Ga naar inhoud
  • 0

Aankoop 3C met DSG6 BKP/HQL


JurgenTDI

Vraag

Heuy,

 

Vandaag een interessante passat gezien met 215dkm en een BKP motor, en HQL DSG 6-bak.

Op een aantal gebreken na (uitgelezen met VAGcom) die goed te verhelpen zijn zit ik nog met 2 vragen:

 

Tijdens het optrekken vanuit stilstand houd de bak in, dat wil zeggen: de 1e halve seconde na intrappen gaspedaal gebeurt er niets, en gaat er daarna als een bom vandoor. Tijdens door accelereren tussen de 1e en 3e versnelling voel ik em inhouden (ik vraag vermogen, maar krijg het niet of danwel met schokken). Het schakelen kan ik voelen en geeft met niet echt het DSG-idee. (heb daarvoor een A4 met S-tronic getest).

 

Ik ga er zomaar vanuit dat het inhouden een LMM probleem kan zijn (niet getest tijdens rijden, tijd te kort), maar bij het wegrijden zomaar 1/2 seconde geen respons baat me meer zorgen.

 

Iemand bekend met dit probleem?

 

 

(Daarnaast nog ff in Vorden geweest bij Groot Jebbink voor een interessante passat, daar liet met direkt de naam 'Matthijs Leussink' vallen vanwege de letters vwpassat.nl op de ramen). haha........ :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Het lijkt me denk ik wel handig als ik dit ook laat doen, voordat we naar Turkije met de Passat gaan.. hij gaat tenslotte minstens 8000dkm rijden in 5 weken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Foto's volgen. Gisteren dus bij Jos geweest, zal wel aan mij hebben gelegen maar hij vond niet dattie inhoud. Sterker nog, nix mis mee.

Enige minpuntje was wat lekkage bij de afdichting van de warmtewisselaar aan de onderkant, die zit nu weer dicht en een heel klein geluidje bij het 2m vliegwiel (slijtage dus).

 

Nadat er een verse olie en software van JD (was eigenlijk niet de bedoeling, maar zal wel communicatiefoutje zijn geweest) in zit schakelt de bak alsof je in een syntus-dieseltrein zit. qua pk's zit ik nu rond de 175 volgens Jos (vraagt om een rollenbankuitdraai dus).

Binnenkort nog ff de bakolie eraf.. in de onderhoudshistory zit een gat van 50.000km dus better safe than sorry,

 

Al met al lijkt het alsof ik deze keer wel geluk heb gehad met de aanschaf. (fingers crossed).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Foto's volgen. Gisteren dus bij Jos geweest, zal wel aan mij hebben gelegen maar hij vond niet dattie inhoud. Sterker nog, nix mis mee.

Enige minpuntje was wat lekkage bij de afdichting van de warmtewisselaar aan de onderkant, die zit nu weer dicht en een heel klein geluidje bij het 2m vliegwiel (slijtage dus).

 

Nadat er een verse olie en software van JD (was eigenlijk niet de bedoeling, maar zal wel communicatiefoutje zijn geweest) in zit schakelt de bak alsof je in een syntus-dieseltrein zit. qua pk's zit ik nu rond de 175 volgens Jos (vraagt om een rollenbankuitdraai dus).

Binnenkort nog ff de bakolie eraf.. in de onderhoudshistory zit een gat van 50.000km dus better safe than sorry,

 

Al met al lijkt het alsof ik deze keer wel geluk heb gehad met de aanschaf. (fingers crossed).

 

Mooi dat het meegevallen is! Ik ben benieuwd naar een paar foto's... 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Nadat er een verse olie en software van JD (was eigenlijk niet de bedoeling, maar zal wel communicatiefoutje zijn geweest)

 

 

Lees ik nou goed dattie gechipt is door een communicatie foutje :shock:

 

Heb je ook een lot gekocht daarna, that could be your lucky day :mrgreen::mrgreen:

 

Wel grappig hoor, voor iets heengaan en ook nog eens gechipt thuiskomen. Wel lekker he zo'n behandeling, wel of geen communicatie foutje :thumb: Geniet ervan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden