Ga naar inhoud

Advies bij aanschaf 3c diesel


Sammeke

Aanbevolen berichten

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

En hoe zit het met je top snelheid?

 

Op weg naar Lochem op de A50 reed de auto ongechipt max. 195km/u op de TomTom. Naar huis via de A31 in Duitsland reed de auto na een behandeling van JD 210 km/u.

Voor mij is de topsnelheid niet van belang, ik heb de auto laten chippen om meer trekkracht te krijgen bij het rijden met een aanhanger cq. vouwwagen in de vakantie door de bergen. En die trekkracht is er. Tijdens een terugreis vanuit Zuid-Frankrijk door het Centraal Massief haalde ik met mijn zwaar beladen Passat met dakkoffer en vouwwagen in de beklimming andere auto's in die niks achter hun wagen hadden hangen. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus van 195 naar 210 op GPS? dat is niet slecht.. dan wil ik is zien wat mijn 2.0tdi doet na een JD behandeling.. ik wil eigenlijk ook wat meer trekkracht, effe zien hoe die het gaat doen op weg naar Turkije, achterbak halfvol, half bed voor me broertje :mrgreen: en een dakkoffer erboven op, dus het is eigenlijk niet eens zo heel erg zwaar beladen.. Als het gaat tegenvallen, wordt het een chipje denk ik.. en dan nog zien of me vader er akkoord mee gaat, die heeft slechte ervaring met chiptuning, onze bora 1.9tdi ging erdoor veel roken.. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

105pk is prima voor mij en meer nm is ook meer belasting voor het 2massa vliegwiel.

Heb trouwens ook motorcode BLS maar geen Bluemotion. Ik heb de standaard Blackmotion :D is de uitvoering met extra vervuiling uit de uitlaat :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb van 2007-2011 in een 1.9 Bluemotion gereden. Nooit problemen gehad, motor, koppeling, alles werkte perfect. Auto was goed zuinig, en haalde probleemloos 200 op de teller. In Duitsland heuvel af wel 220 op de teller gehad, foto moet ergens op het forum staan.

Als je wat vlotter wilde inhalen, gewoon ff terugschakelen. Comfort was super, heb 160.000km genoten in deze auto.

Tuurlijk is een CR diesel stiller, hij is tenslotte ook nieuwer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet eruit als een leaseauto....daar heb je nooit problemen met dure rekeningen bij de dealer.

Ik bracht mijn auto ook gewoon weg voor een beurt....was niks mis mee....eindrekening....1200euro....er is altijd wel iets kapot zonder dat ik het zelf merk soms.

Bij een lease is het brengen en weer ophalen...wat er bij de dealer gebeurt merk je niks van dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hallo een ieder.

 

Bedankt voor jullie reacties.

Om redenen is het toch géén 3C geworden.

Maar het is weer een 3BG, 1.9tdi Sportline geworden.

Bj 2005 Urbangrey AVB-motor 130000km Bi-Xenon en met Road-America.

 

Na 500 km kwam de EGR storing (Emesions Workshop) Mbv diagnose apparaat melding gereset, maar na 100 km was de melding weer terug.

Na wat zoeken in de topics lijkt me het doorrijden met deze 'melding' niet echt slecht. Of toch?

 

Nu wilde ik hem toch al laten chippen bij JD in Lochem (140PK) vanaf dat ik hem voor het eerst gezien had.

En dan tevens de EGR 'weg' laten schrijven.

 

Dan nu mijn twee (eigenlijk drie) vragen:

EGR sensor vervangen of 'weg' laten schrijven?

Kan JD EGR 'weg' schrijven (gecombineerd met het geplande chippen)?

Hoeveel tijd neemt standaard chippen in beslag? (Wachten met koffie of auto achterlaten).

 

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chippen duurt ongeveer 1 tot 2 uur, incl de logs enz.

 

Bij JD schrijven ze automatisch het EGR weg als je bij hun je auto laat chippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo een ieder.

 

Bedankt voor jullie reacties.

Om redenen is het toch géén 3C geworden.

Maar het is weer een 3BG, 1.9tdi Sportline geworden.

Bj 2005 Urbangrey AVB-motor 130000km Bi-Xenon en met Road-America.

 

Na 500 km kwam de EGR storing (Emesions Workshop) Mbv diagnose apparaat melding gereset, maar na 100 km was de melding weer terug.

Na wat zoeken in de topics lijkt me het doorrijden met deze 'melding' niet echt slecht. Of toch?

 

Nu wilde ik hem toch al laten chippen bij JD in Lochem (140PK) vanaf dat ik hem voor het eerst gezien had.

En dan tevens de EGR 'weg' laten schrijven.

 

Dan nu mijn twee (eigenlijk drie) vragen:

EGR sensor vervangen of 'weg' laten schrijven?

Kan JD EGR 'weg' schrijven (gecombineerd met het geplande chippen)?

Hoeveel tijd neemt standaard chippen in beslag? (Wachten met koffie of auto achterlaten).

 

Alvast bedankt voor de antwoorden.

 

Wijchen - Vorden is niet zo ver van elkaar.. kom anders ff langs, kijken we even waar die EGR storing vandaan komt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey VDub,

 

Iid Vorden is niet het eind van de wereld tov Wijchen. :D

Misschien kun je met de volgende uitgelezen gegevens van diag. apparaat al iets.

 

EGR P3130

VAG / ECU 038906019KC (zou part# moeten zijn)

Comp. 1.91 R4 EDC G00059 4896 (de 5 kan ook een S geweest zijn)

Softcoding 0000002

 

Wat eea betekent weet ik niet, want ik ben een gebruiker van de auto.

 

Kun jij uberhaupt de EGR 'weg" schrijven of alleen dicht schroeven tot 85%

En wat doe je eigenlkijk ois je hem met Vagcom dichtschroeft en wat zijn de exacte gevolgen bij keuringen en op de lange termijn.

Wat ik iig begreep is dat met 'weg' schrijven er voor bv APK geen gevolgen zijn.

 

Alvast bedankt, Sammeke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het wegschrijven van EGR wordt die helemaal verwijderd uit het ECU, dus dan komt er ook geen foutmelding ervan vandaan ;)

 

Dat klopt.. maar wat als nu de klep dermate vervuild is dat ie nu gewoon open blijft staan(zoals vermoedelijk bij TS)

 

Ik denk dat we bij Sammeke gewoon even de hele zaak moeten demonteren en moeten schoonmaken.

Met vagcom kan ie max voor 85% dicht.., bij Passat's tot 2004 kan ie tevens foutloos dicht met een plaatje.

 

Bij Sammeke zouden we dan evt van de nood een deugd moeten maken door em evt te laten chippen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de eerste regel van de laatste repley van Vdub lees ik dat de (evt.) vervuilde EGR altijd 'schoon' moet zijn, ook al laat ik em chippen gecombineerd met het wegschrijven (wat volgens Vdub altijd saamengaat).

Het lijkt mijn inziens theoretisch niet nodig om de EGR te reinigen als je hem wegschrijft uit de ECU, maar de praktijk is natuurlijk anders.

Zie

en dat na 190K

Echter ik snap wel dat de EGR op termijn (weer) dicht zal slibben en dit dan niet gemeld wordt, want weggeschreven.

En een steeds kleinere luchtdoorlaat in dit kanaal zal mogelijk ergens anders weer een melding teweeg kunnen brengen.

 

Ik denk dan ook dat ik de volgende conclusie kan trekken: EGR uitbouwen en reinigen en daarna zsm chippen en weglaten schrijven. Am i Right, or..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik denk dan ook dat ik de volgende conclusie kan trekken: EGR uitbouwen en reinigen en daarna zsm chippen en weglaten schrijven. Am i Right, or..........

 

I guess so..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het wegschrijven van EGR wordt die helemaal verwijderd uit het ECU, dus dan komt er ook geen foutmelding ervan vandaan ;)

 

Dat klopt.. maar wat als nu de klep dermate vervuild is dat ie nu gewoon open blijft staan(zoals vermoedelijk bij TS)

 

Ik denk dat we bij Sammeke gewoon even de hele zaak moeten demonteren en moeten schoonmaken.

Met vagcom kan ie max voor 85% dicht.., bij Passat's tot 2004 kan ie tevens foutloos dicht met een plaatje.

 

Bij Sammeke zouden we dan evt van de nood een deugd moeten maken door em evt te laten chippen..

 

 

Zou erg fijn :D zijn als je me wilt helpen bij het reinigen van de EGR en voor 85% dichtzetten, Mathijs.

Aangezien jij VagCom hebt mag je meteen kijken of het mogelijk is ramen te openen met AB sleutel.

Wanneer zou je tijd hebben? ik kan iig zaterdag a.s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden