Ga naar inhoud
  • 0

Na koudstart weinig remkracht


Miky-Biky

Vraag

Ik heb een Passat 1.9TDI 100PK van 2003, sinds kort heb ik soms weinig remkracht na een koudstart (1 op 4x), het rempedaal is dan hard en enkel door hard te drukken kan ik nog remmen. Na een 5tal seconden voel je het rempedaal naar beneden gaan en wordt de remdruk groter. Ik denk dat de remdrukbekrachtiger dan pas zijn onderdruk opbouwt. De rest van de dag blijft de remdruk goed. Heeft er iemand ervaring met deze kwaal en nog beter een oplossing hiervoor?

 

Elders in het forum hebben nog mensen last van deze kwaal, maar een oplossing heb ik er nog niet tussen gevonden.

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=130&t=38238

 

Grtzz, M.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb hetzelfde euvel, soms drie vier keer achter elkaar soms een paar dagen niet. Op het moment van starten en dan de voet op het rempedaal is deze hard en staat bovenin. Op het moment dat de motor aanslaat en er dus vacuüm wordt 'opgebouwd' zakt het pedaal iets en is er weer de normale pedaaldruk en bekrachtigings gevoel. Het zit volgens mij in de vacuüm slang van de motor naar de rembekrachtiger (pot) hier zit een terugslag klepje in zodat als de motor uit is het vacuüm vast gehouden wordt, deze kan lek zijn en daardoor verliest hij deze (onder) druk. In het ergste geval zit het in de rembekrachtiger(pot) zelf dat er een scheurtje in het membraam zit.

Heb er zelf bij nog geen tijd gehad om naar te kijken maar de remmen werken verder goed dus.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat laat, maar misschien heeft er iemand iets aan.

 

Ik had een nieuwe onderdrukleiding gehaald met terugslagklep maar heb voor het plaatsen gemerkt dat het koppelstuk in het waterschot de boosdoener was, het was door de tijd uitgerokken en de onderdruk verdween langs hier, even een tyrap rond het rubber getrokken en weg was het probleem. Nu ik toch de nieuwe leiding had liggen, meteen toch maar vervangen samen met een nieuw koppelstuk.

 

Grtzz, M.

post-16572-1423828488,7315_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden