Ga naar inhoud
  • 0

!!Nu filmpje!! veel bijgeluid bij starten koude motor


rick76

Vraag

(Passat 2009 1.4 tsi dsg7)

 

Sinds enkele weken zwaar gebrom tijdens starten van een koude motor. Zodra ik de auto in zijn N of R of D of S zet dan is het geluid direct over. Bij een opgewarmde motor heb ik geen last van het gebrom.

 

Wie weet wat dit kan zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn 3 problemen bekend bij de 1.4tsi, dat is de nokkenasversteller, ketting(-spanner) en hogedruk brandstofpomp. Allen zorgen voor geratel. Indien alleen bij het starten gezien het filmpje is het denk ik de nokkenasversteller... verder lijkt het of de ketting ook hoorbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de video ook doorgestuurd naar de garage kijken wat die zegt. Wat ik wel apart vind is dat het alleen goed te horen is als de motor koud is en gestart wordt. De andere keren starten hoor je het geluid minder of niet. Wat doet een nokkenasversteller?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag gebeld met de garage. Afgelopen dinsdag mijn auto weggebracht. Blijkt dat het de kettingspanner de boosdoener was. Tevens lag de ketting behoorlijk los. Er is een nieuwe ketting opgekomen en een nieuwe kettingspanner. Op mijn vraag waarom dit eigenlijk alleen maar goed te horen is bij een koude motor verklaarde hij dat dit kwam omdat dan de oliepeil dan nog niet op druk is.

 

Straks gaat de monteur alles monteren en proefrijden wanneer het verholpen wordt ik gebeld.

 

ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had geluk dat ik nog in de 6 mnd bovag garantie zat met de auto. IK ben laatst door PON gebeld. Ik had een melding gemaakt bij autoweek. Deze heeft mijn gegevens met goed vinden naar Pon gestuurd.

De medewerker van Pon gaf aan dat de reparatie niet in zijn geheel vergoed wordt. Aangegeven dat dit belachelijk is en dat ik er van uit mag gaan dat PON de kosten op zich neemt. Nee dat was niet het geval. Het is een coulance regeling. Hij kon mij niet vertellen wat de kosten uiteindelijk zouden gaan worden. Dit zou de garage voor mij kunnen berekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

halo Rick,

 

bedankt voor het snelle antwoord, ik heb zelf recent een 1,4 TSI ecofuel gekocht met ook een half jaar Bovag garantie en ga zeker goed luisteren bij de koude start.

Tot nu toe hoor ik als ik de auto zit heel kort getik direct na het starten en dat duurt 1 /2 seconden dus alsof de klepstoters met olie gevuld worden.

Heb jij dat ook nog na de reparatie ?

Morgen zal ik direct boven de motor luisteren en laat iemand anders de motor starten

 

m.v.g. Wil

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden