Ga naar inhoud
  • 0

Accu leeg na week stilstaan


boeman

Vraag

Dag mede-forummers,

 

Onze passat heeft al enige tijd last van een leeglopende accu. Na een week stilstaan is deze helemaal leeg. Een half jaar geleden werd dit erger (na 3 dagen leeg) en toen heb ik er een nieuwe accu ingezet. Daarna hebben we blijkbaar vaak genoeg gereden, tot afgelopen week heb ik het probleem niet meer gehad. Vanochtend weer helemaal leeg na 7 dagen stilstaan. Hij laadt wel bij, dus even mijn vriendin weer op weg geholpen met startkabels en ze kon de hele dag weer op pad.

 

Nu wil ik gaan uitzoeken waar het probleem vandaan komt. Zelf dacht ik eraan om de multimeter tussen de accu-pool en accu-kabel te zetten en dan 1 voor 1 de zekeringen eruit trekken. Alleen is dit een slim idee of niet?

 

Voor de volledigheid, ik heb ook een aantal andere kleine/grote issues die wellicht verband kunnen houden:

- In het verleden lekkage gehad. Daardoor heeft de comfortmodule onder water gestaan. Volgens mij is er geen water in de module-behuizing gekomen.

- Rechter achter deur gaat soms niet mee met CV. Is gekomen sinds we een nieuw deurslot links voor hebben gezet. Deze is weer geplaatst omdat daarvoor de CV het vaak helemaal niet deed.

- LPG installatie heeft problemen. Schakelt te vroeg over naar benzine, daardoor bij kou vaak een afslaande motor. Hiervoor gaan we steeds terug naar het inbouw bedrijf. Deze hebben al veel onderzocht en vervangen. Het probleem lijkt nu gevonden te zijn, alleen het te vervangen onderdeel is nog niet binnen, daardoor rijden we nu even alleen op benzine.

- Stoelverwarming doet het niet meer, bij beide stoelen niet. Heeft het wel gedaan, daarna een tijdje soms wel, soms niet, nu dus helemaal niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Update vraag dan maar:

 

Wat zit er in het interieur allemaal NIET achter een zekering?

 

Werkwijze: Ondertussen heb ik met spanningszoeker tussen de minpool en de min-accukabelklem gemeten. Alle zekeringen er 1 voor 1 uitgehaald, zonder resultaat. Op de plus-accukabelklem zitten bij mij 3 aansluitingen, zie foto. De kleine is van de LPG installatie, de dikke rode naar rechts gaat het interieur in. Als ik die los schroef, dan houdt de kortsluiting op.

pluspool.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die dikke kabel is het ja. Er zitten geen losse versterkers in de auto. Ondertussen nog een keer gedaan met een lampje, omdat een spanning zoeker al opgloeit bij een minimaal stroompje:

Een 12V 21W lampje gaat nauwelijks branden, gloeit alleen als de deur open staat. Een fietslampje (6V 2W) gaat wel zwak branden, ook na uitschakelen van deurschakelaar en dashboard klokjes.

Voorlopige conclusie: er is iets lekstroom, het komt vanuit het interieur en het zit niet achter een zekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden