Ozzy Geplaatst 26 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2012 Dit ben ik net tegen gekomen op Autoweek.nl http://www.autoweek.nl/autonieuws/19288 ... herkenbaar Iemand al ervaring met dit probleem? 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Robl Geplaatst 26 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2012 Bah alweer een probleem met de kwaliteit. Gelukkig wordt dit probleem wel erkend. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 26 april, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2012 Natuurlijk staat er weer: Bij de Nederlandse Volkswagen-importeur (PON dus..) herkennen ze deze problemen bij de 1.4 TSI niet. PON is weer aan het verstoppen. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 26 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2012 Dit is idd helaas een groot probleem bij de 1.4tsi motoren, heb er heel veel horror verhalen van gehoord. Daar staat dat de 1.2tsi last heeft van dat de ketting uitgerekt dit is dus ook bij de 1.4tsi, jammer dat pon dit niet erkend. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 26 april, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2012 Gelukkig heb jij de 1.8TSI , ik las ergens dat de 1.8 en 2.0TSI niet last van dit probleem hebben. Best wel genaaid voor de lease rijders, ik zie best veel Vw's met 1.2 en 1.4TSI rondrijden Deze TSI's, hebben geen distributieriem toch? 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 26 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2012 Ik geloof dat de 1.8tsi en 2.0tsi en riem hadden??(weet iemand dat zeker). 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jimmy104 Geplaatst 28 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 28 april, 2012 Hier staat ook meer. http://www.autobild.de/artikel/vw-tsi-m ... 93757.html 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 28 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 28 april, 2012 Vergeet de zes cilinders niet, same crap............en dat is een heelllleee dure. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DuMaNLiYoL Geplaatst 28 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 28 april, 2012 Jammer, dacht dat ik na zomervakantie mijn Opel Astra H 1.6 16v zou verkopen en een VW Golf 6 1.4 TSI aanschaffen. Ik denk dat het maar weer een Opel Astra J 1.4 Turbo of een 1.6 16v word. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 30 april, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2012 Dan haal je toch een golf 6 GTI 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DuMaNLiYoL Geplaatst 30 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2012 Makkelijk gezegd dan gedaan.. Ik ben niet bezit van een tankstation.. Vind een 1.6 16v meer dan genoeg Doordat je zelf rond rijd in een diesel, heb je natuurlijk niet veel last van.. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 30 april, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2012 mijn 3c 2.0TDI zuipt ook wel hoor Ik kom niet hoger uit dan 1:16 Btw, een golf 6 gti zuipt niet zo heel erg veel, als je gewoon rustig mee rijd doet die 1 op 14 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DuMaNLiYoL Geplaatst 30 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2012 Haal ik nauwelijks met mijn huidige Astra (Denk dat mijn woonplaats ook veel uitmaakt) Probeer maar mij niet een GTI aan te smeren lang leve TDI (Af en toe ook CDI) 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 30 april, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2012 klopt hier in Deventer is het meestal lekker rustig, behalve met spitsuren, dan is het heel erg druk.. Ik ben voor de 2.0TDI gegaan, we wouden bijna een 2005 C220 CDI halen, de facelift model, met de witte tellers en wat modernere dashboard. Maar omdat de Passat toch wat ruimer was, namen we deze en deze is nog zuiniger ook. Laten we maar weer On-Topic blijven, PB me maar als het niet hierover gaat 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kanerr Geplaatst 30 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 30 april, 2012 Nieuwe astra is superrrrrr. Heerlijke turbo motoren!! Rij er regelmatig in, en blijf me verbazen hoeveel kracht die dingen hebben. Ik wist niet dat de 1.2 ook deze problemen had. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DuMaNLiYoL Geplaatst 1 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2012 Nieuwe astra is superrrrrr. Heerlijke turbo motoren!! Rij er regelmatig in, en blijf me verbazen hoeveel kracht die dingen hebben. Ik wist niet dat de 1.2 ook deze problemen had. Ahaa.. Iemand die mij begrijpt 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
San_TFSI Geplaatst 1 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2012 Ik geloof dat de 1.8tsi en 2.0tsi en riem hadden??(weet iemand dat zeker). 1.8 is ketting (maar niet noodzakelijkerwijs dezelfde als van de 1.4 natuurlijk), 2.0 is riem. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 1 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2012 1.2/1.4/1.8/2.0TSI is allemaal ketting. 1.4/1.8/2.0TFSI is riem. TSI = ketting TFSI = riem (natuurlijk niet de 3.0/4.0/ 5.0TFSI(''oude'' Audi Rs6), die in de Audi's zit.. Dit is wat ik voor zover weet.. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kanerr Geplaatst 1 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2012 Ahaa.. Iemand die mij begrijpt Ik begrijp je zeker! Vind de nieuwe Opels echt kwalitatief en goed in elkaar steken. Motoren zijn ook prima, maar ik kan je niks vertellen over de levensduur want bij ons gaan de auto's maar maximaal 7maanden mee... 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DuMaNLiYoL Geplaatst 1 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2012 Ahaa.. Iemand die mij begrijpt Ik begrijp je zeker! Vind de nieuwe Opels echt kwalitatief en goed in elkaar steken. Motoren zijn ook prima, maar ik kan je niks vertellen over de levensduur want bij ons gaan de auto's maar maximaal 7maanden mee... Ik heb geen slechte ervaring met opel voertuigen, maar dan praat ik echt over benzine voertuigen. Ik moet toegeven dat ik geen enkel onderhoud mis. Bijna ieder auto heeft een kwaal en heb dat dus ook meegemaakt. Achterklep ging niet open, nieuwe schakelaar. Bobine moest veranderd worden. Hoop dat het nog zo goed blijft. Opel diesel voertuigen durf ik niet aan te beginnen, CDTI motoren betwijfel ik nog wel maar DTI of DTH wordt niks. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 2 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2012 Ik geloof dat de 1.8tsi en 2.0tsi en riem hadden??(weet iemand dat zeker). 1.8 is ketting (maar niet noodzakelijkerwijs dezelfde als van de 1.4 natuurlijk), 2.0 is riem. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 2 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2012 mn Pa heeft een 2010 Yeti met de 1.2TSI(60dkm), daar is afgelopen maart een gemodificeerd exemplaar opgekomen onder garantie. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DuMaNLiYoL Geplaatst 2 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2012 mn Pa heeft een 2010 Yeti met de 1.2TSI(60dkm), daar is afgelopen maart een gemodificeerd exemplaar opgekomen onder garantie. Hoe vind jij 1.2 TSI rijden? Ik vind Skode Octavia 1.2 TSI heel mooie auto's en zeer zuinig.. Maar laten we van een Passat eigenaar horen hoe een 1.2 TSI rijd.. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AutoKennerNL Geplaatst 3 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 3 mei, 2012 ik betwijfel of vw inderdaad een modificatie uitvoert bij de kettingrevisie. Lijkt mij sterk, immers de auto hoeft het slechts te doen tot het einde van de leasetermijn (zeg 4 jaar ofwel ca. 80000km). Vw heeft alle belang erbij dat zodra de auto uit de garantie is of de leasetermijn is afgelopen, de kassa gaat rinkelen tijdens de onderhoudsbeurten. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 3 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 3 mei, 2012 Mocht dat zo zijn zouden de 1.2 en 1,4 tsi motoren waardeloos worden na een termijn van 4-5 jaar. wat weer meespeelt in de lease bepaling... dan zet vw echt zijn naam te grabbel. maar waarom twijfel je? heb je het zelf aan de hand dan? Matthijs zijn kennis gaat verder dan de gemiddelde passat rijder en als die aangeeft dat dit is gedaan bij zijn vader skoda dan zal dat toch echt wel zo zijn... 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.