Ga naar inhoud

Piepend geluid bij sturen


GeneralMike

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort ee probleem,

Zodra ik naar links stuur, hoor ik een heel hoog gepiep,

en als ik het stuur weer terug zet, is het weer weg.

 

Hij loopt nergens tegen aan, en de rem/ schijf zijn ook allemaal nog goed,

 

Ik hoor het alleen linksvoor, alleen ik heb links voor gekeken.

 

Heeft iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij heb ik ook een piepend geluid als ik een linker bocht maak. 't lijkt uit mijn verwarming te komen, alsof een lager van de aanjager op raakt....

't lijjkt mij als je stuurbekrachtingspomp herrie zou maken, dat er dan ook een piep moet zijn als je rechsaf gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ja klopt, ik heb ook soms problemen met mijn stuurbekrachteging.

Soms valt hij gewoon compleet uit, of werkt hij half.

 

het gepiep is alleen tijdens rijden, en tegewoordig is het al als ik een heel klein beetje bij stuur.

 

Als ik me stuur helemaal naar links (uiterst draai)

hoor ik alleen een soort pompend geluid. poof poof,

van die lucht ploffen elke keer. hoort dat zo?

 

aanjager is het niet, aangezien hij het ook doet wanneer deze uitstaat.

 

Ik zal is ff kijken,

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, check dus eerst eens of er nog wel voldoende vloeistof in het reservoir zit.. laat iemand anders eens luisteren/jij zelf als iemand anders stuurt.. terwijl de motorkap open is en je ervoor staat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem, een piepend/fluitend geluid.....Alleen als ik naar links stuur en ook alleen bij koud weer (??). Het geluid lijkt te komen uit de richting van handschoenen vak.Het gaat om een Passat 2001.

 

Zou het kunnen gaan om het oliepeil van de stuurbekrachtiging? Zo ja, waarom alleen bij naar links sturen en ook alleen in de winter?

 

Alvast bedankt,

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat piepend probleem heb ik ook al beschreven. Het lijkt meer alsof het één van de ventialoren is van de kachel.

Het gewicht wordt bij een linker bocht naar rechts verplaatst, en waarschijnlijk komt er een andere belasting op het lager van zo'n motortje. Het gepiep is niet tijdens het draaien aan t stuur maar in de bocht.

Als het een te laag olie pijl van je stuurbekrachtiging zou zijn, dan moet zodra je aan het stuur gaat draaien de piep hoorbaar zijn, naar mijn idee zelfs naar links en naar rechts draaiend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem, een piepend/fluitend geluid.....Alleen als ik naar links stuur en ook alleen bij koud weer (??). Het geluid lijkt te komen uit de richting van handschoenen vak.Het gaat om een Passat 2001.

 

Zou het kunnen gaan om het oliepeil van de stuurbekrachtiging? Zo ja, waarom alleen bij naar links sturen en ook alleen in de winter?

 

Alvast bedankt,

Martijn

 

Haal je pollenfilter er eens uit en spuit eens met een teflon-spray op die ventilator..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 years later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden