Ga naar inhoud
  • 0

Airco bijvullen


bulletje80

Vraag

Welke werkzaamheden dienen er allemaal te gebeuren, zodat de airco naar behoren werkt.

 

Mijn airco blaast nog wel wat koude lucht maar niet noemenswaardig.

Is dit gewoon een questie van bijvullen en een nieuwe interieur filter erop plaatsen?

 

Dit wil ik graag weten alvorens ik ergens een afspraak ga maken en dienen misschien gaan uitvoeren die helemaal niet hoeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In december heb ik schade gehad aan de auto. Daarbij was er schijnbaar ook de airco geraakt en hebben ze wat onderdelen vervangen.

Nu hebben ze de condensor vervangen, in en uitgebouwd en airco leeg getrokken. Dit geintje koste al € 440.

 

Nu 4 maanden verder wil ik de airco aanzette, maar die ruikt naar een " natte hond". En wordt niet koud. Kan de airco in 4 maanden tijd lee gelopen zijn of is deze gewoon niet afgevuld ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto is gisteren weer teug gekomen.

Ze hebben de airco 20 minuten gevacumeerd. Vervolgens getest op lekkages, maar deze waren niett te vinden. Gevuld 00.600 kg en 0.020ml olie toegevoegd.

 

Zelf dachten ze dat er niet genoeg druk op de airco stond. Onderweg werd de airco ook weer steenkoud.

 

Mocht het toch blijken dat het de airco pomp is dan moet ik weer terug komen en dan proberen ze dit nog de de verzekeringsmaatschappij te verhalen. Volgens de monteur schijnt het zo te zijn dat deze regelmatig en snel kapot gaan bij een 3C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan is je pomp niet stuk maar zit er ergens een lek.

Als het goed is zit er UV licht gevoelige vloeistof in, kunnen ze met een UV lamp heel snel het lek vinden.

Terug dus, ze hebben hun werk niet goed gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij het schade bedrijf zeggen ze dat dan waarschijnlijk de pomp dan kapot is.

Na het opnieuw op druk zetten van de airco hebben ze de auto uit uitgelezen en toen kwam een storing van de airco uit.

deze hebben ze gereset en vervolgens was het goed.

 

De pomp kunnen ze niet claimen bij de verzekering omdat dit schijnbaar en kwaal is bij vw. Deze gaan vaak en snel kapot.

Een nieuwe pomp kost 418 euro ex btw, dan nog 145 euro afvullen en 2 uur montage à 60 euro p/ uur.

 

Kostenplaatje kleine 800 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij het schade bedrijf zeggen ze dat dan waarschijnlijk de pomp dan kapot is.

Na het opnieuw op druk zetten van de airco hebben ze de auto uit uitgelezen en toen kwam een storing van de airco uit.

deze hebben ze gereset en vervolgens was het goed.

 

De pomp kunnen ze niet claimen bij de verzekering omdat dit schijnbaar en kwaal is bij vw. Deze gaan vaak en snel kapot.

Een nieuwe pomp kost 418 euro ex btw, dan nog 145 euro afvullen en 2 uur montage à 60 euro p/ uur.

 

Kostenplaatje kleine 800 euro.

Komt op mij over als een broodje aap.

Welke storing geeft de airco?

Waarom resetten als de pomp kapot is?

Hoe kan het dat hij het toch weer doet als de pomp kapot is?

 

Zou die 800 euro nog niet laten rollen maar een gespecialiseerd bedrijf hier naar laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Welke werkzaamheden dienen er allemaal te gebeuren, zodat de airco naar behoren werkt.

 

Mijn airco blaast nog wel wat koude lucht maar niet noemenswaardig.

Is dit gewoon een questie van bijvullen en een nieuwe interieur filter erop plaatsen?

 

Dit wil ik graag weten alvorens ik ergens een afspraak ga maken en dienen misschien gaan uitvoeren die helemaal niet hoeven.

 

Ik heb een 3BG, met dit weer is het uiteraard heerlijk om de airco in te schakelen. Als ik de airco van mijn Passat met mijn andere auto's vergelijk is dit niet echt 'koud'.

 

Mijn andere auto blaast ongeveer 2-3graden lucht uit de luchtroosters en mijn Passat blaast ongeveer 15graden uit de luchtroosters. Nu weet ik dat geen auto gelijk is en dat de ene aircosysteem 'gevoeliger' is als de ander (mbt hoeveelheid koelmiddel).

 

Aangezien ik nog een leek ben op het gebied van 3bg en Passat vraag ik mij af of de geblazen luchttemp. van de airco goed is van mijn 3BG. Zo nee, hoeveel graden moet dit dan zijn?

 

Ik kan trouwens met gemak mijn hand voor de luchtrooster houden zonder dat her 'prikt' etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij de second opinion geweest en deze hebben toch ook vast gesteld dat de pomp kapot is.

 

airco was gewoon goed afgevuld maar slaat niet aan. Voor de rest hebben ze alles gecontroleerd, conclusie pomp kapot.

 

Nu dus.ergens een pomp op de kop tikken en deze erin laten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na het weekend de knoop maar eens doorhakken waar ik de auto heen ga brengen.

Ik heb wel geconcludeerd dat er best veel prijs verschil in zit, zowel op het monteren, bijvullen en de pomp zelf.

 

Wat betreft de pomp kan hè natuurlijk zijn dat ze met een niet orginele onderdeel werken terwijl ze misschien zeggen van wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij weten zit er alleen een zekering voor de airco tussen de bestturderskant en de deur.

Daar moet je klepje afhalen en zie je de zekeringen. Volgens mij was het nr 39 als ik het goed heb.

 

Deze was gewoon nog heel.

 

Waar moet die zekering dan zitten die jij bedoelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden