Ga naar inhoud
  • 0

Airco werkt niet


Gast Maikie

Vraag

Hoi Alleen,

 

Sinds kort in het bezit van wederom een passat 3c, wat heb ik dit gemist!, maar de airco werkt helaas niet.

 

Wat heb ik tot op heden zelf al gecontroleerd?

 

Alle zekeringen zowel links als rechts, die zijn allemaal goed.

Ik heb de ingebouwde clima diagnose opgeroepen en daarin zie ik de volgende informatie

 

Interne temperatuur 30 dat klopt dus die temperatuursensor is goed

Externe temperatuur 21,5 die wijkt 2 graden af van wat de boordcomputer aangeeft maar dat mag geen naam hebben lijkt me

Evaporator temperature 27,3 ( Setpoint = 10 )

Liquid refigerant pressure 6,6 - 6,8 ( Lijkt me dus dat de vulling nog voldoende is, met draaiende motor werd het 7,0)

 

Dan de compressor Power setpoint = 82 en actueel haalt dat ook, soms 81,9

Compressor PWM 0 - 200 die is 81

 

Engine speed 8xx

Ac compress speed 9xx

 

Het lijkt mij als ik de waarden zo zie dat er niets aan de hand zou moeten zijn, toch koelt hij totaal niet.

 

Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Fan draait niet! En bij het aanzetten van de airco voel ik ook geen verandering aan de motor.

 

Is er misschien nog een zekering die ik over het hoofd heb gezien? Volgens het boekje zijn er iets van 4, dit zijn allemaal lichte zekeringen op 1tje na maar die zit er bij mij niet in, maar daar kan er ook geen in dus dat is denk ik voor nog een extra optie..

 

Ik zal vandaag eens kijken of ik kan meten of hij wel aangestuurd word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de bodemplaat even los gehaald om bij de stekker van de fan te komen. Hier rechtstreeks 12v opgezet en dan draait hij gewoon op volle toeren.

 

Verder de compressor zelf nog even nagekeken en op internet gelezen over de breekplaat.. Ik zie het hart niet draaien..

 

Dus het deel aangegeven op de foto draait niet. Is dat slecht nieuws en is de pomp overleden?

 

Waar kan ik in de omgeving eventueel terecht voor een goede diagnose? Ik woon in Roosendaal

post-9545-1423827250,5528_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi.

 

Dat gedeelte moet ook draaien

Ik had het zelfde provleem.

Compressor overleden.

Nieuwe compressor was 479 ex btw en dan nog monteren en afvullen etc.

Bij elkaar een hoop knaken.

http://www.aircohersteltwente.nl

Kijk maar is op hun site zij leveren een gereviceerde compressor.

Deze compressor word door de leverancier van de compressor gereviceerd met jaar garantie.

Ze hadden toen 2 plekken waar het kon Enschede en Katwijk.

 

Dus nu in mijn geval 179 euro inclusief BTW voor een compressor

Ze hebben er hem er ook onder gezet en omdat het toen winter was heb ik een speciale korting gehad.

Ik heb totaal 330 euro betaald en hij doet het weer als vanouds.

Ben zeer zeer tevreden.

 

De auto geeft geen lage druk melding en dus als hij leger raakt wat altijd gebeurt draait uiteindelijk de compressor zonder smering en zal kapot draaien.

Heb jij toevallig geen garantie meer?

 

Grtn Stefano

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden