Ga naar inhoud
  • 0

Profieldiepte banden


Thunderflash

Vraag

Ik heb een vraagje aangaande profieldiepte autobanden.

Ik zag vanavond dat mijn voorbanden niet helemaal recht afslijten. Zie de bijgevoegde foto.

Mijn vraag is, moet de band geheel <1,7mm afgesleten zijn om afgekeurd te worden. Of wordt de band al afgekeurd als op enkele plekken de 1,7mm is bereikt?

post-1850-1423827170,8699_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de bandenspanning gecontroleerd. Zoals ik al vermoedde had ik de spanning voor op 2,7 bar en achter op 3,0 bar. Ik heb de spanning enigszins verminderd. Voor zit er nu 2,5 bar in en achter 2,7 bar.

Duur geintje dat "nieuwe rijden". Kost me dus een nieuw setje voorbanden. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb de bandenspanning gecontroleerd. Zoals ik al vermoedde had ik de spanning voor op 2,7 bar en achter op 3,0 bar. Ik heb de spanning enigszins verminderd. Voor zit er nu 2,5 bar in en achter 2,7 bar.

Duur geintje dat "nieuwe rijden". Kost me dus een nieuw setje voorbanden. :angry:

 

 

 

Kan dus beter de "dukes-style" aanhouden :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb de bandenspanning gecontroleerd. Zoals ik al vermoedde had ik de spanning voor op 2,7 bar en achter op 3,0 bar. Ik heb de spanning enigszins verminderd. Voor zit er nu 2,5 bar in en achter 2,7 bar.

Duur geintje dat "nieuwe rijden". Kost me dus een nieuw setje voorbanden. :angry:

 

Dat vind ik nog vrij veel... en ik zou er achter ook niet meer in doen dan voor, tenzij je met zware belading rijdt.

 

Dan moet je even contact omnemen met uncle Jesse

 

 

lol :):mrgreen:

 

bij voorkeur de nieuwe daisy dan.. Jessica Simpson.

 

http://www.youtube.com/watch?v=qzg_XJwE678

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb de bandenspanning gecontroleerd. Zoals ik al vermoedde had ik de spanning voor op 2,7 bar en achter op 3,0 bar. Ik heb de spanning enigszins verminderd. Voor zit er nu 2,5 bar in en achter 2,7 bar.

Duur geintje dat "nieuwe rijden". Kost me dus een nieuw setje voorbanden. :angry:

 

Dat vind ik nog vrij veel... en ik zou er achter ook niet meer in doen dan voor, tenzij je met zware belading rijdt.

 

Volgens het boekje hoort de auto rondom op 2,5 bar te staan, dat is volgens mij dus zeker niet te veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht juist altijd:

 

Voor: 2.2 bar

Achter: 2.6 bar (zware belading)

 

Blijkbaar heb ik het mis.. volgens het boekje :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Raar is dat. Achter op mijn tank klep staat dat er bij volle belading achter 3 bar in moet.

 

Bij mij ook. Ik dacht in het kader van het nieuwe rijden pomp ik alle banden op naar het niveau volle belading zoals aangegeven in de tank klep.

Volgens mij heeft Fopper in het verleden op het forum al eens aangegeven dat hij ook met een hogere bandendruk rijdt dan voorgeschreven. Fopper mocht je dit topic volgen, laat dan even wat van je horen. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vroeger, toen ik nog in de bandenbranche zat, werd zo'n slijtage als bij jou als normaal beschouwd voor laagprofielbanden (60-serie en lager). Ik weet niet of dat nog steeds opgaat, maar je kunt in ieder geval beter deze slijtage hebben dan andersom. Zelf rij ik ook altijd met vrij harde banden, bij mijn 3B had ik alles op 2.8 staan (in de vakantie achter 3.0) en nooit problemen gehad. Het hangt ook heel erg van de bandenfabrikant af. Bijvoorbeeld Vredestein adviseert relatief hoge bandenspanningen, omdat lagere spanning soms tot problemen kan leiden met warmlopen of karkasbreuken.

Let er trouwens op dat de adviezen in de tankklep alleen gelden voor de banden die af-fabriek gemonteerd waren, als er nu een andere maat op zit is dat stickertje zinloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bandendruk is eigenlijk off-topic.

 

Maar wilde nog even kwijt dat ik (waarschijnlijk bij tdi-club) heb gelezen dat omdat de vermelde bandendruk hoort bij de originele banden, je er voor kunt kiezen ze op 90% van de maximale druk (staat op de band) te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag 2 nieuwe voorbanden laten monteren. Ik heb inderdaad met een te harde bandendruk rond gereden. Lekker goedkoop dat "nieuwe rijden". :(

Vanmiddag heb ik Dunlop SP Sportmaxx laten monteren. Auto weer klaar om de komende zomer de Alpen over te steken naar Italië. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden