Ga naar inhoud

  • 0

inhouden en schokken bij schakelen en rijden


esmamaju

Vraag

Hallo allemaal,

 

de passat schokt en houd in na schakelen, met name in z'n 1,2 en 3, tijdens het rijden doet hij het ook regelmatig opeens.

Dan houdt hij een seconde ofzo in en gaat dan weer of voel af en toe even het vermogen wegvallen kort en is er dan weer.

Ook had ik eergisteren opeens een oranje olielampje. Bij peilen bleek hij nog in het midden te zitten. toch maar naar max bijgevuld en was weer weg.

Dit is toch niet de turbo hoop ik? Hij kan ook wel weer een poosje als ik snelweg rij gewoon normaal rijden of op 80 in z'n 5. Lijkt wel steeds erger te worden ne heb het idee dat ik benzine ruik als ik voor stoplicht sta te wachten.

 

Iemand een idee waar eerst naar te kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee...hij loopt stationair perfect en blijft op zelfde toerental en zijn net 1000 km geleden nieuwe bougies ingegaan dus dat moet goed zijn. Alle filters heb ik ook vervangen.

Lmm zou dat ook nog kunnen of lijkt het daar niet op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
kijk eerst maar ff wat de brandstof doet(of 5 flessen Bioethanol van de Action erin op een volle tank)

 

 

Heeft dit hetzelfde werking als een brandstof met een hogere octaan? Heeft dit verder geen nadelige gevolgen? Of is dit voor een keer te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou, het veranderd niet met de bio ethanol. Zit te denken dat het misschien ook nog wel een slang zou kunnen izjn toch? Waar zit die n75 zodat ik de slangen kan volgen on na te kijken?

Is dat ding puur bij de dealer te krijgen, kost me 70 euro daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Matthijs, ik zat vandaag te denken...ik had van de week het olielampje wat aanging in oranje tijdens het rijden. Ik dacht dat dit door het oliepeil komt, maar zit in het boekje te lezen dat dat lampje aangaat bij te weinig oliedruk en niet bij peil te laag...ik heb hem toen wel bijgevuld naar max en ging lampje uit.

Als ik dan mijn klachten bij elkaar optel lijkt het volgens mij er erg veel op dat het met het bekende carterprobleem en ontluchting door verstopping te maken kan hebben, wat denk jij?

Ik doe iedere 15000 km nieuwe olie en filter met 5w40 olie erin dus volgens mij zijn de intervallen niet te lang toch?

Afgelopen dagen rijdt hij trouwens weer veel beter, nog af en toe een klein hikje, maar kan ook toeval zijn denk ik. Dat deed hij wel vaker en opeens was het weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou ff je gehele carterventiliatie schoonmaken.. zeker nu je dit lampje gehad hebt..

Overigens heeft niet alleen de interval maar ook de (te hete)motor zo uitzetten er mee te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb het topic helemaal gelezen, maar de foto's laden niet bij mij helaas. Ik heb de oliedop gekeken, die was gewoon schoon, de oliepeilstok bekeken, ook schoon, maar zat wel een klein wit hard stukje op en de olie ziet er nu na 12000 km nog aardig helder uit.

Heb jij misschien voor me een tekening van etka ofzo welke leidingen ik na moet kijken? Waar ze allemaal zitten? Ga vrijdag naar mijn beun toe die het onderhoud doet aan mijn auto om alle leidingen en de n75 na t ekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedankt Matthijs, ik kan de foto's zien behalve die op pagina 9 van de leidingen dus weet nog niet precies waar ze allemaal zitten haha...die laden nog niet helaas.

Vandaag met rijden trouwens heel gek, maar lijkt alsof de auto nu veel meer power heeft, voel met optrekken dat ik in de stoel gedrukt wordt en hij echt vooruit wil...snap er niks meer van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden