Ga naar inhoud
  • 0

3BG turbo revisie en koppelingsplaat vervangen


Gast Anonymous

Vraag

Gast Anonymous

Beste Passat eigenaren.

 

 

Weet iemand van jullie wanneer het beste is om een turbo revisie te doen en de koppelingsplaat te vervangen?

Ook wou ik graag weten wanneer het aangeraden is om de distributie te vervangen? Volgens de garage waar ik hem heb

gekocht is de d.riem vervangen bij 230.000km.

 

Heb dit ook aan de dealer gevraagd maar hij zei dat ie het niet wist... Lekker makkelijk dan!

 

Ik heb een 1.9 TDI met een 6 bak. Auto heeft inmiddels 286.000 gelopen.

 

 

Alvast bedankt allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, revisie van een turbo is alleen nodig als die stuk is.. bij jou niet aan de orde dus..

Distributie moet bij jou(2003>) om de 120dkm, dus bij 350dkm.

 

Koppelingsplaat ook alleen vervangen bij (bak-)problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

En hoe weet je precies wanneer de turbo aan zijn eind is? Of weet je het pas als ie echt stuk is?

Ik hoorde van een vriend van mij dat als je de turbo hoort fluiten dat ie al stuk aan het gaan is.

 

Ik hoor mijn turbo wel zachtjes fluiten maar dat is alleen als ik bij 1900-2000 toeren zit. Als ik weer opschakel dan is er niks aan de hand en hoor ik niks meer.

 

Tijdens het rijden hoor ik hem niet en ik heb verder geen problemen met de turbo. Auto doet niet raar en trekt gewoon lekker op zoals het hoort...

 

Wat betreft koppelingsplaat, zit daar geen bepaald kilometrage op waarvoor ik het moet vervangen? Of is het echt gewoon als het niet meer lekker schakelt en de koppeling rare geluiden maakt?

 

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Werd net gebeld door de VW dealer van purmerend aan de hand van een enquête die ik had ingevuld. Ik was daar een week of 2 geleden voor een gratis zomercheck.

 

Aan het einde van die zomercheck (die al anderhalf uur duurde desondanks dat ik netjes op tijd kwam) vroeg ik aan die meneer achter de balie dezelfde vraag die ik nu aan jullie stel. Ik vroeg wanneer de revisie moest gebeuren en wanneer mijn kopp. plaat moest vervangen worden. Die vent antwoordde heel knullig "weet ik niet". Dat zei hij op allebei de vragen trouwens.

 

Een week geleden had ik een enquête ingevuld en als reactie op gegeven dat ik zijn antwoord heel "knullig" vond. Zojuist word ik door de dealer gebeld met de vraag wat er aan de hand is en waarom ik zulke dingen zeg...

 

Heb die vent heel netjes mijn verhaal uitgelegd en aan het einde heeft ie het gore lef te zeggen: "ik durf mijn hand in het vuur te steken dat mijn collega niet zo antwoordde". Die vent maakte mij gewoon uit voor leugenaar. Ik zei tegen hem, het vertrouwen ben ik kwijt in jullie en zal ook nooit mijn auto langs brengen. Hij antwoordde heel kort met "dan zij wij klaar meneer tot ziens".

 

Wat een stumpers zeg, niet te geloven. Echt een stelletje sjonnie's, volgens mij werken ze daar alleen voor hun geld en niet voor de liefde voor auto's/volkswagen.

 

Heb ook gezegd dat ik antwoord op mijn vraag zocht op de passat forum en daar wel het juiste antwoord heel netjes kreeg. Kon ie helaas voor hem niks op zeggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, revisie van een turbo is alleen nodig als die stuk is.. bij jou niet aan de orde dus..

Distributie moet bij jou(2003>) om de 120dkm, dus bij 350dkm.

 

Koppelingsplaat ook alleen vervangen bij (bak-)problemen.

 

Offtopic: Is dit bij een AVF blok zoals Giugaro (topicstarter) die heeft of ook voor andere tdi's? Bijv. de AVB?

 

 

Ontopic: nu snap ik nog beter waarom men ze stealer noemen ipv dealer :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Sorry hoor, maar dat vind ik geen professioneel antwoord.

 

Zeg dan tenminste, hangt ervan af.... of ik zoek het even op.

Maar zoiets als, ik weet het niet.... Echt een knullig antwoord.

 

Alsof je een kind vraagt: heb jij die raam stuk geslagen?

Waarop hij antwoordt, weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind het anders niet zo'n raar antwoord van de garagist. Wanneer reviseer je die zaken nl; als ze stuk zijn. Het zijn nu bepaald geen fastmovers die in regulier onderhoud opgenomen zijn. Wanneer een turbo of koppeling eraan gaat is in grote mate afhankelijk hoe je die motor belast. Per geval verschillend dus.

 

Het enige wat je nog kunt zeggen is dat "weet ik niet" erg beknopt is; "afhankelijk van gebruik" zou het wat vriendelijker laten klinken maar de boodschap is het zelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden