Ga naar inhoud

W8 benzinetank naar een 3BG 2.8 V6 2001


RareSnuiter

Aanbevolen berichten

Hmm, wat gevonden op een Duits forum: http://www.passatforum.com/forum/viewtopic.php?t=6547

 

LDe W8 schijnt een tweede tank te hebben. Als ik het goed begrijp is deze gemonteerd onder het reservewiel en daardoor heeft de W8 geen volwaardig reservewiel. Wat ik dus wel heb en dus denk ik dat het niet gaat werken.

 

Zie ondertussen trouwens dat de tank van mijn passat 62L zou moeten zijn. Heb nog nooit meer dan 50L getankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn tank zou ongeveer 70L zijn en volle tank is bij mij ongeveer 64 liter

volgens mij wordt de inhoud berekend met toevoer slang en echt helemaal leeg.

dus mis je effectief altijd een x aantal liters. tevens maakt het ook uit tot hoever je durf door te rijden.. helemaal leeg rijden is niet echt goed voor de motor :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt over het algemeen ook nog een paar liter extra tanken als je het ontluchtings dopje ingedrukt houd tijdens 't laatste stuk vullen

Dat is dat kleine palletje als je in de vul opening kijkt aan de linkter kant van de buis. Deze kun je met het pistool indrukken.

Ik krijg er dan nog ca 6 liter bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt over het algemeen ook nog een paar liter extra tanken als je het ontluchtings dopje ingedrukt houd tijdens 't laatste stuk vullen

Dat is dat kleine palletje als je in de vul opening kijkt aan de linkter kant van de buis. Deze kun je met het pistool indrukken.

Ik krijg er dan nog ca 6 liter bij.

Ik moet straks tanken, ga ik eens proberen! Bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, wat gevonden op een Duits forum: http://www.passatforum.com/forum/viewtopic.php?t=6547

 

LDe W8 schijnt een tweede tank te hebben. Als ik het goed begrijp is deze gemonteerd onder het reservewiel en daardoor heeft de W8 geen volwaardig reservewiel. Wat ik dus wel heb en dus denk ik dat het niet gaat werken.

 

Zie ondertussen trouwens dat de tank van mijn passat 62L zou moeten zijn. Heb nog nooit meer dan 50L getankt!

 

Ik tank altijd 60L, ik rijd hem dus behoorlijk ver in het rood. Pas zodra de meter op het witte streepje staat is je benzinetank echt leeg en dan valt dus ook je motor uit (heb ik 1x zelf geprobeerd, hij viel gelukkig toen net een 100m voor de pomp stil :mrgreen: ). Verder slaan sommige benzinepompen erg snel af. Ik heb hier pompen in de buurt waar ik gerust nog een paar keer kan tanken voordat de tank echt vol is, dat doe je dan door door het vulpistool een beetje omhoog te halen en de hendel slechts lichtjes ingedrukt te houden. Maar het is toch nog wel te doen met een V6? Ik kan me niet voorstellen dat je daar geen 550-600km op de teller mee kunt krijgen (bij 50% stadsverkeer / 50% rijksweg).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste pompen slaan snel af daarom hou ik het vulpistool altijd bijna ondersteboven. Ik rij nu 450-500 km op een tank maar ik vind meer fijner ;) Als ik met weinig inspanning 100 km verder kan vind ik dat het waard :)

 

Top is trouwens 540 km (bijna alleen maar snelweg) op een tank, maar als ik jou zo hoor kan ik nog wel verder komen door gewoon door te rijden. Als ik nog ruim 10L over heb dan moet ik minstens toch 50 a 60 KM verder komen.

 

@dieseltje Dat palletje heb ik gevonden, ik zie alleen niet hoe je die met het pistool kan indrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon met de stroom mee duwen dan gaat er een klepje open en gaat er veel lucht uit.

Normaal duwt de dop dat palletje in om de tank te ontluchten.

 

Ik doe niet anders sinds 2007 dat ik passat rij. Gaan idd heel wat liters bij nadat ie afslaat.

Aan de kassa vragen ze of ik hem vol druppel ofzo :mrgreen: ( neem ruim de tijd om nokkie vol te tanken, behalve hartje zomer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet passen want inderdaad is de reserve wielbak anders en past hier alleen een thuiskomer in.

Er zit een extra tank in van 20 liter die met een soort overloop systeem werken zover als ik weet.

Er zit ook nog een appart stuur/regel systeem op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Volgens VW hoor ik 70liter te kunnen tanken, vandaag tot het uiterste gegaan (BC zei dat ik nog maar 0 km kon rijden, 15km zo gereden) en heb 69,49litertjes getankt. Zal dus denk wel verschil in de tank zitten want ik heb volgens mij niet zo een nokje oid om hem te ontluchten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden