Ga naar inhoud
  • 0

Werking PDC in voorbumper


Migliore

Vraag

Heren,

Ik heb sinds twee weken mijn nieuwe leasepassat binnen en ben tot dusver zeer tevreden!

 

Er is echter een ding wat me stoort/wat ik niet snap, bij mijn PDC.

 

Tot nu toe ben ik altijd gewend geweest (skoda/Peugeot) dat de PDC in de voorbumper altijd aan staat bij lage snelheden en dat deze eventueel handmatig uit te zetten is...

 

Bij mijn passat staat deze dus continue uit, TENZIJ ik het aan zet vlak voordat ik opstakels nader bij lage snelheid!!

Dat is toch raar??

Bij het inschakelen van de achteruit, schakeld deze overigens wel automatsich aan!

Hoe kan ik deze instelling wijzigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik snap het nut niet van, dat de PDC aan is terwijl je rijd.. (met lage snelheid of hoge, maakt niet uit..)

 

Maar ik weet niet zeker of dit wel kan.. hiervoor heb je waarschijnlijk Dreke nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik snap het nut niet van, dat de PDC aan is terwijl je rijd.. (met lage snelheid of hoge, maakt niet uit..)

 

Maar ik weet niet zeker of dit wel kan.. hiervoor heb je waarschijnlijk Dreke nodig.

 

 

De PDC hoeft niet aan te staan als ik rijd, maar als ik bevoorbeeld langzamer ga rijden dan 10km/h, omdat ik dan graag op de hoogte gehouden wil worden van opstakels... Ik vind het onlogisch dat ik dan eerst op een knpje momet duwen.

 

Bij Skoda/peugeot/Volvo werkt dit ook gewoon zo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Antwoord van de dealer:

 

 

"Hallo Migliore,

 

Fijn dat alles goed gaat met de auto.

Ook de PDC gaat zoals het bij Volkswagen hoort...hij gaat alleen werken als je er zelf om vraagt.

Deze instelling is (voorzover mij bekend) ook niet te wijzigen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

WealerDealer"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Lijkt me niet echt handig als de pdc aanschakelt bij lage sneheid.

Als je dan in de file rijd wordt je helemaal gek van dat ding.

Daarom staat hij inderdaad ook standaard uit, pas als je gaat parkeren oi gaat hij aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Lijkt me niet echt handig als de pdc aanschakelt bij lage sneheid.

Als je dan in de file rijd wordt je helemaal gek van dat ding.

Daarom staat hij inderdaad ook standaard uit, pas als je gaat parkeren oi gaat hij aan.

 

 

Hij gaat dus niet vanzelf aan als je gaat parkeren!!

Dat vind ik toch onhandig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Tot nu toe ben ik altijd gewend geweest (skoda/Peugeot) dat de PDC in de voorbumper altijd aan staat bij lage snelheden en dat deze eventueel handmatig uit te zetten is...

 

Klopt en maatje van me werd daar dan weer helemaal gek van.

Ik vind het zoals het nu gaat zelf ook prettiger, maar als je anders gewent bent kan ik me voorstellen dat je het mist.

Je zal er mee moeten leren leven, is naar mijn weten niet aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heren,

Ik heb sinds twee weken mijn nieuwe leasepassat binnen en ben tot dusver zeer tevreden!

 

Er is echter een ding wat me stoort/wat ik niet snap, bij mijn PDC.

 

Tot nu toe ben ik altijd gewend geweest (skoda/Peugeot) dat de PDC in de voorbumper altijd aan staat bij lage snelheden en dat deze eventueel handmatig uit te zetten is...

 

Als je dit inschakeld is het toch zwaar irritant in de file als de pdc auto inschakelt bij lage snelheden of zie ik dat nu verkeerd.

Ik snap dat net als bij mij 3c dat je handmatig of dat deze auto inschakelt wanneer je deze in z'n acheruit zet standaard is en ik zou niets anders willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden