Ga naar inhoud
  • 0

Wanneer distributieriem 1.9 tdi vervangen


gerjol

Vraag

Zie op het forum verschillende kilometer standen, voor het vervangen van de distributieriem. (1.9 tdi BLS)

is dit nu 120k of 150k km.

Bij navraag dealer (Pouw Rijssen) geeft men aan 150k km, maar zie dat veel mensen met 120k km vervangen.

 

Wat zijn de ervaringen van anderen.

 

Wat zijn zaken die dan ook beter gelijk kunnen/moeten worden meegenomen.

 

Wat kost dit gemiddeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dealer zegt: 150k km bij de 1.9tdi PD (pomp-verstuiver) maar meesten doen en adviseren bij 120k km, het is namelijk een riem, als het knapt zit je diep in de nesten..

 

En voor de rest mag de rest het wel vertellen, zoveel technische kennis heb ik niet :mrgreen:

(spanrollers en waterpomp erbij nemen met verwisselen van distributieriem, volgens mij)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dealer zegt: 150k km bij de 1.9tdi PD (pomp-verstuiver) maar meesten doen en adviseren bij 120k km, het is namelijk een riem, als het knapt zit je diep in de nesten..

 

En voor de rest mag de rest het wel vertellen, zoveel technische kennis heb ik niet :mrgreen:

(spanrollers en waterpomp erbij nemen met verwisselen van distributieriem, volgens mij)

 

Je bedoeld volgens mij geen spanrol, maar multiriem.

 

Tevens kun je nog meer laten vervangen:

Brandstoffilter

Interieurfilter

Oliefilter

Luchtfilter

Olie :!::!:

Koelvloeistof

Remvloeistof

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dealer zegt inderdaad 150k maar als ie voor die tijd knapt zegt de dealer niets.

Indien je zelf nog een tijdje met de auto wil rijden is het advies vervangen die hap, of je het nu uitgeeft of over twee jaar dat maakt dan ook niet uit.

Als ie knapt dan zijn de kleppen krom en als je pach hebt ook de zuigers beschadigd en ben je zo 4000 euro verder.

 

Inderdaad zou ik adviseren om de spanrollen ook mee te vervangen alsmede de waterpomp. De handel ligt toch los.

Volgens mij heeft VAG-Nuenen een aktie dat de waterpomp gratis wordt meevervangen met een riemwissel? De waterpomp kost los 60 euro.

 

Het kost circa 500 euro, maar dan kun je het beste even bellen met Lucas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dealer zegt: 150k km bij de 1.9tdi PD (pomp-verstuiver) maar meesten doen en adviseren bij 120k km, het is namelijk een riem, als het knapt zit je diep in de nesten..

 

En voor de rest mag de rest het wel vertellen, zoveel technische kennis heb ik niet :mrgreen:

(spanrollers en waterpomp erbij nemen met verwisselen van distributieriem, volgens mij)

 

Je bedoeld volgens mij geen spanrol, maar multiriem.

 

Tevens kun je nog meer laten vervangen:

Brandstoffilter

Interieurfilter

Oliefilter

Luchtfilter

Olie :!::!:

Koelvloeistof

Remvloeistof

 

Yusuf... lezen is ook een vak he ;):mrgreen:

Hij vroeg wat die mee moet pakken bij het wisselen van de distributie-riem.. en dan moet je de spanrollers ook vervangen en waterpomp kan je dan ook gelijk meepakken als het toch open ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dealer zegt: 150k km bij de 1.9tdi PD (pomp-verstuiver) maar meesten doen en adviseren bij 120k km, het is namelijk een riem, als het knapt zit je diep in de nesten..

 

En voor de rest mag de rest het wel vertellen, zoveel technische kennis heb ik niet :mrgreen:

(spanrollers en waterpomp erbij nemen met verwisselen van distributieriem, volgens mij)

 

Je bedoeld volgens mij geen spanrol, maar multiriem.

 

Tevens kun je nog meer laten vervangen:

Brandstoffilter

Interieurfilter

Oliefilter

Luchtfilter

Olie :!::!:

Koelvloeistof

Remvloeistof

 

Yusuf... lezen is ook een vak he ;):mrgreen:

Hij vroeg wat die mee moet pakken bij het wisselen van de distributie-riem.. en dan moet je de spanrollers ook vervangen en waterpomp kan je dan ook gelijk meepakken als het toch open ligt.

 

Had nooit eerder gelezen dat spanrollers vervangen werden bij een grote beurt. Weer wat bij geleerd.

 

Ozzy, je opent mij alleen maar kosten :mrgreen: Binnenkort heeft mijn passat ook een grote beurt nodig, dacht dat ik al klaar was met alle onderdelen. Misschien moet ik minder actief blijven op het forum om geen kosten te maken :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om terug te komen op de vraag: Distriebutie riem, spanrol en waterpomp. Natuurlijk komt er ook wat koelvloeistof bij. Kosten zijn tussen de € 400,-- en € 600,--. Ligt eraan, dealer of vakgarage of een goede kennis die verstand heeft van auto's.

 

@ yusuf spanrollen hebben niks met een grote beurt te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt voor de verschillende reacties.

 

Samengevat:

Vervangen bij 120k km incl. spanrollen en waterpomp voor ca. € 500,-

 

Yess..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt voor de verschillende reacties.

 

Samengevat:

Vervangen bij 120k km incl. spanrol en waterpomp voor ca. € 500,-

Dealer raad op 120k km aan, ik rij ook bet een BLS type

zie dat die van jou gechipt is (onderschrift) dan zeker op 120k km zeker niet wachten tot 150k km

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden