parker eruit. Zou die slang asap vervangen met de verbeterde versie vacuumslang (N 101 965 02 bij de dealer) ipv die met dat hoesje eromheen. Die laatste verpulvert na verloop van tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan is dus het tuutje van die afblaasklep afgebroken en zit in de afgebroken opening de parker. De slang is open en zit wel aan de n75vast ...de slang is nieuw. Weet je wat die afblaasklep kost en die moet dus écht vv worden begrijp ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik meende al dat er wat spraakverwarring was, die slang loopt niet naar de N75 maar naar de N249 of direct naar inlaatspruitstuk (motorcode AEB). Een nieuwe DV is 40-50 euro, koop dan gelijk die van de audi TT (06A 145 710 N) als je toch een nieuwe moet hebben.

 

De N75 zit op de turboinlaatbuis en regelt de wastegate vd turbo. De DV regelt juist het wegvloeien van druk indien het gas wordt losgelaten, de vacuumslang is daarbij essentieel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus dan is het niet de N75die onder het inlaatspruitstuk zit maar de N249?

Ik heb een apu motor.

De lange slang loopt dus naar die N249 begrijp ik.

Er gaat ook een kort slangetje van het randje rechts van het spruitstuk onder het spruit stuk door naar die N 249 net als die lange slang.

De turbo inlaatbuis en dus de N75 die dan misschien wel past die ik gekocht heb, zit dat bij de turbo gelijk ergens waar ik bij kan zelf?

De dv moet ik dus écht vervangen begrijp ik. Dat is dus onder rechts achter de bumper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus dan is het niet de N75die onder het inlaatspruitstuk zit maar de N249? Ik heb een apu motor.

De lange slang loopt dus naar die N249 begrijp ik. Er gaat ook een kort slangetje van het randje rechts van het spruitstuk onder het spruit stuk door naar die N 249 net als die lange slang.

 

Klopt, bij de APU loopt die slang naar de N249

 

De turbo inlaatbuis en dus de N75 die dan misschien wel past die ik gekocht heb, zit dat bij de turbo gelijk ergens waar ik bij kan zelf?

 

Ja, je moet even het luchtinlaattraject naar het luchtfilterhuis verwijderen, daarna ook de ronde klep van de carterontluchting weghalen, daarachter zit de N75 met de lange buis in de turboinlaatbuis + 2 kleine slangen naar turbo en wastegate

 

De dv moet ik dus écht vervangen begrijp ik. Dat is dus onder rechts achter de bumper.

Ja, als die nippel eraf is, is vervangen de enige mogelijkheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden