Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3B 1.9TDI 85kw 115pk 2000 start alleen bij warm motor


Mous

Vraag

Hallo allemaal.

 

Ik ben nieuw op deze forum, en zou graag geholpen willen worden.

 

Het gaat dus om bovenstaande passaat die niet altijd start. Als motor warm is dan start het gewoon normaal altijd, maar als motor koud is geworden dan moet ik steeds proberen tot het weer start.

 

Bij mooi weer lukt het meestal wel na 1 dag te starten, maar niet na 2 dagen, maar als het koud weer is dan lukt het nog na een paar uur wel maar na 1 dag dan niet meer, dus heeft het alleen te maken met hoe koud motor is.

 

Verder is startmotor al vervangen en is het goed en motor loopt daarna gewoon goed.

 

Ik hoop dat er iemand hier is die verstand van heeft en mij kan vertellen wat het oorzaak precies is.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe kan ik weten dat verstuivers het zijn, aan welk tekenen?

Maar heeft toch niks mee te maken met starten?

 

Brandstofpomp is een dure grap maar ik denk niet dat het is, want deze probleem heb ik al een paar maanden, of kan het nog steeds dieselpomp zijn?

Welk tekenen zijn er als het de dieselpomp is die niet goed meer is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vertuivers kan je als het goed is via VAGCOM bekijken, brandstofpomp durf ik niet te zeggen. Hier heb ik niet zo veel verstand van.

 

@Jo: Dat kan ook inderdaad, dat er te weinig compressie is.

 

@Mous: Als de auto eenmaal start, rijdt hij dan ook 'normaal'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Auto heeft 320.000 km gelopen.

 

Als de auto start dan rookt het ietsje meer dan normaal blauw wit achting rook, dan rijdt het voor de rest prima zoals het hoort te zijn, als motor goed warm is rookt het niet meer anders alleen zwart rook bij plankgas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die rook die je ziet bij starten met koude motor is onverbrandde diesel.Ik zou de auto eerst eens laten uitlezen maar het zou best eens je gloeirelais kunnen zijn of de zekering.

Als je geen mogelijkheid hebt om hem uit te laten lezen kan je proberen te kijken of er spanning op je gloeibougies staat tijdens het voorgloeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

320dkm is niks.. blok kan nog gewoon als nieuw zijn.. net ingelopen zeg maar..

 

Ik zou even luisteren of je de brandstofpomp onder de achterbank hoort bij het op contact zetten van de auto.

Desnoods ff de achterbankzitting omhoog mocht je het niet goed denken te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

320000Km?? Die van mij staat ondertussen op 345000, wil nog als de brandweer zonder ook maar 1 enkel probleem, hij gaat door voor minimaal 400000

 

Als het erg koud (kouder als -10) is bokt hij eventjes na het starten, maar dat is slechts een seconde of 5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
320000 km is niet niks,ik zou de compressie van alle cillinders maar eens controleren.

 

MVG. Jo Krebbers.

 

 

Protest!!!!

 

mijn auto heeft al 322 gelopen en rijdt nog als nieuw! Mijn privemonteur zegt dat hij nog maar net is begonnen ;)

 

 

edit: hahahaha! ik zag dat ik gelukkig niet de enige was :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden