Ga naar inhoud
  • 0

Wiellagers versleten?


Thunderflash

Vraag

Sinds enige tijd hoor een raar schurend geluid tijdens het rijden bij ca. 50 km/u. Vanavond hoorde ik het schurende geluid ook op de autoweg bij 90 km/u. Het geluid komt achter uit de auto. Thuis heb ik de auto op de krik gezet en beide achterwielen een slinger gegeven. Zowel het linker als rechter achterwiel draaien niet vrij rond, beide maken een schurend geluid. Links achter meer dan rechts achter.

Betekent dit dat de wiellagers versleten zijn? Ik heb nog geen 130.000km op de teller staan. :(

Zo ja, wat gaat dit geintje me ongeveer kosten? :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Loopt de remvoering niet aan.

Anders even de remblokken verwijderen en schoonmaken. (kan je gelijk luisteren/ voelen hoe je lagers zijn)

Weet niet of je de blokken er zo uit kan halen, anders de rem terug stellen met VCDS.(heb ik evt. wel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag even met de auto naar de onderhoudsgroep op het werk geweest. Daar hebben ze gekeken naar mijn achterwielen cq. wiellagers. Deze zijn niet versleten, de remschijven schuren enigszins wat normaal blijkt te zijn. Ik ben weer eens te voorzichtig op mijn Passat. :angel:

 

Jaap, alsnog bedankt voor je aanbod. :thumb: Misschien maak ik er in de toekomst nog wel eens gebruik van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden