Ga naar inhoud

Het soort rijders in een 3BG


Gast Anonymous

Aanbevolen berichten

Gast Anonymous

Geachte Passat eigenaren.

 

Zat vanochtend weer zoals gewoonlijk in een file en op de rijstrook naast mij

reed een Passat 3BG urban grey met een 150pk 4Motion motor.

 

Ik was echt benieuwd wie er achter het stuur zat. Het is namelijk zo dat elke keer als ik

een Passat 3BG zie er ALTIJD een oudje achter het stuur zit of een vrouw... :o

 

In het geval van vanochtend zat een of andere sjonnie achter het stuur te "hangen"

met zijn gouden kettingen.

 

Mijn vraag is dus:

 

Wat maken jullie mee als jullie een 3BG zien? Wat zit er achter het stuur? Een oudje... een vrouwtje..

 

Ben zelf 27 jaar en vindt het nog steeds HEERLIJK om in mijn 130 pk sterke bakkie te rijden.

Wat een droomauto!!! 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je hierboven al beschrijft: Divers.

 

Het verschilt, het is natuurlijk niet een wagen die ivm zn looks bij de jongeren erg in trek is.

Zowel voor de zakenmannen als de oudere onder ons is het een prima wagen.

Ook voor de mensen met een gezin is hij ideaal.

 

Je kan dus niet zeggen dat het echt een wagen is om in een hokje te plaatsen...

 

En wellicht ging de bewuste Sjonnie, wel zijn anita met de twee dobbermans ophalen.

Wellicht dat die gouden ketting wel bedoeld was om de honden aan te lijnen....je weet het niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rij zelf ook in een 3BG, maar vind eigenlijk een hatchback auto ideaal voor mij.

 

Doordat ik in de hoofdstad van Nederland woon, heb ik moeite om een parkeerplaats te vinden. Aldus met een 3BG heb ik meer moeite door zijn lengte.

 

Ik bezit ook in een Opel Astra H, maar kwam mij niet goed uit voor op vakantie. Niet groot genoeg voor bagage en ook nog is een benzine auto. Daardoor heb ik een auto erbij moeten nemen en dat werd dus een 3BG.

 

Ben bijna 23 jaar oud en houd niet van asociaal rijden. Ik hou niet van extreem sportieve auto's, moet meer zakelijk uit zien.

 

Ook ben ik nog steeds gek op Mercedes E-Klasse W210. Wou eerst voor mijn 3BG een E220 CDI avantgarde aanschaffen, maar voor een 2001 bouwjaar (11 jaar oud) en op 200 dkm (ongeveer het moment waarbij automaatbak revisie aankomt) vragen ze al gauw € 7000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Helemaal met je eens Yusuf!

 

Toen ik 16-17 was vond ik tuners het beste wat er was. Dikke uitlaat en extreem brede bumpers

en wat al niet nog meer.

 

Maar nu, lekker zakelijk en comfortabel. Nu heb ik ook een Passat 3BG met 130 pk.

Hij ziet er absoluut niet sportief uit maar hij is het wel. Heerlijke acceleratie en lekker

ruim.

 

Vandaar dat mijn favoriete auto de Audi RS6 Avant is. Lekker ruim voor vakantie en toch

lekker rap!

 

Wou hiervoor een Vectra Sport 2.2 dti station kopen maar die waren allemaal zo slecht onderhouden

dat ik zei laat maar. En nu rij ik in een Passat en wil eigenlijk niks anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hier in Belgie doet de 3b en 3bg het thans goed bij de jeugd, altijd al zo geweest, nu beginnen ze natuurlijk beterkoop te worden. Maar meestal zitten er idd oudere mensen enz in, en die kijken dan raar als je langs hen aan de lichten stopt en ze naar beneden moeten zien om aan je zijruit in te kunnen kijken :lol: Maar ik heb er 2, m'n broer heeft er 2 en m'n schoonbroer heeft er ook 2, we zouden ze eens allemaal samen op de foto moeten zetten :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook heel vaak oudjes in Passats rijden, maar ook wel af en toe jonge ;) een passat is gewoon een mooie ruime auto dus je zal verschillende types zien erin rondrijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoor , maar met 45 moet ik me dan oud voelen. :(

Vind het ideaal om em eens lekker op zijn staart te trappen , maar met de brandstofprijzen van tegenwoordig doe ik het wat rustiger aan.

Ik ben ook 19 jaar geweest en toen moest het een sportieve wagen zijn , maar nu , ach met het gezin is het heerlijk om een comfortabele wagen te rijden die en snel , en ook zuinig (kan) is.

gr marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoor , maar met 45 moet ik me dan oud voelen. :(

Vind het ideaal om em eens lekker op zijn staart te trappen , maar met de brandstofprijzen van tegenwoordig doe ik het wat rustiger aan.

Ik ben ook 19 jaar geweest en toen moest het een sportieve wagen zijn , maar nu , ach met het gezin is het heerlijk om een comfortabele wagen te rijden die en snel , en ook zuinig (kan) is.

gr marcel

 

Bah man.. sportieve auto's, zoals die sjonnie civic's, die overigens veels te veel geluid produceren, gatverdamme, ik rij liever in een passat die er standaard uitziet met wieldoppen :mrgreen:

 

Hoewel ''ECHTe'' tuners, zoals MTM voor Audi's, G-Power voor Bmw, wel weer wat te gek vind, maarja dat zijn ook hele gekke prijzen voor tune.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Nee hoor 45,is geen oude leeftijd.

 

Heb het over de 60+ oudjes.

Ik vond vroeger inderdaad ook die civics en crx-jes vet maar heb nu liever

een dikke bak die er niet snel uit ziet maar het stiekem toch wel is...

 

En vind inderdaad die echte tuners supervet. Zoals inderdaad mtm en hamann en amg etc etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf dan wel een oudje met m'n 48 jaar, maar mijn zoon van 17 kan niet wachten tot hij in de Passat kan rijden. Het is echt zijn droomauto. Voor hem geen andere auto (nou ja een Golf R32 zou wel mogen denk ik)

Overigens valt mij vooral het "verstandige uiterlijk" van de gemiddelde Passatrijder op :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe vinden jullie het rijgedrag van een gemiddelde Passat rijder dan?

 

Hier in de omgeving Deventer, zie ik namelijk veel Passat's constant hard rijden :mrgreen: (dit kan ook liggen aan de leaserijders, omdat die meestal wel hard rijden.. en die hebben vaak een passat als leasebak)

Ikzelf ook onder andere.. maar ik hou het wel veilig. :wink:

 

Je zou bijna denken dat ze de Audi sinds kort weg hebben gedaan en nog denken dat ze in een Audi rijden.. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Van wat ik zie is dat ze rijden naar hun leeftijd.

 

Oud en traag... :)

 

Lease rijders doen het over het algemeen rustig aan.

 

Ik hou ook wel van af en toe effe hard. Maar door die

belachelijke prijzen van diesel doe ik het rustiger aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de lekkerste vind ik, lekker een zakelijke auto netjes mooi uitziend maar als je de pedaal intrapt ook weg bent

 

Audi Rs4 of Rs6 dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden