Ga naar inhoud
  • 0

vage storing??


marcels

Vraag

Hola,

 

Bij mijn 3c heb ik het volgende.

Hij is nu al een paar keer op de snelweg na een stuk op de cc gereden te hebben in het noodloop prog. gegaan.

Dit gebeurd precies wanneer ik een auto wil inhalen en zelf weer gas wil geven :)

Nadat het contact uit en weer aan geweest is loopt hij weer netjes en voor als nog is het niet meer voorgekomen.

Gisteren aan een Bosche kast gehangen en hij geeft foutcode 379 / turbodruk regeling maar ik weet niet wat ik nu moet vervangen o.i.d.

Als de ik met stilstaande auto gas geeft lijkt het ook soms net als of ik er een open lucht filter op heb zitten beetje brommend en smorrend geluid :embarassed: ik hoop dat dit bij iemand bekend voorkomt.

Er is nog een geluidje aanwezig maar daar wordt van gezegd dat dit de meeloop polie is van de dynamo.

Ik heb een diesel specialist gebeld vlak voor sluitings tijd :wink: die gaf aan dat de variabele turbo vervuilt is en daar de storing vandaan komt maar volgens mij zit deze er niet in :?

Nu hoop ik dat er een paar specialisten op deze site mij een beetje op weg kunnen helpen

Passat is uit 2005 en betreft een 1.9 tdi

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja alle slangen zitten nog goed vast en het vreemde is het is niet altijd.

Dit is behoorlijk irritant want als je iemand wil laten luisteren dan is het 9 van de 10 keer niet te horen :)

Ook wat ik vergat te melden is dat er een dipje in zit bij laag toeren tal hij houd dan in na 2000 toeren schiet hij ineens vooruit zeg maar.

EGR en die klep die ervoor zit heb ik gisteren schoon gemaakt deze waren niet erg vies vondt ik

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Turbo zit gewoon vast bij deze auto, das een nadeel van rustig rijden en dit lijkt wel steeds vaker voor te komen.

 

Jos.

 

Ik kon even niet vinden wat voor een diesel Marcel heeft, maar wil even inhaken op de opmerking "das een nadeel van rustig rijden".

 

In het algemeen vind ik 't wel fijn om rustig te rijden, maar een DSG helpt me daar ook zeker bij om vroeg te schakelen en daarnaast blijft hij vaak in een lage snelheid in een hoge versnelling zitten. Bijv. 65 km/h in z'n 5 of 80 in z'n 6.

 

Kan dat problemen veroorzaken?

Ik heb er zelf af en toe aan gedacht, maar niet gedaan, om zo nu en dan in de sport stand te rijden zodat er af en toe in een hogere toerental wordt gereden. Dit zegt m'n gevoel. Ik weet niet of dat ook echt verstandig/aan te raden is?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit komt idd wel vaker voor, ook hier op het forum.. je kant het misschien wel ff proberen weg/minder te krijgen door even op een rustig stukje weg een aantal keer door te trekken in de 2e versnelling van 1500 tot 4500rom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aangezien ik niet echt een rustige rijder ben en regelmatig in het hoge toeren gebied terecht kom lijkt het mij dat dit niet zal helpen.

Bij de garage hebben ze aan gegeven dat ze een schoonmaak middel in de turbo kunnen spuiten zodat de schoepen weer los komen.

Dit heeft echter alleen zin bij een variabele turbo waarvan ik nog niet van overtuigd ben dat die in een 3c zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hola,

 

Bij mijn 3c heb ik het volgende.

Hij is nu al een paar keer op de snelweg na een stuk op de cc gereden te hebben in het noodloop prog. gegaan.

Dit gebeurd precies wanneer ik een auto wil inhalen en zelf weer gas wil geven :)

Nadat het contact uit en weer aan geweest is loopt hij weer netjes en voor als nog is het niet meer voorgekomen.

Gisteren aan een Bosche kast gehangen en hij geeft foutcode 379 / turbodruk regeling maar ik weet niet wat ik nu moet vervangen o.i.d.

Als de ik met stilstaande auto gas geeft lijkt het ook soms net als of ik er een open lucht filter op heb zitten beetje brommend en smorrend geluid :embarassed: ik hoop dat dit bij iemand bekend voorkomt.

Er is nog een geluidje aanwezig maar daar wordt van gezegd dat dit de meeloop polie is van de dynamo.

Ik heb een diesel specialist gebeld vlak voor sluitings tijd :wink: die gaf aan dat de variabele turbo vervuilt is en daar de storing vandaan komt maar volgens mij zit deze er niet in :?

Nu hoop ik dat er een paar specialisten op deze site mij een beetje op weg kunnen helpen

Passat is uit 2005 en betreft een 1.9 tdi

 

Ik had dezelfde, en bij de garage(inlezen) zij ze dat 1. verstuiver #3 was kapot, en 2. hoge turbo druk, wegens de coulance aktie van de VW heb de auto daar naartoe, ze hebben de verstuiver vervangen en bij de test rit ontploft de turbo,

ik zal niet flink door trekken om de turbo schoon te krijgen ( mijn € 0.02) (nieuw turbo,intercooler olie+filter antivries co-packing was duur reperatie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat een turbo echt ploft is een zeldzaamheid, wel mogelijk als de druk substantieel te hoog is, maar dat ligt dan vaak aan wat anders... en als je dat niet rijdend uitleest zie je dat niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De turbodruk is uit gelezen geweest deze was niet te hoog.

Wat er ook nog aan gehaald was dat de klep die op de turbo zit, als de turbo de druk moet afblazen soms vast zit.

Hierdoor kan het ook zijn dat de motor in nood loop gaat.

Misschien toch maar een keertje langs de dealer om uit te laten lezen o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

uitgelezen geweest.. die klep zit niet soms vast.. ALS de motor in noodloop gaat is de druk verkeerd, dus lager of hoger dan de gevraagde waarde minimaal 200mbar voor een tiental seconden, vaak te hoog, zeker als die klep "vast" zou zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de turbo druk is uitgelezen vlak nadat de storing zich voor gedaan heeft.

Als de klep niet soms vast kan zitten door kleven o.i.d. wat zou het dan kunnen zijn?

Is de turbo dan toch gewoon vervuild? en moet ik deze dan reiningen op advies van een diesel specialist met 1 of ander schoonmaak middel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lees het verhaaltje op de volgende site even.

 

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_turbo.html

 

Een turbo is een heel simpel ding. Dat ding dat draait wel en wordt goed gesmeerd. Het enige ander ding wat er dan is, is de VNT-geometrie. Als die zwaar loopt of vast zit, dan loopt de turbodruk te hoog (of te laag) op en gaat de motor uit veiligheid in noodloop.

Zoals je op de plaatjes kan zien maak je dit echt niet schoon door een goedje erin te spuiten. Dat zou het leven een turbo-specialist veel makkelijker maken, maar helaas is de wereld toch anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thx

 

Dit maakt het wel weer een stuk duidelijker.

ik had wel op de site van Gerrit gekeken maar alleen naar de fout code 379 en daar kwam ik eigenlijk niet veel verder mee.

Nu maar eens kijken wanneer ik de moed kan verzamelen om de turbo uit elkaar te halen :)

Zou ik dat ding ook in de ultrasoon kunnen gooien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden