Ga naar inhoud
  • 0

Distributieketting probleem - OPGELOST


VolkswagenPassat

Vraag

Ik heb een 3C met een 3.2 V6 motor (DSG - 4 Motion).

Nu blijkt dat de ketting bij mijn auto los ligt.

Een dat klopt want ik heb het gezien.

De dealer zegt dat er een waslijst aan onderdelen vervangen moet worden.

De kosten zitten tussen de 3000 en de 4000 euro.

De auto valt net buiten de garantie, coulance,etc..

Ik ben dus echt de ......

 

Wie o wie herkent het probleem.

Ik lees op het web meer problemen met de 3,2 V6 en de ketting.

Is er een mogelijkheid om het goedkoper op te lossen, wie helpt mij?

 

Ik kan een foto van de ketting posten voor wie interesse heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik lees veel over TVS Engineering in dit forum.

De een loopt er mee weg en de ander voelt zich benadeeld.

Hij lijkt me voor ketting revisie wel OK.

Hoe zijn de meningen hier omtrent?

http://www.vr6specialist.nl/start.php?t=nl&p=vr610

 

Ik denk toch dat ik mijn auto hier heen ga laten brengen.

Rijden is me te risicovol, dus een goedkope transporteur van Zaandam naar Varseveld / Doetinchem zou mag zich melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit gaat over een V6 en niet over een VR6 zoals bij jou, de V6 ligt in de lengte(zeg maar met de ketting in het dashboardkastje en bij de VR6 in de breedte, dus de ketting aan de rechterkant(bijrijderskant)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha zo leer ik ook steeds weer bij.

Misschien een domme vraag maar wat zijnde verschillen tussen de VR6 en de V6, los van de plaats van de ketting die je beschrijft.

Ik heb een 6 cilinder, (in mijn gedachten dus een V6).

Of is het de aanduiding die VW er aan geeft?

Zie onderschrift voor meer specs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De manier waarop het blok ontworpen is maakt het verschil.

 

- Je hebt 6-cilinders in lijn, dan staan alle 6 cilinders naast elkaar in 1 bank.

 

- Je hebt een 'gewone' 6 cilinder, dan staan er 2 banken van 3 cilinders tegenover elkaar in een V-vorm (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/V-motor).

 

- Een variant daarop is de VR6 (die eigenlijk alleen door VW groep wordt gefabriceerd) waarin ook sprake is van een V-vorm maar heel krap, slechts 15 graden. Daardoor volstaat 1 cilinderkop en is de motor veel compacter, waardoor die destijds (1991) ook in de Golf, Corrado, enz geleverd kon worden. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/VR-motor

 

De VR6 motor werd als 2.8 en 2.9 geintroduceerd destijds en is doorontwikkeld tot de 3.2 die jij hebt (en ongeveer zo ook in de Golf R32 zit) en bv de 3.6 in de Passat R36. Met elke keer natuurlijk betere specs. Hij zit touwens ook in de Porsche Cayenne bijvoorbeeld.

 

 

Voor kettingrevisie kun je ook deze meneer eens bellen: http://www.zeypveld-autosport.nl/index.php?page=prijzen

 

En verder zoeken op Google op R32 kettingrevisie levert misschien nog wel wat op. In Duitsland kun je het ook goed laten doen maar dat is een eindje weg voor je :mrgreen: . Of bel Jos van JB Autoservice eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ach we moeten het ook niet overdrijven hoor.

Iedere VR motor staat erom bekend dat de distributie ketting(geleiders) aan slijtage onderhevig zijn en na een tijdje vernieuwd moeten worden.

Mijn Passat moet deze zomer ook een nieuwe distributie(riem) ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou de kogel is door de kerk.

Niet te geloven wat er zojuist is gebeurt.

De Dealer heeft samen met PON een voorstel neergelegd.

Er wordt een coulance aangeboden van 50%

De rekening gaat dus door de helft.

Ik heb intussen ook diverse andere bedrijven gebeld en afgezocht.

Alleen de DSG Dokter geeft aan een ketting revisie te doen voor 1099 euro excl. btw.

Als ik alles bij elkaar optel ben ik uiteindelijk bij de Dealer goedkoper uit.

We hebben een afspraak gemaakt over de max te betalen prijs.

 

VW Dealer Heron Koog aan de Zaan, Hulde !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou vandaag even een bezoekje gebracht aan de auto.

Uiteraard even de camera meegenomen.

Ik krijg overigens ook nog wat foto's die ze zelf gaan maken.

Op foto 2 is goed te zien dat er te veel speling in de ketting zit.

Ook de spanner kan je gewoon met de hand heen en weer halen.

De gedemonteerde onderdelen moet door VW Nederland bekeken worden ivm de claim.

Daarna krijg ik ze weer terug in mijn bezit.

 

Kijk en huiver:

 

foto1.jpg

 

foto2.jpg

 

foto3.jpg

 

foto4.jpg

 

foto5.jpg

 

foto6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wauw.. dit heb ik dus nog nooit gezien, wel interessant om dit aan te zien, bedankt voor de interessante foto's ;)

 

Hierna hoort dit probleem niet meer terug te moeten komen toch? of bestaat de kans nog, dat dit weer kan voorkomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wauw.. dit heb ik dus nog nooit gezien, wel interessant om dit aan te zien, bedankt voor de interessante foto's ;)

 

Hierna hoort dit probleem niet meer terug te moeten komen toch? of bestaat de kans nog, dat dit weer kan voorkomen..

 

Klopt inderdaad.

Na revisie/vervangen komen de problemen nooit meer voor.

Het lijkt er op dat VW vanaf de fabriek wat kwetsbare onderdelen heeft gebruikt.

Kennelijk is men naar aanleiding van de storingen andere / betere materialen gaan gebruiken.

Ook in Duitsland zie je nergens voor een 2e keer een ketting problemen geven.

Zowel de Golf, Passat en de Touarag. (zelfde blok, ook de R36).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gelukkig maar.. krijg je nog garantie hierop? niet dat het straks weer zo misgaat :( terwijl ze verzekeren van dat het probleem niet terug kan komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden