Ga naar inhoud

Mooi pakketje samenstellen voor +-50euro


Kanerr

Aanbevolen berichten

Ik kom jullie weer eens vervelen :mrgreen:

 

Het kriebelt toch wel heel erg om zelf de auto goed schoon te maken! Dus denk hierbij aan een nieuwe washmitt, shampoo (APC misschien???) en kleibar. Het polijsten gaat bij mij in een latere stage beginnen. Ik heb nu voor na het kleien een filler (Autoglym SRP) en heb ook wax (niet de beste, goedkope MOTHERS half synthetische wax)

 

Nuja, ik wil het niet te duur maken want ben nog een student :mrgreen: Maar welke producten kan ik gebruiken die redelijk tot goed werken met een mooi prijskaartje?

 

En een andere vraag: kan je AllPurposeCleaner ook gebruiken als shampoo?

Ik heb nu zelf dit:

100618 Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml € 24,49 € 24,49

101105 Poorboys World - Microfiber Applicator € 2,25 € 4,50

101251 Bilt-Hamber - Auto-Clay Soft - 180g € 16,99 € 16,99

102092 Monello - Wash Mitt € 13,99 € 13,99

5 producten. Subtotaal: € 59,97

 

Microfiber applicator is dan voor de filler en wax :embarassed:

 

Hebben jullie nog tips/ideeën/suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

APC is geen shampoo, maar een allesreiniger.

Als je je auto daarmee wast wordt ie zo schraal dat elke vorm van bescherming weg is.

 

PB slick & suds als shampoo is prima en een quick detailer voor het kleien, gaat droog niet zo lekker.

En een stel mf doeken voor het uitpoetsen en een droogdoek voor na het wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter gewoon een goed shampoo aan schaffen en daar eerst je auto mee wassen. Afnemen met een droogdoek.

Daarna kan je de auto afnemen met APC, om eventuele oude waxresten en andere zaken te verwijderen.

 

Daarna moet je de auto kleien. Alleen met water kleien is over het algemeen niet aan te raden vanwege de kalk in het water.

Beter een quick detailer aanschaffen om mee te kleien. Ik heb zelf Citrus Bling aangeschaft (http://carclean.nl/product/Valet_Pro/Citrus_Bling_500ml_VP_Citrus_Bling_500ml_101770), dat je voor heel veel doeleinden kan gebruiken naarmate de mengverhouding. 1:16 is om het als een clay-lube te gebruiken en dat gaat prima. Heb je in 500ml en hoeft dan echt niet heel veel te kosten (nu bij CC in de aanbieding zie ik).

 

Daarna de glaze en de wax (pak voor beide een aparte applicator. Ik zou hiervoor foam applicators gebruiken). Een aantal microfiber doeken om de glaze en wax uit te poetsen is ook aan te raden.

 

Als je de niet perse in Nederland hoeft te bestellen, kan ik je ook http://www.shinearama.co.uk aanraden. Over het algemeen zijn de prijzen daar lager dan bij de gerenommeerde webshops in NL; verzending kost wel GBP 6,00, maar als je een aantal spullen bij elkaar hebt, dan kan het totaal nog wel verschillen met de totaalkosten bij bijvoorbeeld CC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, eventjes aanpassen:

101251 Bilt-Hamber - Auto-Clay Soft - 180g € 16,99 € 16,99

101703 Meguiars - Ultimate Wash & Wax - 1420ml € 19,99 € 19,99

101770 Valet Pro - Citrus Bling - 500ml € 11,50 € 9,50

102026 Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator € 1,75 € 3,50

Totaal van +-50euro, zonder washmitt.

 

Welke washmitt raden jullie aan? Als jullie me iets aanraden, dan koop ik het pakketje en ga ik aan de slag! :mrgreen:

Neem het pakketje ook mee op vakantie, lekker in de (laagstaande) zon wassen, kleien en waxen 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je het beter in bad gooien :lol:

 

Lekker badderen in autoschuim, jottem! :lol:

 

Hou je ook van hondsdolheid?? :mrgreen:

 

Tuurlijk, lekker schuimbekken, beetje raar doen.. Is gewoon mijn zaterdagavond na een paar pillen op de schuurfeessie hier om de hoek :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden