Onze passat heeft al enige tijd last van een leeglopende accu. Na een week stilstaan is deze helemaal leeg. Een half jaar geleden werd dit erger (na 3 dagen leeg) en toen heb ik er een nieuwe accu ingezet. Daarna hebben we blijkbaar vaak genoeg gereden, tot afgelopen week heb ik het probleem niet meer gehad. Vanochtend weer helemaal leeg na 7 dagen stilstaan. Hij laadt wel bij, dus even mijn vriendin weer op weg geholpen met startkabels en ze kon de hele dag weer op pad.
Nu wil ik gaan uitzoeken waar het probleem vandaan komt. Zelf dacht ik eraan om de multimeter tussen de accu-pool en accu-kabel te zetten en dan 1 voor 1 de zekeringen eruit trekken. Alleen is dit een slim idee of niet?
Voor de volledigheid, ik heb ook een aantal andere kleine/grote issues die wellicht verband kunnen houden:
- In het verleden lekkage gehad. Daardoor heeft de comfortmodule onder water gestaan. Volgens mij is er geen water in de module-behuizing gekomen.
- Rechter achter deur gaat soms niet mee met CV. Is gekomen sinds we een nieuw deurslot links voor hebben gezet. Deze is weer geplaatst omdat daarvoor de CV het vaak helemaal niet deed.
- LPG installatie heeft problemen. Schakelt te vroeg over naar benzine, daardoor bij kou vaak een afslaande motor. Hiervoor gaan we steeds terug naar het inbouw bedrijf. Deze hebben al veel onderzocht en vervangen. Het probleem lijkt nu gevonden te zijn, alleen het te vervangen onderdeel is nog niet binnen, daardoor rijden we nu even alleen op benzine.
- Stoelverwarming doet het niet meer, bij beide stoelen niet. Heeft het wel gedaan, daarna een tijdje soms wel, soms niet, nu dus helemaal niet meer.
Vraag
boeman
Dag mede-forummers,
Onze passat heeft al enige tijd last van een leeglopende accu. Na een week stilstaan is deze helemaal leeg. Een half jaar geleden werd dit erger (na 3 dagen leeg) en toen heb ik er een nieuwe accu ingezet. Daarna hebben we blijkbaar vaak genoeg gereden, tot afgelopen week heb ik het probleem niet meer gehad. Vanochtend weer helemaal leeg na 7 dagen stilstaan. Hij laadt wel bij, dus even mijn vriendin weer op weg geholpen met startkabels en ze kon de hele dag weer op pad.
Nu wil ik gaan uitzoeken waar het probleem vandaan komt. Zelf dacht ik eraan om de multimeter tussen de accu-pool en accu-kabel te zetten en dan 1 voor 1 de zekeringen eruit trekken. Alleen is dit een slim idee of niet?
Voor de volledigheid, ik heb ook een aantal andere kleine/grote issues die wellicht verband kunnen houden:
- In het verleden lekkage gehad. Daardoor heeft de comfortmodule onder water gestaan. Volgens mij is er geen water in de module-behuizing gekomen.
- Rechter achter deur gaat soms niet mee met CV. Is gekomen sinds we een nieuw deurslot links voor hebben gezet. Deze is weer geplaatst omdat daarvoor de CV het vaak helemaal niet deed.
- LPG installatie heeft problemen. Schakelt te vroeg over naar benzine, daardoor bij kou vaak een afslaande motor. Hiervoor gaan we steeds terug naar het inbouw bedrijf. Deze hebben al veel onderzocht en vervangen. Het probleem lijkt nu gevonden te zijn, alleen het te vervangen onderdeel is nog niet binnen, daardoor rijden we nu even alleen op benzine.
- Stoelverwarming doet het niet meer, bij beide stoelen niet. Heeft het wel gedaan, daarna een tijdje soms wel, soms niet, nu dus helemaal niet meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites
6 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten