Ga naar inhoud
  • 0

Aansluiten achteruitrij camera


BARRY_TDI

Vraag

Ik heb vandaag een achteruitrij camera gemonteerd. echter bij het aansluiten wil hij niet automatisch overschakelel.

De dubbeldin is een clone (groupbuy)met camera ingang.

Ik heb de spanning van de achteruitrij licht unit gepakt. Als ik de rca kabel in tv in doe en zet de device in AUX heb ik wel beeld.

Moet er iets ingeschakeld worden op de radio. Ik neem aan dat ik niks hoef aan te melden omdat ik geen canbus heb.

 

Iemand enig idee hoe ik de camera moet aansluiten zodat bij achteruit schakelen het beeld automatich veranderd van bv DVD naar camera beeld??

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zal ik moeten kijken Alle. Ik had de clama bediening eraf gehaald. Ik had de kabels zodanig onder de radio weggewerkt dat ik er zo bij kon.

Ik zal de radio wel uitbouwen en kijken van de week. Rca kabel moet ik ook verlengen ben ik bang. Haal het zo te zien net niet.

Alle aansluitingen in de klep zijn klaar. Ik hoef alleen voor de spanning stekkers te bestellen zodat alles plug en play wordt, net als de SML en de PDC kabeltjes. In de achterlicht unit.

 

Heb jij voor mij een kabelpositie in de zekeringskast waar ik achteruitrij signaal kan aftappen??

 

Nogmaals dank voor info Alle.

 

P.s. Heb trouwens nog een vraagje aan je, doe ik via PB :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Good job Meneer Lepeltje :thumb:

 

Je kan nu beter meer aandacht schenken aan die scherm, dan aan het piepgeluid van je PDC :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ok maar dan nog gaat het m.i. bij een 3c niet lukken via de achterlichten, wellicht kun je beter Alle(Dieseltje) even contacten want die verkoopt ze!

 

Ik zie dat dieseltje er ook problemen mee heeft gehad.

 

Je zit dus eigenlijk met 2 x canbus probleem.

1 voor de ledverlichting in de camera,

1 voor aftappen signaal, Hiervoor is een relais te gebruiken. Moet dit nog een speciale zijn?

 

Als ik de spullen heb open ik wel een nieuw topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is een beetje lastig met een aftermarket camera, daarnaast zijn er ook weer heel veel specificieke navigatiesystemen waar ze wel of niet compatibel mee zijn of een losse display, de oem camera aan de RNS 510 is wat dat betreft eenvoudig met een duidelijk schema.

Maar je kunt altijd een plusdraad voor de voeding vanaf de zekeringkast trekken of van de 12 v stekker in de kofferruimte. Gezien het stroomverbruik lijkt me een relais niet nodig, wel via een zekering.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden