Ga naar inhoud
  • 0

Aankoop 3C met DSG6 BKP/HQL


JurgenTDI

Vraag

Heuy,

 

Vandaag een interessante passat gezien met 215dkm en een BKP motor, en HQL DSG 6-bak.

Op een aantal gebreken na (uitgelezen met VAGcom) die goed te verhelpen zijn zit ik nog met 2 vragen:

 

Tijdens het optrekken vanuit stilstand houd de bak in, dat wil zeggen: de 1e halve seconde na intrappen gaspedaal gebeurt er niets, en gaat er daarna als een bom vandoor. Tijdens door accelereren tussen de 1e en 3e versnelling voel ik em inhouden (ik vraag vermogen, maar krijg het niet of danwel met schokken). Het schakelen kan ik voelen en geeft met niet echt het DSG-idee. (heb daarvoor een A4 met S-tronic getest).

 

Ik ga er zomaar vanuit dat het inhouden een LMM probleem kan zijn (niet getest tijdens rijden, tijd te kort), maar bij het wegrijden zomaar 1/2 seconde geen respons baat me meer zorgen.

 

Iemand bekend met dit probleem?

 

 

(Daarnaast nog ff in Vorden geweest bij Groot Jebbink voor een interessante passat, daar liet met direkt de naam 'Matthijs Leussink' vallen vanwege de letters vwpassat.nl op de ramen). haha........ :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Groot Jebbink is al jaren een klant van mij dus die weten wel wat ik met VW Passat heb..

 

Klopt... Hij kon me er een heel verhaal over vertellen.

Sympatieke man trouwens, René van Engbrink. Tenminste een verkoper die geen lulverhalen vertelt, heb een mooi gesprek met hem gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ook die kombi en voel te schakelen totaal niet!

Wat ik wel irritant vind is dat de bak zo hard aan grijpt bij het weg rijden.

 

Dat hard aangrijpen herken ik... En de dealer kan er (hier) helemaal niks mee en laat het lekker zo.

Een Alto automaat uit 1993 grijpt nog prettiger aan bij het wegrijden dan een Passat DSG... :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb laatst de auto van Bouwerge de DSG in de basisafstelling gezet, dit heeft iets geholpen, hij heeft daarna op advies ook de mechatronic vervangen, dit hielp nog veel meer. Er zit nog een kleine vertraging in wat vermoedelijk door het 2M vliegwiel komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb laatst de auto van Bouwerge de DSG in de basisafstelling gezet, dit heeft iets geholpen, hij heeft daarna op advies ook de mechatronic vervangen, dit hielp nog veel meer. Er zit nog een kleine vertraging in wat vermoedelijk door het 2M vliegwiel komt.

 

 

Oké. Basis instellingen wil ik ook een keer proberen.

Mechatronic vervangen is wel een duur geintje...

Vliegwiel is net vervangen dus dat moet goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het aangrijpen van de DSG kun je zelf ook mooi beïnvloeden. In de basis heeft elke automaat "kruip". Met andere woorden: wanneer je in D of S de rem loslaat, dan kruipt de auto als vanzelf langzaam voorwaarts. Wanneer je dan, na het lossen van de rem, heel soepel en voorzichtig het gaspedaal een heel klein beetje voorzichtig intrapt, dan zal het aangrijpen zeer vloeiend verlopen. Wanneer je natuurlijk "als een gek" het gaspedaal intrapt, dan grijpt de koppeling meer bruusk en direct aan en dit gaat gepaard met een duidelijk merkbare schok en maakt het aangrijpen van de DSG bak agressief. Enigzins soepel en met beleid wegrijden is het devies.

 

Ook mooi: wanneer je de auto met een stuuruitslag wegrijdt, dan is dat aangrijpschokje veel minder prominent aanwezig. Komt omdat er vermogen naar de stuurbekrachtiging gaat en de wegrijkruip anders wordt aangebracht door een iets verhoogd stationair toerental. Probeer het maar eens uit. Je zult zien dat het werkt.

 

Overigens zou je de auto met DSG ook iets meer kruip kunnen meegeven (softwarematig) waardoor je minder last hebt van wat te direct aangrijpen van de DSG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het aangrijpen van de DSG kun je zelf ook mooi beïnvloeden. In de basis heeft elke automaat "kruip". Met andere woorden: wanneer je in D of S de rem loslaat, dan kruipt de auto als vanzelf langzaam voorwaarts. Wanneer je dan, na het lossen van de rem, heel soepel en voorzichtig het gaspedaal een heel klein beetje voorzichtig intrapt, dan zal het aangrijpen zeer vloeiend verlopen. Wanneer je natuurlijk "als een gek" het gaspedaal intrapt, dan grijpt de koppeling meer bruusk en direct aan en dit gaat gepaard met een duidelijk merkbare schok en maakt het aangrijpen van de DSG bak agressief. Enigzins soepel en met beleid wegrijden is het devies.

 

Ook mooi: wanneer je de auto met een stuuruitslag wegrijdt, dan is dat aangrijpschokje veel minder prominent aanwezig. Komt omdat er vermogen naar de stuurbekrachtiging gaat en de wegrijkruip anders wordt aangebracht door een iets verhoogd stationair toerental. Probeer het maar eens uit. Je zult zien dat het werkt.

 

Overigens zou je de auto met DSG ook iets meer kruip kunnen meegeven (softwarematig) waardoor je minder last hebt van wat te direct aangrijpen van de DSG.

 

 

Bedankt voor de info.

Ga het wel een keer proberen met een stuuruitslag, ben benieuwd.

 

Ik heb in veel automaten gereden maar zo 'lomp' als het nu gaat klopt gewoon niet. Alleen als je heel voorzichtig aan doet gaat het soepel.

Iets meer kruip en de basis instelling staan genoteerd om te proberen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het aangrijpen van de DSG kun je zelf ook mooi beïnvloeden. In de basis heeft elke automaat "kruip". Met andere woorden: wanneer je in D of S de rem loslaat, dan kruipt de auto als vanzelf langzaam voorwaarts. Wanneer je dan, na het lossen van de rem, heel soepel en voorzichtig het gaspedaal een heel klein beetje voorzichtig intrapt, dan zal het aangrijpen zeer vloeiend verlopen. Wanneer je natuurlijk "als een gek" het gaspedaal intrapt, dan grijpt de koppeling meer bruusk en direct aan en dit gaat gepaard met een duidelijk merkbare schok en maakt het aangrijpen van de DSG bak agressief. Enigzins soepel en met beleid wegrijden is het devies.

 

Ook mooi: wanneer je de auto met een stuuruitslag wegrijdt, dan is dat aangrijpschokje veel minder prominent aanwezig. Komt omdat er vermogen naar de stuurbekrachtiging gaat en de wegrijkruip anders wordt aangebracht door een iets verhoogd stationair toerental. Probeer het maar eens uit. Je zult zien dat het werkt.

 

Overigens zou je de auto met DSG ook iets meer kruip kunnen meegeven (softwarematig) waardoor je minder last hebt van wat te direct aangrijpen van de DSG.

 

dat is ervan uitgaand dat je zonder de autohold rijdt natuurlijk :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zaterdag ga ik naar jos, die zal e.e.a. beter kunnen beoordelen dan ik.

 

Vooralsnog (ff tussendoor, ik heb em gekocht dus :) ) rijd hij best fijn, geen geklapper met het vliegwiel bij uit/aanzetten en het schakelen gaat ook best lekker als ik niet te veel vermogen vraag.

 

Alleen wanneer vermogen gevraagd wordt hoor ik em blazen alsof er een gat in de intercoolerslang zit, echter zie ik geen exessieve roetvorming.

 

Ook bij het wegrijden merk ik de eerdergenoemde argumenten, voet van de rem en gas resulteert in een 1/2 seconde dood moment en daarna grijpt hij pas. Bij het rempedaal los te laten, en vanuit 'rollende' toestand gas erop geeft dit geen problemen (maar houdt wel in).

 

Ik vermoed dan ook wat Jos al in gedachten had: verstopte verstuivers...

 

Maar goed: we zullen a.s. zaterdag zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zaterdag ga ik naar jos, die zal e.e.a. beter kunnen beoordelen dan ik.

 

Vooralsnog (ff tussendoor, ik heb em gekocht dus :) ) rijd hij best fijn, geen geklapper met het vliegwiel bij uit/aanzetten en het schakelen gaat ook best lekker als ik niet te veel vermogen vraag.

 

Alleen wanneer vermogen gevraagd wordt hoor ik em blazen alsof er een gat in de intercoolerslang zit, echter zie ik geen exessieve roetvorming.

 

Ook bij het wegrijden merk ik de eerdergenoemde argumenten, voet van de rem en gas resulteert in een 1/2 seconde dood moment en daarna grijpt hij pas. Bij het rempedaal los te laten, en vanuit 'rollende' toestand gas erop geeft dit geen problemen (maar houdt wel in).

 

Ik vermoed dan ook wat Jos al in gedachten had: verstopte verstuivers...

 

Maar goed: we zullen a.s. zaterdag zien.

 

Ik ben benieuwd wat er uit komt bij Jos.

Hopelijk valt het mee.

 

Verstuivers laten reinigen heb ik de laatste keer daar laten doen.

De motor liep daarna een stuk beter... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Off topic:

 

Waar heb je de verstuivers laten reinigen? En hoe is dit gereinigd?

 

On topic:

Heel

Veel plezier je auto!

Wordt dacht ik ultrasoon gedaan.....

 

 

Ja dat is ultrasoon en dat heb ik bij Jos laten doen toen de auto daar een beurt kreeg.

Kost uit mijn hoofd iets van 150 tot 200 euro en het is echt de moeite waard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kun je daar ook niet zo een flesje voor gebruiken wat je in de tank moet doen?

 

Dat is denk ik niet hetzelfde als wat een garagist doet.. gezien het prijsverschil..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden