Ga naar inhoud

Alcohol tester kopen voor Frankrijk?


comfortcruiser

Aanbevolen berichten

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ben ooit 1 keer in Frankrijk bij die arogante lui geweest... voor mij nooit meer! Vrouwtje is er ook ooit 1 keer geweest (zonder mij) en die denkt er dito over... wij gaan overal heen maar niet er doorheen oid. proberen zoveel mogelijk die eikels te ontwijken!

(die moeten ze ook gelijk uit de EU zetten) OLE OLE HOLLANDE :) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ff een toevoeging, er is onder Fransen een hele discussie gaande over welke testers de politie accepteert en welke niet.. schijnt dat ze alleen degene met een FE keurmerk accepteren en dat zijn die goedkopere dus NIET. Alleen die wat duurdere (zoals op de link die ik gaf) accepteren zij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Voor iedereen die toch door frankrijk heen moet En nog Geen alcoholtests heeft omdat deze uitverkocht zijn... Bij de anwb kan je een briefje halen dat je het toch echt geprobeerd heb om ze te kopen maar dat ze uitverkocht zijn in nl.;) Staat er netjes op in het frans. Naar het schijnt wordt er wel gecontroleerd maar nog niet bekeurd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft een rare regel. kaartje van de anwb ook ingevuld en in de auto. http://www.anwb.nl/binaries/pdf/vakantie/tc120822-servicebriefje-voor-klanten_lr2.pdf

 

maar kaartje is geen vrijbrief, er staat gewoon op dat ze hier uitverkocht zijn en dat je ze in frankrijk gaat halen bij de eerste beste mogelijkheid. wet wordt vanaf 1 november gehandhaafd en gebruik is niet verplicht :?:

http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws-en-tips/archief,/buitenland/2012/februari/Nieuwe-verkeerswet-alcoholtest-Frankrijk.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ergens gelezen dat ze pas vanaf november gaan bekeuren, dus na de zomervakantie.

De testen zijn in Frankrijk gewoon in de supermarkten te verkrijgen voor een paar Euro, wellicht ook op de snelweg, maar dan vast weer duurder.

 

Gewoon naar Frankrijk rijden en daar wat kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak me er niet zo druk om.

Ga gewoon zonder alcoholtester naar Frankrijk.

 

Over het algemeen wordt de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

 

Zelfde geldt volgens mij ook voor flitspalen op je navigatiesysteem.

 

Ooit wel eens gehoord dat iemand in het buitenland bekeurd is voor flitspaalmeldingen op zijn navigatiesysteem

Ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die testers zijn nu nog steeds niet te verkrijgen, en wat betreft die flitspalen, ja ik heb er al 1 gehoord van de zomer, die kon ze niet verwijderen.

Er schijnen toch een aantal te zijn waar je ze niet kan benaderen, en dus niet te verwijderen.Een boete en de nav kwijt. Hesjes, moet je in Frankrijk ook bij je hebben, liefst in het fluor geel, gelijke aantal van passagiers.

Ik verzeker je, als je gecontroleerd wordt omdat je betrokken bent bij een aanrijding in Frankrijk, schuld of niet, je wordt nog niet bekeurd voor de alcoholtester, maar dde rest niet voorelkaar, wordt je de vel over de oren getrokken bij eens slechte dag van oom agent.

Gewoon netjes rijden, niet opvallende dingen doen in FR, en er is dan niets aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ben pas aangehouden op de grens van belgie naar frankrijk ik ging naar boord richting duinkerken..werd wel gecontroleerd had alles, alleen het hesje niet maar kreeg hier voor een laatste waarschuwing omdat ik wel als buitenlander 2 alcoholtester had en die hesjes maar even als een waarschuwing wilde geven. Dus erop controleren doen ze wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dennis, moest de agent wel lachen? in Frankrijk zijn ze na genoeg niet te vinden (toch knap dat je er 1 hebt kunnen bemachtigen) ik heb het aan mijn familie, ooms en tantes gevraagd in Frankrijk, en die hadden ze ook nog niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja was ook meer een algmenen controle, auto werd ook nog even beetje door zocht denk op drugs enzo..Toen vroeg die naar de spullen die je moet bij hebben zoals verbandtrommel en hesjes enzo maar die hesjes had ik niet, toen zij ik heb wel dit (alcohol tester) Nou toen kreeg dus waarschuwing voor de hesjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn alcoholtesters besteld bij conrad.nl, via de webwinkel zijn ze gewoon leverbaar. Heb vandaag pas besteld maar kreeg een mail dat ze op voorraad zijn en in een dag of drie geleverd worden. Ik ben benieuwd! http://www.conrad.nl/ce/nl/product/0903 ... ig-gebruik

 

[Edit}

 

Ik ga zojuist naar de website en ze zijn nu al uitverkocht. Zijn jullie zo snel met bestellen of had ik gewoon mazzel dat ik de laatste had?

 

[edit-edit]

 

De link werkt nu helemaal niet meer. Deze link werkt wel maar zijn de testers een stuk duurder: http://alcoholcontroles.net/webshop/alc ... 0Frankrijk

post-5183-1423827438,6514_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom ga ik ook niet naar die arogante lui..... fransen moet wat mij betreft uit de EU worden gezet ;)

 

Helemaal mee eens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon netjes rijden, niet opvallende dingen doen in FR, en er is dan niets aan de hand.

 

Tsja, maar je hebt altijd je kentekenplaat tegen.... :mrgreen:

nou valt mee, ik heb deze:

33f6jah.jpg

 

__________________________________

 

Daarom ga ik ook niet naar die arogante lui..... fransen moet wat mij betreft uit de EU worden gezet ;)

 

Helemaal mee eens!

Heren, de Franse burgers zelf hebben hier ook niet voor gekozen, dit heeft de ministerie van justitie in Frankrijk besloten, (zoiets als Ivo Opstelten maar dan op z'n Frans: Christiane Taubira).

Iedereen daar verslijt ze daar ook voor gek.

De Fransen vinden ons drugs beleid ook slecht, maar ze staan er wel voor in de rij als ze in Nederland land zijn.

Wij daarentegen wij willen wel met onze "ballen"in de zon, en lekker warm, aan de middellandse zee. (du pain, du vin, du Boursin)

Kijk ze "durven" niet allemaal Engels te praten, maar de jongeren hebben het allemaal gehad, men is bang het verkeerd te zeggen.

Als je het wat langer aanhoud, dan lukt het wel (eigen ervaring)

Maar elk land heeft wel zo zijn kruisje, Duitsland die ook weigeren om maar een woordje over de grens te praten, al zijn ze in Nederland, Frankrijk of België.

In Spanje moet je zelfs 2 gevarendriehoek in de wagen hebben, of je het wil of niet, het is er wel verplicht.

Allemaal dan maar uit de EU?

 

Het begon allemaal om die alcoholtesters, het is besloten dat deze verplicht wordt, voor al het verkeer in Frankrijk, zo als ook de hesjes, EHBO_doos en dat er geen flitspalen op je navigatie mag hebben staan.

Nu heeft iedereen de mazzel dat de testers nog NIET nodig is in de wagen, vanwege een tekort, mooi! maar na 01 nov. moet je ze in de wagen te hebben.

Tot die tijd:

Bij een eventuele aanhouding door de Franse politie, kan je deze verklaring tonen.(print uit!)

Zo kan je, ook als je de Franse taal niet vloeiend spreekt, met een gerust gevoel op reis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry.. ik liet me een beetje meeslepen.. :embarassed:

Maarja ik heb ook een beetje hekel aan die fransoosjes (vooral door met het gamen, hun zijn altijd degene die weer geen Engels spreken (en je in het Frans uitschelden omdat je toch er niks van begrijpt..), tussen de Nederlanders, Duitsers, Belgen, Hongaren Spanjaarden Portugezen enz enz.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden