antonio Geplaatst 26 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 26 februari, 2007 Ik moet mijn schokbrekers vervangen ze zijn versleten. Dus ik ben aan het kijken welke het beste zijn voor mijn auto. Ik heb Bilstein B8 Sprint gezien, kent iemand deze. heeft iemand hier ervaring mee. Ik wil ze gebruiken met mijn eibach veren. Ik denk dat een schroefset voor mij niet nodig is. Ik heb geeen zin om elke keer alles te veranderen. Weet iemand of met de Bilstein het comfort hetzelfde blijft anders krijg ik thuis ruzie.
Jee13 Geplaatst 26 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 26 februari, 2007 ik heb koni geel instelbaar gehad, bevielen mij prima Op huidige passat is sportdemper van VW, welk merk of type dit is weet ik niet, maar bevalt me ook goed (is iets comfortabeler dan koni) grt Jee
DM Geplaatst 27 februari, 2007 Rapporteer Geplaatst 27 februari, 2007 Ik heb Bilstein B8 Sprint gezien, kent iemand deze. heeft iemand hier ervaring mee. Weet iemand of met de Bilstein het comfort hetzelfde blijft anders krijg ik thuis ruzie. Die ga ik kopen, ik heb de schokbrekers (bijna nieuwe) achter al. Ik zet er ook gelijk andere veren op, schijnt dat de H&R sportveren icm de Bilsteins een zeer goede combi is. Het wordt allemaal wel wat harder natuurlijk maar niet oncomfortabel.
antonio Geplaatst 14 maart, 2007 Auteur Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2007 Ik heb hier gevraagd wat het kost om Biestein schokbrekers te monteren. Er werd me verteld dat ik dan wel veel comfort inlever en dat is niet de bedoeling. Wie heeft er ervaring mee?
DM Geplaatst 14 maart, 2007 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2007 Binnenkort, ik heb een set Vogtland veren (ipv H&R) en de Bilstein B8 sprint. Ik ga dan gelijk alle draagarmen + spoorstangen vervangen (Meyle HD). Als dan alles eronder zit gaat ook de voorste zwaaiarm (met koppelstukken aan de draagarmen voor/onder) eraf voor de wegligging.
Vdub Geplaatst 14 maart, 2007 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2007 Binnenkort, ik heb een set Vogtland veren (ipv H&R) en de Bilstein B8 sprint. Ik ga dan gelijk alle draagarmen + spoorstangen vervangen (Meyle HD). Als dan alles eronder zit gaat ook de voorste zwaaiarm (met koppelstukken aan de draagarmen voor/onder) eraf voor de wegligging. vertel.. vertel.... waarom? en hoe? en... en... en...
DM Geplaatst 14 maart, 2007 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2007 Ik rij nu met standaard schokbrekers en verlagingsveren, na een dikke 150 dkm zijn de schokbrekers aan vervanging toe. Als ik de boel toch los moet halen zet ik er gelijk nieuwe veren in met wat meer veerkracht en vervang ik preventief de voorophanging en de spoorstangen met goed spul. Dat met die voorste zwaaiarm heb ik ergens gelezen incl. achterliggende theorie (over/onderstuur). Schijnt zo dat het bochtenwerk er beter door wordt aangezien minder krachten van het ene voorwiel naar de ander wordt gezet. Wat je ook kunt doen is ipv het weghalen van de voorste zwaaiarm is een extra torsiebar achter monteren (dit geeft hetzelfde effect). Aangezien het weghalen van de voorste zwaaiarm veel goedkoper en makkelijker is dan het kopen en installeren van een torsiebar kies ik voor het eerste. Als het niet bevalt zet ik de arm er gewoon weer op.
blastaway Geplaatst 14 maart, 2007 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2007 ik weet ook niet meer wat ik nu moet nemen...
dieseltje Geplaatst 15 maart, 2007 Rapporteer Geplaatst 15 maart, 2007 zwaai arm?? heb je daar een plaatje van. dan heb ik een idee waar je het precies over hebt. Maar als je wat uit je ophanging weghaalt, wordt de boel dan niet zwakker?
DM Geplaatst 15 maart, 2007 Rapporteer Geplaatst 15 maart, 2007 De zwaaiarm heeft weinig met de ophanging te maken maar met de wegligging/gedrag. De arm zit wel aan de voorophanging vast. Ik heb helaas geen plaatje.
DM Geplaatst 15 maart, 2007 Rapporteer Geplaatst 15 maart, 2007 Nr 23, stabilizer oftewel stabilsator
Vdub Geplaatst 15 maart, 2007 Rapporteer Geplaatst 15 maart, 2007 ow die.. die loopt onder de auto door naar de andere kant
marco18T Geplaatst 16 maart, 2007 Rapporteer Geplaatst 16 maart, 2007 Ga binnenkort gele koni's monteren die zijn ook instelbaar op hardheid in combinatie met mijn eibach veren is dat een supercombinatie. Rij nu met eibach en orginele dempers maar wil hem iets straffer hebben. En met verstelbare koni's kun je in zekere zin beetje expirimenteren.
antonio Geplaatst 16 maart, 2007 Auteur Rapporteer Geplaatst 16 maart, 2007 Ok.. Ik ben ook aan kijken voor de gele koni.. Dus ik twijfel tussen bilstein of koni
marco18T Geplaatst 18 maart, 2007 Rapporteer Geplaatst 18 maart, 2007 Ik laat het wel weten als het zover is.
antonio Geplaatst 18 maart, 2007 Auteur Rapporteer Geplaatst 18 maart, 2007 Ik laat het wel weten als het zover is. Ok
antonio Geplaatst 3 april, 2007 Auteur Rapporteer Geplaatst 3 april, 2007 Ik weet wat ik wil voor schokbrekers en veren. Dat gaan de KW set vast worden, geen schroefset. Mijn eibachveren ga ik verkopen.
antonio Geplaatst 13 april, 2007 Auteur Rapporteer Geplaatst 13 april, 2007 De kogel is door de kerk. 11 Mei laat ik er een KW set onderzetten bij Jos. 8)
harly Geplaatst 13 april, 2007 Rapporteer Geplaatst 13 april, 2007 Mooi Antonio. Kom je dan op dezelfde hoogte (lees laagte) uit als dat je nu hebt?
DM Geplaatst 13 april, 2007 Rapporteer Geplaatst 13 april, 2007 Gefeliciteerd! Ga je nu met deze set de voorstabilisatiestang weghalen ivm de betere veerkracht/demping? Ik lees hier lovende verhalen over op het passatforum in de US. Ik ga het zeker doen als de bilstein sports binnen zijn, ik wacht nog op de voorste. De veren worden die van Vogtland.
FrankQS Geplaatst 13 april, 2007 Rapporteer Geplaatst 13 april, 2007 KW : Ik denk een goede keus Antonio!
SilverBullet Geplaatst 13 april, 2007 Rapporteer Geplaatst 13 april, 2007 Hoeveel is de verlaging met een vaste set van KW?
Aanbevolen berichten