Ga naar inhoud
  • 0

werking elektrische inklapbare buitenspiegel


mikepassat

Vraag

hallo

 

kan iemand mij vertellen hoe de functie van de elektrische buitenspiegels werken ?

 

ik heb op mijn linker deur een draai knop zitten die ik naar boven , beneden , links en naar rechts kan doen en draaien naar "l" "r" verwarming en dan door draaien naar logo spiegel met een pijltje ik heb dus niet de type met 2 druk knopje "l"en "r" ( zoals in mijn instructie boekje staat )

 

ik heb van alles geprobeerd maar ze klappen niet naar binnen dus misschien doe ik iets verkeerd of het is stuk ?

 

als het stuk is waar moet ik naar kijken dan naar de knop zelf of de spiegels of de bedrading ?

 

ik hoor graag van jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo allemaal,

 

nog even inpikken op deze topic.

Ik heb wel degelijk el inklapbare spiegels zitten op mijn wagen maar deze hebben van de één op de andere dag de geest gegeven.

Heb in de zekeringskast gekeken naar defecte zekeringen maar niks gevonden!

Kan ik ergens een relais vinden voor dit mankement of is er meer aan de hand? De verwarming doet het nog steeds van de spiegels alsook de verstelling, enkel inklappen lukt niet meer.

Nu heb ik de spiegels met de hand uitgeklapt maar deze staan niet vast waardoor ik af en toe moet corrigeren.

 

Wie kan mij helpen? Kan je dit uitlezen met een VAG-COM?

 

Thx,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarvoor mijn excuses en meteen ook een reden om email te verwijderen in vorige post en om mijzelf te verplichten om dagelijks op dit forum een kijkje te nemen! :)

 

Bedankt voor deze opmerking, ik had zover nog niet nagedacht :cry:

Ben benieuwd naar de komende reacties op mijn probleempje.

 

Grtz

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peter,

 

Waarom weet je nu zeker dat je elek inklapbare spiegels hebt ?

 

Als je, zoals Alle al suggereerd, een loze schakelaar hebt dan moet je even checken of er draden aanzitten.

Dan kan alsnog je schakelaar defect zijn. Of een zekering. Dat beide spiegel motoren er mee ophouden zou inderdaad vreemd zijn.

 

Overigens werken ze inderdaad op de schakelaarstand recht naar voren.

links

verwarming inklappen

rechts

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren, om ff verder te gaan met deze vraag, hier dus hetzelfde probleem. Ik heb een Passat 3BG en had dus mijn elec. spiegels ingeklapt. Na mijn motor weer gestart te hebben wilde ik ze weer uitklappen, maar niks dus.

Ik heb net als Peter naar de zekeringen gekeken en zelfs het deurpaneel eraf gehad om te kijken of het aan de schakelaar ligt. Dit alles is niet het geval. Dus uiteindelijk heb ik de spiegels met de hand terug geklapt maar ze vergrendelen niet meer. Iemand een idee? De schakelaar werkt nog wel wat betreft spiegels verstellen en verwarming. Inklappen van de spiegels was niet eerder een probleem.

Nog ff dit. Vanmorgen bij een garage geweest hier in de buurt, computer eraan gehangen maar ook dat leverde niks op. Zij bellen nu maandag met de hotline van VW en als dat wat oplevert meld ik me weer. Graag hoor ik natuurlijk voor maandag middag een oplossing :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De oplossing: pluspool van de accu eraf. Paar minuten wachten, erop, en hij doet t weer. Alles dus resetten. Niet meer inklappen dus. Op naar de volgende 350.000 km!!

 

ok hij is stuk nu inklappen spiegel :?:

 

en heb jij dit bij je stoel :!: zie foto

 

Groetjes FAi

post-13179-1423827700,8238_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, dit heb ik niet. Bij mij zit er iets aan het deurpaneel. Elektrische stoelen heb ik niet. Scheelt weer, kan het ook niet stuk gaan ;-).

En bij een automaat heb ik meestal niet de behoefte om de stoel steeds anders te zetten, bij schakelen eerder.

 

 

heb je deze logo op je auto :!: die zijn voor elektrische buitenspiegels

 

Gr Fai

post-13179-1423827706,261_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Fai,

 

Elektries inklapbare spiegels staan los van memory stoelen.

Eea is/was afhankelijk van de pakketkeuze bij bestelling nieuw. Ik heb ook "gewoon" inklapbare spiegels en geen memory stoelen.

 

Volgens mj staat er ergens in de handleiding dat je ingeklapte spiegels, al dan niet elektrisch ingeklapt, nooit met de hand weer moet terugzetten. Maar altijd met de bedienknop.

Mijn li spiegel wilde ook niet meer vergrendelen nadat de caravanspiegel de zaak ingeklapt had. Via mp een andere gevonden.

Spiegels zitten zo in elkaar dat je ze eigenlijk niet kan repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ Fai,

 

Elektries inklapbare spiegels staan los van memory stoelen.

Eea is/was afhankelijk van de pakketkeuze bij bestelling nieuw. Ik heb ook "gewoon" inklapbare spiegels en geen memory stoelen.

 

Volgens mj staat er ergens in de handleiding dat je ingeklapte spiegels, al dan niet elektrisch ingeklapt, nooit met de hand weer moet terugzetten. Maar altijd met de bedienknop.

Mijn li spiegel wilde ook niet meer vergrendelen nadat de caravanspiegel de zaak ingeklapt had. Via mp een andere gevonden.

Spiegels zitten zo in elkaar dat je ze eigenlijk niet kan repareren.

 

Dus in oude Li spiegel motor was dan stuk .

in de bouwvak info was via de telefoon toch :mrgreen:

en nu heb normalen erop zonder inklapbare buitenspiegel Li... of met Li.... inklapbare??

 

 

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ Fai,

 

Elektries inklapbare spiegels staan los van memory stoelen.

Eea is/was afhankelijk van de pakketkeuze bij bestelling nieuw. Ik heb ook "gewoon" inklapbare spiegels en geen memory stoelen.

 

Volgens mj staat er ergens in de handleiding dat je ingeklapte spiegels, al dan niet elektrisch ingeklapt, nooit met de hand weer moet terugzetten. Maar altijd met de bedienknop.

 

Ter nood zul je ze wel met de hand moeten uitklappen, als je ergens staat, hoe rij je dan verder? Zonder spiegels? En bij mij is het zo gelukt, resetten en het werkt weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden