Ga naar inhoud

Passat 3.2 V6 4motion variant


Dimitri-Turbo

Aanbevolen berichten

Aangezien mijn vrouwtje veel minder km's rijdt door de komst van onze kleine man 8 maanden geleden... overwegen wij een andere auto te gaan kopen/ de Tourag diesel in te ruilen...

 

Ik zit zelf te denken aan een 3C 3.2 V6 4motion variant... ik heb er al een op het oog die interessant lijkt

 

http://www.bourguignon.nl/520258.html?cavTab=list&cavMerk=Volkswagen&cavModel=Passat&cavPageType=

 

-Zijn er bij deze wagens nog bekende kwalen/problemen?

-Automaten bak is die goed gebouwd?

-Verbruik? wat doet zo'n ding een beetje gemiddeld?

 

Alvast mijn dank... en wellicht keer ik weer terug op het forum ;)

 

Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Sietze, daarom wil ik ook een auto van de dealer vandaan... iets meer zekerheid! Heb destijds een aantal passats gehad waarvan sommige problemen bleken te hebben (toen geen garantie).. de Touareg die ik nu rij gekocht bij Pon en nog nooit 1 probleem gehad, service ed. is perfect! Gratis vervangend vervoer bij onderhoud ed.!

 

Dat is de reden dat ik een auto bij de dealer vandaan wil hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel de 2.0 TDI CR, de 1.9TDI, 100 en 130pk, 1.8 20v(evt T)en OP ZICH zijn de 1.8 en 2.0TFSI's ook redelijk verschoond van problemen, muv de evt Black Carbon vervuiling door toedoen van de Directe Injectie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel de 2.0 TDI CR, de 1.9TDI, 100 en 130pk, 1.8 20v(evt T)en OP ZICH zijn de 1.8 en 2.0TFSI's ook redelijk verschoond van problemen, muv de evt Black Carbon vervuiling door toedoen van de Directe Injectie

 

Hoe zit het met de 1.9tdi 105pk dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

die is ook goed. de 115pk AJM/ATJ op zich ook mits je de fabriekskoppaking maar vervangt/vervangen hebt.

De 90 en 110pk VP's zijn ook betrouwbaar. De 2.5 V6 TDI daarentegen weer wat minder ivm nokkenasslijtage.

 

Ach en als ik dan toch bezig ben, met de 1.6 is niks mis, de 2.0 8v en 20v ook niet muv wat hoog olieverbruik.

De 2.3 V5 alleen de ketting naar verloop van tijd en de 2,8V6 de lekkages..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dimitri, moet deze toekomstige Passat ook wat gaan trekken?

 

Hij moet deze hobby trekken.. gewicht 1600kg... zag ook al dat de 2.0TDI dit ook al mag trekken :mrgreen:

 

Veld wordt dus iets breder voor het zoeken.. diesel is voor mij afschrijfbaar voor de belasting ;) zijn alleen zo weinig 4motions... ik rij nu al een jaar of 8 4motion (2x passat, 1x Touareg) en wil dit er graag inhouden rijd erg fijn al zeg ik zelf!

 

Foto-8SQGDDWO.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een common-rail 2.0tdi 170pk, 4 motion met DSG is dan misschien wel wat, maarja hoeveel is je budget ongeveer?, hiervan heb je er niet al te veel.. wordt moeilijk 1 te vinden, maar bij eenVw/Audi dealer staat er vast wel 1.. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inruil de touareg met 186.000km R5TDI (altijd dealer onderhouden) ... en heb ook nog 'wat' cash ;)... zoeken is tussen de 15K - 25K ! Wel een variant en hij MOET! bij de dealer vandaan komen- of MET garantie bij een andere garage verkocht worden... uiteraard met sluitende historie van onderhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met (bovag) garantie kan je bijna overal krijgen tegenwoordig.. :P

 

Dimitri, misschien importeren een idee? als je een leuke kan vinden in Duitsland tenminste..

 

Edit: heb net rondgekeken, maar ik kan niet echt 1 passat 2.0tdi 170pk vinden met 4 motion.. :| , ik zoek wel effe door :P

 

Edit #2: nog even door rondgekeken en ik kan er nog steeds geen 1 vinden met 4 motion.. als ik al 4 motion intyp op Marktplaats komen er alleen maar 3.2FSI tevoorschijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

170pk diesel 4-motion is pas sinds 2009/2010 leverbaar, daarvoor was alleen de 140pk als diesel leverbaar met 4-motion.

Alternatief is evt de 2.0 TFSI 4-motion, maar die is ook pas vanaf 2010 leverbaar.

Tot die tijd is de enige 'dikke' 4-motion die leverbaar was de 3.2 of de R36.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Bm-er zegt klopt. dat verklaard waarom ik geen 4 motion diesel kon vinden en het komt ook doordat er weinig van die dingen rondrijden hier in Nederland :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze rijden gewoon TE weinig hier (4motion's :( ) ........ uiteindelijk zal ik er wel 1 vinden/scoren.... is mij altijd gelukt, en nu heb ik mijn vrouwtje achter mij staan die een andere auto wil (anders nooit ;) ), zij rijdt er het meeste in en wil liever een VW dan een Audi... een MB of BMW is niet bespreekbaar!

 

Dan kies ik zelf liever voor een dikke VW-passat dan een Audi A6 (VW meer waar voor je geld ;), en ik hou centen over om lekker op te pimpen)

Ik/wij zijn dan ook echt VW rijders... ook de bedrijfswagen is een VW!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Me vader rijd al 20 jaar VW, dus laten we dat nog maar zo houden voor een tijdje, het was bijna misgegaan, bijna een 2005 mercedes c220 cdi gekocht :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden