Ga naar inhoud

  • 0

Chip Tuning 140pk DSG


jee-esteke

Vraag

  • Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

ziptuning al verschillende die ik ken en positief tot nog toe gehoord

 

Hertz zoeu niet meer bestaan hebben boeken mogen toe doen.

 

 

EDIT

Hertz bestaan dus toch nog.

De geruchten gaan de ronde dat ze hun boeken hebben moeten toe doen, is dus NIET waar.

Zou versprijd zijn door een ontslagen werknemer.

 

Onjuiste berichten toch nog even rechtzetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ziptuning al verschillende die ik ken en positief tot nog toe gehoord

 

Hertz zoeu niet meer bestaan hebben boeken mogen toe doen.

 

Ik hoor juist niet hele goeie dingen over ziptuning.. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
volgens mij heeft die een passat 2.0tdi..die kan vag techniek goed chippen..

 

Dat klopt einstein :mrgreen:

Passat CC 2.0 TDi 140 DSG - Island Grey (3C - 2011)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
volgens mij heeft die een passat 2.0tdi..die kan vag techniek goed chippen..

 

Dat klopt einstein :mrgreen:

Passat CC 2.0 TDi 140 DSG - Island Grey (3C - 2011)

 

Ja san_tfsi had het over 1.4 motor.;)

 

Maar alsnog vind ik jouw een Einstein :angel::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

On-Topic weer dames.. :mrgreen:

 

@jee-esteke

En JD Enginneering dan? in Lochem, misschien een eindje rijden, maar die zijn gespecialiseerd in VAG.

Meeste hier op de forum hebben de Passat daar laten chippen.

 

Bij hun kost jou 2.0TDI 140pk Passat CC BJ 2011 chiptune, €790 (op de JD meeting kan je 10% korting krijgen, dus dan is het €711, heel misschien 15% korting, maar dat zien we dan wel.) De JD-meeting is in Oktober.

 

Voor de chiptune: 140pk - 175pk na de chiptune

Voor de chiptune: 320Nm koppel - 400Nm koppel na de chiptune

 

Overigens moet jij ook nog je DSG een kuurdje laten geven, omdat DSG maximaal 350-360Nm koppel aankan en na zo'n kuurdje kan die 500Nm aan, dat kost je €350, ik weet niet of hierop ook korting kan krijgen op de JD meeting.

 

Over de risico's met chiptune kan ik niet veel zeggen, ik heb namelijk niet zo heel veel ervaring met chiptune.. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allemaal mooi, maar toch weer niet goedkoop. Als je inderdaad ziet dat bij JD het, in het beste geval, een dikke 1000 eurokes gaat kosten...amai mijne frak...

Ik had eerder vandaag contact met ZipTuning. En ja, ik weet wat er allemaal over geschreven is op diverse fora, maar ik denk dat het "slechte" min of meer verleden tijd is. Ondertussen hebben die mensen ook een iso900x certificaat en de laatste tijd vind je ook meer goeie dan slechte reacties (vind ik toch).

Bovendien kreeg ik een offerte waarbij de montagekosten wegvielen (toch zo'n €60). Verder kreeg ik deze maand nog een korting van €100. Allez, in't kort voor €399 krijg ik een boost van 45pk en zo'n 80Nm. Dat in plaats van €559. Toch ni mis.... De DSG nemen ze er voor die prijs zelfs bij. Ook daar worden aanpassingen aan gedaan. En, niet vergeten, wanneer ik beslis om alles terug te zetten zoals het was (vb bij einde leasing of zo) kan dat voor €120. En ook zij geven garantie op alles en nog wat.

Ik weet niet, maar ZipTuning lijkt mij toch zeer interessant.

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb zelf goede ervaring in het verleden met http://www.apecbelgium.be. Ook gespecialiseerd in VAG en BMW.

Zij zijn als eerste in de wereld die bijvoorbeeld de 1.6 TDI software matig kunnen chippen....

Zijn wel tot 31-5 met verlof...

 

Het lijkt me stug dat APEC de 1.6TDI softwarematig kan tunen, dwz zonder externe-box, anders waren er nl al lang veel meer geweest.. want het is nl niet de tuner die dat ontwikkeld, maar de leverancier van de uitlees/programmeertools moeten zorgen voor de checksums.

 

Ik zag dat APEC de software van REVO gebruikt, zijn ze dus niet de eerste want dat zou REVO dan zijn.

 

@johan

Iso9xxxx zegt niet zoveel over de kwaliteit van de tuning..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allez, no ZipTuning dus. Maar wat dan wel?

JD lijkt me prima maar toch zo ver. Ik bedoel, naar ginder bollen: 1.5u, terplekke 2 à 3u, terugbollen nog eens 1,5u. Da's wel 5 à 6u...

 

EFFEN CORRECTIE: 3u op (is 285km), 2 à 3u ter plekke, en nog eens 3u af....is wel 9u....

Dat heb ik er wel niet voor over, hoe goed ze ook zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Passat TFSI gaat volgende week naar VAG Techniek by the way. Zal hier nog wel verslag doen van het gebeuren..!

In grote lijnen wordt het 200pk --> ca 245pk en 280Nm --> ca 350Nm, maar vooral behoud van het brede koppelgebied en nog betere 'driveability'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pfff vind je 200pk niet genoeg voor het Nederlandse verkeer? met die 245 peekaatjes, haal je zowat 260 op de teller ;):mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha.. ja dat kan ik met me 2.0TDI, gewoon esp uit en kale banden eronder en die beetje verfen nog :mrgreen::mrgreen:

 

Alleen of het verstandig en goed voor de auto is... nee, dus daarom doe ik het niet, hoef geen dikke preek van me pa :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Pfff vind je 200pk niet genoeg voor het Nederlandse verkeer? met die 245 peekaatjes, haal je zowat 260 op de teller ;):mrgreen:

There is no such thing as too much power.. ;)

 

Het is volstrekt onnodig, maar nooit overbodig ;)

Leuk toch, dikke BMW's en GTI achtigen pesten met Passat met vrouw en kids....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

There is no such thing as too much power.. ;)

 

Het is volstrekt onnodig, maar nooit overbodig ;)

Leuk toch, dikke BMW's en GTI achtigen pesten met Passat met vrouw en kids....

 

Haha, ja dat wel ;) maar dat doe ik met mijn dieseltje met 140pk's al.. :embarassed::mrgreen:

Ik zag laatst ook een 2.0TFSI, gechipt naar 260pk, die was veel sneller dan de 3.2FSI V6 :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de 2.0 TFSI motoren kunnen nog veel verder, de leon cupra heeft nu over de 310 paarden en vermoedt dat het er eigenlijk nog meer zijn.

ligt een miltek sport uitlaat onder met sport kat etc en standaard chipie van JD.(wat al een vermogen winst geeft van 240pk naar 310pk)

hoop dat mijn broer hem eens door JD op maat laat tunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden