Ga naar inhoud
  • 0

absmodule recode voor 312 mm remschijven


Vraag

Geplaatst

Voor de mensen die de upgrade hebben uitgevoerd naar 312 mm remschijven voor de 3BG

Ik heb gelezen dat de abs module herschreven moet worden. Dit is met de ABS module Bosch 5.7.

 

Voor de Bosch module 5.3 is het volgens mij niet nodig.

 

De code voor de 312mm schijven is 1LT

 

 

 

 

 

VW Passat (3B) Brake Electronics (Bosch 5.7)

Contents

1 Login

2 Coding

3 Basic Setting 3.1 Steering Angle Sensor (G85) Calibration 3.1.1 Special Notes

 

 

4 Video Link

 

 

Login

 

Note #1: After Login has been carried out you need to recode the control module.

Note #2: Special Login 07499 is used for 6-Cylinder Diesel Engine with 1LG Brakes and Multitronic.

Note #3: The Production Codes (PR-Code) such as 1LX can be found on a Sticker near the Spare Tire Well and/or the 1st Page of the Service Manual. Click here to see an Example of a Sticker.

 

 

 

 

0?xxx: Chassis 8 = VW Passat W8

9 = VW Passat

 

0x?xx: Brakes 3 = (PR-1LT/1LF)

4 = (PR-1LC/1LX/1ZF/1LZ/1ZG)

5 = (PR-1LB/1LE/1ZC)

6 = (PR-1LZ/1ZJ)

 

0xx?x: Engine 5 = (PR-T5X/T4N/T9J*/T6T/T1K/T1E/T7F*) (* with Brakes: PR-1LB/1LE/1ZC)

7 = (PR-T0B/T10/T6V/T0D/T0F)

9 = (PR-T7F/T9H/T9J)

 

0xxx?: Transmission 5 = Manual (PR-G0C/G0K/G0G/G0L)

7 = Automatic (PR-G0E/G0F/G0Q)

 

 

Coding

 

Note #1: Coding is accepted after a specific login has been carried out.

Note #2: After successful coding the steering angle sensor basic setting needs to be carried out.

Note #3: The Production Codes (PR-Code) such as 1LX can be found on a Sticker near the Spare Tire Well and/or the 1st Page of the Service Manual. Click here to see an Example of a Sticker.

Note #4: In some cases, you will need to enter a non-zero WSC, such as 12345.

 

0?xxx: Chassis 4 = VW Passat

5 = VW Passat W8

 

0x?xx: Brakes 1 = (PR-1LZ/1ZJ)

2 = (PR-1LB/1LE/1ZC)

3 = (PR-1LC/1LX/1ZF/1LZ/1ZG)

4 = (PR-1LT/1LF)

 

0xx?x: Engine 5 = (PR-T5X/T4N/T9J*/T6T/T1K/T1E/T7F*) (* with Brakes: PR-1LB/1LE/1ZC)

7 = (PR-T0B/T10/T6V/T0D/T0F)

9 = (PR-T7F/T9H/T9J)

 

0xxx?: Transmission 5 = Manual (PR-G0C/G0K/G0G/G0L)

7 = Automatic (PR-G0E/G0F/G0Q)

 

 

Basic Setting

 

Steering Angle Sensor (G85) Calibration

 

Before starting the procedure turn the steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

 

 

[Meas. Blocks - 08]

Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): ±5.0 °

[Done, Go Back]

 

 

[Login - 11]

Enter 40168

[Do It!]

 

 

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

 

 

[Fault Codes - 02]

All fault codes should have disappeared.

[Done, Go Back]

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst
Wat heeft dit voor nut verder Antonio, en hoe zie je welke ABS module je hebt?

 

Ik denk voor de balans van de remmen.

 

Je moet inloggen met vagcom en dan moet je naar 03 - ABS Systeem gaan.

Dan zie je bovenaan welke Bosch module je auto heeft.

  • 0
Geplaatst

Ok, binnenkort dan maar even proberen, heb de 312-ers er nu een jaar onder zitten, als er verschil in zit moet dat merkbaar zijn dacht ik. :wink:

  • 0
Geplaatst

Dat zal bij mij de reden geweest zijn dat de ABS lampjes aangingen bij de 330mm schijven.. nu met 312 is het weer uit..

  • 0
Geplaatst

Voor mij was het coderen geen probleem. Het rood groen knipperen van de kabel geeft de communicatie met de ECU aan. Zorg ervoor dat je Login icm je coding klopt!

  • 0
Geplaatst

De coding 04277 staat als het goed is al in je "hoofdscherm" van de ABS. De Login 09577 icm 04477 lijken mij te kloppen. Zou moeten werken naar mijn idee...

  • 0
Geplaatst

Ja dat dacht ik ook. Heb het opgezocht op de rosstech site. Ja de 04277 staat in het scherm maar moet dan 04477 worden. Dus ik zou moeten inloggen met 09577 dan naar coding en veranderen in 04477. Inloggen doe ik en dat zie ik niks gebeuren. Duurt dit lang of zou het een seconde of 2 moeten zijn? Dan ga ik naar coding en dan typ ik 04477 in en "do it" en dan veranderd er niks...

 

Kan hooguit zo zijn dat mijn niet legale software/kabel niet kunnen coderen.

  • 0
Geplaatst

Dat denk ik ook. Wij (Wytze en ik) hebben om het www alleen maar berichten gevonden van andere die het ook niet lukte. Tevens is het Rosstech filmpje op Youtube misleidend omdat daar een niet gecodeerde Bosch 5.7 gebruikt word om die een code te geven. Het gaat dus niet om een gecodeerde module die opnieuw gecodeerd wordt.

  • 0
Geplaatst

Aangezien ik een originele Ross-Tech kabel heb, heb ik Ross-Tech de vraag gesteld waarom het ons niet is gelukt.

 

We zijn natuurlijk niet de eerste personen die hier tegenaanlopen, kijk hier maar eens.

Oplossing zou dus zijn:

 

I reread Jef's (Ross-Tech) email about recoding and I got it to take. Here it is:

 

Your car does have the Steering Angle Sensor (G85) in it. All cars with "ESP" (button below the center vents) use the G85 to know how much steering input is being applied by the driver.

 

You are correct in that 04255 is coding for a manual transmission. Coding a Bosch 5.7 module has several different steps:

 

1 - Login to enable coding

2 - Perform soft coding

3 - Login to enable Basic Settings (40168)

4 - Perform G85 calibration in Basic Settings group 001.

 

These steps must be performed in a single scanning session. Soft coding changes will not be retained if a G85 calibration is not performed.

 

Het lijkt erop dat je dus meteen doormoet naar basic settings (stap 3) en dat ie pas na de G85 kalibratie de nieuwe waarde accepteerd.

Ik zou het nu kunnen gaan proberen... maar morgenvroeg weer vroeg op!

 

Morgen meer!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden