Ga naar inhoud
  • 0

Airco laten hervullen voor prima prijs!!!


comfortline

Vraag

Hallo allemaal vandaag bij een zelfstandige 1 mans bedrijfje geweest om mijn airco te laten hervullen.

 

Ik kampte al enige tijd met het gevoel dat mijn airco niet de juiste temparatuur gaf die hij hoort te geven .

De man heeft onwijs veel verstand ervan en toen de vorige klant naar buiten reed en ik naar binnen mocht rijden en mijn kap open deed , was mijn parafaanplaat en rubber al los gehaald voor ik er erg in had.

Hij heeft mijn airco eerst getest of de pomp en fan wel aan sloegen,

daarna heeft hij hem afgetapt en vacuumgezogen en de lek test gedaan. prima in rde,

hij vertelde mij dat er ongeveer 300 mg frelon uit was gekomen , en er normaal in mijn passat 3bg uit 2001 wel zo 700 mg hoort te zitten.

 

afgevult en 35 minuten laten deed mijn airco het weer alsof er een nieuwe in zat en dat alles voor 60 euro!!!

hieronder de link van de man en wat ook belangrijk is een betrouwbaar iemand die weet wat ie aan het doen is.

 

succes en het is zeker de moeite waard je airco te laten controleren en bij laten vullen voor aankomende zomertijd 8-)

 

 

http://diensten.marktplaats.nl/auto-en- ... ekend.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hallo allemaal vandaag bij een zelfstandige 1 mans bedrijfje geweest om mijn airco te laten hervullen.

 

Ik kampte al enige tijd met het gevoel dat mijn airco niet de juiste temparatuur gaf die hij hoort te geven .

De man heeft onwijs veel verstand ervan en toen de vorige klant naar buiten reed en ik naar binnen mocht rijden en mijn kap open deed , was mijn parafaanplaat en rubber al los gehaald voor ik er erg in had.

Hij heeft mijn airco eerst getest of de pomp en fan wel aan sloegen,

daarna heeft hij hem afgetapt en vacuumgezogen en de lek test gedaan. prima in rde,

hij vertelde mij dat er ongeveer 300 mg frelon uit was gekomen , en er normaal in mijn passat 3bg uit 2001 wel zo 700 mg hoort te zitten.

 

afgevult en 35 minuten laten deed mijn airco het weer alsof er een nieuwe in zat en dat alles voor 60 euro!!!

hieronder de link van de man en wat ook belangrijk is een betrouwbaar iemand die weet wat ie aan het doen is.

 

succes en het is zeker de moeite waard je airco te laten controleren en bij laten vullen voor aankomende zomertijd 8-)

 

 

http://diensten.marktplaats.nl/auto-en- ... ekend.html

Klinkt goed, maar als een bedrijf op neemt met 'hallo', krijg ik al argwaan....'

Komt niet echt profi over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bosch heeft een airo actie tot 1 augustus voor 50 euri. Excl. evt. bijvullen.

Kan hem alleen in de krant vinden en niet op de bosch website....

 

Leuk is dat. Het systeem wordt eerst leeggetrokken en daarna opnieuw gevuld.

Over het algemeen moet je altijd bij vullen.

Dus is die 50 euri een lokkertje en betaal je altijd meer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou je het ieder jaar doen, dan hoeft er niets bij Alle. we gaan vaak pas heen als het niet meer werkt...

 

Tip laat altijd een indicator toevoegen bij een vulling. dan kunnen ze veel sneller de lekkage vinden.

Mocht je die hebben na een paar jaar.

Mocht iemand je vertellen dat je ergens een lek heb is het gewoon de UV of blacklight er overheen halen en klaar is kees, jan of wie dan ook.

Persoonlijk vindt ik het achterlijk dat het niet standaard is bij een nieuwe auto, kost inkoop nog geen 3 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bosch heeft een airo actie tot 1 augustus voor 50 euri. Excl. evt. bijvullen.

Kan hem alleen in de krant vinden en niet op de bosch website....

 

Leuk is dat. Het systeem wordt eerst leeggetrokken en daarna opnieuw gevuld.

Over het algemeen moet je altijd bij vullen.

Dus is die 50 euri een lokkertje en betaal je altijd meer....

 

Snap ik niet...

Als je het verhaal van Angelo leest wordt daar ook alles uitgehaald, vacuum gezogen etc. Wat er over blijft is het (bij)vullen.

In zijn voorbeeld wordt dat dus 300gr eruit 700 erin betaal je bij de Bosch actie dus alleen voor die 400gr extra.

Nu weet ik niet wat dat spul kost en of je dan quite speelt met een retourtje rotterdam.

 

Dus om nu op voorhand te stellen dat het "geldkopperij" is vind ik niet correct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tja.. aircoservice kost nu eenmaal geld.. of je nu 400g of niks inruilt. Als je je gladde banden vervangt krijg je ook niet nog 70% geld retour.. zit nl nog zat rubber aan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren bij airco service van der Ven in 's hertogenbosch een nieuwe airco pomp laten monteren.

Omdat ik een nieuwe compressor daar in de buurt goedkoop kon kopen en die verkoper dit bedrijf adviseerde ben ik daar gegaan.

In 1e instantie was de indruk niet zo goed, omdat hij in de werkplaats van een taxi bedrijf zit, maar de kennis en manier van werken van deze man hebben indruk gemaakt.

En na uitleg over de manier van samen werken klonk het zeer logisch dat hij daar zat.

En 100,- voor een nieuwe compressor monteren en opnieuw afvullen vind ik niet duur.

Voor een pomp ben je afhankelijk an het type vanaf 300,- kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden