Ga naar inhoud

passat 2.0 tdi op z'n zuinigst


-=mYst=-

Aanbevolen berichten

neh... doe maar gewoon , als je zo een record neer moet zetten trek je waarschijnlijk niet op bij een stoplicht , maar laat je de koppeling opkomen en rijd je net zolang op je stationare toerental als mogelijk.

Mijn 1,6 passat 1987 1,6 diesel 40kW was voor mij het zuinigst van de passaten die ik tot op heden gehad heb en daarmee reed ik ca 1 : 21 gemiddeld , en dat was al met een hele rustige rijstijl.

Nu met mijn 1,9tdi 96 kW gemiddeld 1: 17 vind ik al lang prima , maar ik rijd inmiddels ook niet altijd rustig meer.....

denk dat dit record is gedaan van hoog , naar laag amerika, veel berg af dus ... motor uit en laat maar rollen :P

gr Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is gewoon constant met 80 of 100km/h cruise-control aan en dan zo paar dagen lang rijden, zonder te stoppen enz. maar het is nog steeds raar hoe ze dit geflikt hebben.. als ik dit doe, mag ik al blij zijn dat ik ongeveer de 1400km haal :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

die 60kg bagage was een extra tank.. nee vindt het wel knap. mijn "record" staat op 1:17,5 met een 1.8TSI van Alkmaar naar Rotterdam en weer terug. was gewoon heel druk en kon niet harder als 100km/h

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan een ''dikkere'' diesel ervoor zorgen dat je een beter verbruik hebt? ik heb is in Duitsland getankt, bij Shell dacht ik en daarmee had ik minder km's gemaakt dan ik gemiddeld doe..

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn record is 850 km met een volle tank :mrgreen:

denk nie dat ik daarmee in aanmerking kom voor het wereld record

mijn 35 i 1.9d had een tank van 80 liter en daarmee hebben we 1480 km gereden , spanje, autostrade ,normaal verkeer

Link naar reactie
Delen op andere sites

die 60kg bagage was een extra tank.. nee vindt het wel knap. mijn "record" staat op 1:17,5 met een 1.8TSI van Alkmaar naar Rotterdam en weer terug. was gewoon heel druk en kon niet harder als 100km/h

Was jij dat, die voor in de file reed :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan een ''dikkere'' diesel ervoor zorgen dat je een beter verbruik hebt? ik heb is in Duitsland getankt, bij Shell dacht ik en daarmee had ik minder km's gemaakt dan ik gemiddeld doe..

 

Mijn Astra H rijd op snelweg ongeveer 100 km/h flink zuiniger dan een Suzuki Alto 1.0.. Uitgetest :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan een ''dikkere'' diesel ervoor zorgen dat je een beter verbruik hebt? ik heb is in Duitsland getankt, bij Shell dacht ik en daarmee had ik minder km's gemaakt dan ik gemiddeld doe..

 

Mijn Astra H rijd op snelweg ongeveer 100 km/h flink zuiniger dan een Suzuki Alto 1.0.. Uitgetest :thumb:

 

Oke.. Maar wat heeft dit hiermee te maken..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan een ''dikkere'' diesel ervoor zorgen dat je een beter verbruik hebt? ik heb is in Duitsland getankt, bij Shell dacht ik en daarmee had ik minder km's gemaakt dan ik gemiddeld doe..

 

Mijn Astra H rijd op snelweg ongeveer 100 km/h flink zuiniger dan een Suzuki Alto 1.0.. Uitgetest :thumb:

 

Oke.. Maar wat heeft dit hiermee te maken..?

 

Excuses, snel gelezen.. Ik dacht dat je had geschreven "kan een grotere motorinhoud ervoor zorgen dat je een beter verbruik hebt"

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden