Ga naar inhoud
  • 0

Gloeibougie probleem..


Kanerr

Vraag

Heb al geprobeerd om te zoeken via de search, maar heb geen relevante gegevens gevonden..

 

Dus hierbij: Kan je je foutcodes 'resetten' door de accukabels tegen elkaar te houden? Zo iets las ik namelijk op het forum, maar weet bij god niet waar het stond..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja dat kan en werkt accu kabels los maken van de batterij en de kabels tegen elkaar raken dan zijn de fouten gereset.

 

Alleen weet ik niet of de fout vedwenen is uit je log dat heb ik niet nagegaan nadien.

 

Heb dit al meermaals moeten doen vanwege geen vag-com op zak onderweg. (wagen wou niet starten - stuurlock fout -, na deze reset methode weer wel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Soms lukt het om zo een fout weg te krijgen, maar lang niet altijd... Maar het is me ok al gelukt om een passat die niet wou starten zo weer op gang te krijgen.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja dat kan en werkt accu kabels los maken van de batterij en de kabels tegen elkaar raken dan zijn de fouten gereset.

 

Alleen weet ik niet of de fout vedwenen is uit je log dat heb ik niet nagegaan nadien.

 

Heb dit al meermaals moeten doen vanwege geen vag-com op zak onderweg. (wagen wou niet starten - stuurlock fout -, na deze reset methode weer wel)

 

Ok, mooi weer wat geleerd, is dus een soort paardenmiddel om igv nood fouten te kunnen wissen, moet ik onthouden. :idea:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het gepobeerd, maar het is alleen maar erger geworden..

Of ik doe iets fout, of de auto is gewoon op hol geslagen.

 

Kabels van de accu gehaald en tegen mekaar (net aan!) gehouden. Weer vastgemaakt en ja hoor, foutcoude (uitlaatcircuit) blijft terug komen. Afijn, kan ik mee leven maar het gekke is dat nu ook de lampjes stuurbekrachtiging en ESP branden?!

 

Iemand help?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je de gloeibougies vervangt moet je ook het bijbehorende relaiskastje vervangen.. die zit onder de accu. Anders is de kans zeer groot dat je de storing terug krijgt.. heb ik ook gehad.. en op aanraden VW dealer ook maar ff het kastje vervangen (niet bij hun gekocht overigens..), daarna geen problemen meer gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mannen, heb eventjes de foutcodes erbij gepakt:

 

17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10): Electrical Fault

P0671 - 006 - Short to Plus - Intermittent - MIL ON

 

17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13): Electrical Fault

P0674 - 006 - Short to Plus - Intermittent - MIL ON

 

Maar er zitten nieuwe stiften in, betekend dit dat de nieuwe stiften te kort zijn en ik langere moet hebben?

 

TNX voor het meedenken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gloeipluggen van 7,2 volt ophalen. Staat niet in etka, maar bah techniek in nuenen is we achter gekomen.

Ik had het zelfde probleem. Motor had nog geen slag gelopen waren ze al kaput.

Toen naar jos, en die vertelde mij dit.

Nu heb ik 7,2 v en dit gaat goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gloeipluggen van 7,2 volt ophalen. Staat niet in etka, maar bah techniek in nuenen is we achter gekomen.

Ik had het zelfde probleem. Motor had nog geen slag gelopen waren ze al kaput.

Toen naar jos, en die vertelde mij dit.

Nu heb ik 7,2 v en dit gaat goed.

 

Heeft dit ook iets met de ''slechte'' warme start te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mij is wijs gemaakt dat na een 'warme start correctie bij een tuner' dit probleem is opgelost, of het echt zo is weet ik niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden