Ga naar inhoud

TSI motoren kettingproblemen?


Ozzy

Aanbevolen berichten

Natuurlijk staat er weer: Bij de Nederlandse Volkswagen-importeur (PON dus..) herkennen ze deze problemen bij de 1.4 TSI niet. PON is weer aan het verstoppen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb jij de 1.8TSI ;), ik las ergens dat de 1.8 en 2.0TSI niet last van dit probleem hebben.

Best wel genaaid voor de lease rijders, ik zie best veel Vw's met 1.2 en 1.4TSI rondrijden :mrgreen:

 

Deze TSI's, hebben geen distributieriem toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn 3c 2.0TDI zuipt ook wel hoor :mrgreen:

Ik kom niet hoger uit dan 1:16

 

Btw, een golf 6 gti zuipt niet zo heel erg veel, als je gewoon rustig mee rijd doet die 1 op 14 :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt ;) hier in Deventer is het meestal lekker rustig, behalve met spitsuren, dan is het heel erg druk..

 

Ik ben voor de 2.0TDI gegaan, we wouden bijna een 2005 C220 CDI halen, de facelift model, met de witte tellers en wat modernere dashboard. Maar omdat de Passat toch wat ruimer was, namen we deze en deze is nog zuiniger ook.

 

Laten we maar weer On-Topic blijven, PB me maar als het niet hierover gaat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.2/1.4/1.8/2.0TSI is allemaal ketting.

1.4/1.8/2.0TFSI is riem.

 

TSI = ketting

TFSI = riem (natuurlijk niet de 3.0/4.0/ 5.0TFSI(''oude'' Audi Rs6), die in de Audi's zit.. ;)

 

Dit is wat ik voor zover weet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahaa.. Iemand die mij begrijpt :mrgreen:

 

Ik begrijp je zeker! Vind de nieuwe Opels echt kwalitatief en goed in elkaar steken. Motoren zijn ook prima, maar ik kan je niks vertellen over de levensduur want bij ons gaan de auto's maar maximaal 7maanden mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahaa.. Iemand die mij begrijpt :mrgreen:

 

Ik begrijp je zeker! Vind de nieuwe Opels echt kwalitatief en goed in elkaar steken. Motoren zijn ook prima, maar ik kan je niks vertellen over de levensduur want bij ons gaan de auto's maar maximaal 7maanden mee...

 

Ik heb geen slechte ervaring met opel voertuigen, maar dan praat ik echt over benzine voertuigen. Ik moet toegeven dat ik geen enkel onderhoud mis.

 

Bijna ieder auto heeft een kwaal en heb dat dus ook meegemaakt. Achterklep ging niet open, nieuwe schakelaar. Bobine moest veranderd worden. Hoop dat het nog zo goed blijft.

 

Opel diesel voertuigen durf ik niet aan te beginnen, CDTI motoren betwijfel ik nog wel maar DTI of DTH wordt niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mn Pa heeft een 2010 Yeti met de 1.2TSI(60dkm), daar is afgelopen maart een gemodificeerd exemplaar opgekomen onder garantie.

 

Hoe vind jij 1.2 TSI rijden? Ik vind Skode Octavia 1.2 TSI heel mooie auto's en zeer zuinig.. Maar laten we van een Passat eigenaar horen hoe een 1.2 TSI rijd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik betwijfel of vw inderdaad een modificatie uitvoert bij de kettingrevisie. Lijkt mij sterk, immers de auto hoeft het slechts te doen tot het einde van de leasetermijn (zeg 4 jaar ofwel ca. 80000km). Vw heeft alle belang erbij dat zodra de auto uit de garantie is of de leasetermijn is afgelopen, de kassa gaat rinkelen tijdens de onderhoudsbeurten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht dat zo zijn zouden de 1.2 en 1,4 tsi motoren waardeloos worden na een termijn van 4-5 jaar. wat weer meespeelt in de lease bepaling... dan zet vw echt zijn naam te grabbel.

 

maar waarom twijfel je? heb je het zelf aan de hand dan?

Matthijs zijn kennis gaat verder dan de gemiddelde passat rijder en als die aangeeft dat dit is gedaan bij zijn vader skoda dan zal dat toch echt wel zo zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden