Ga naar inhoud

Topsnelheid van je Passat


Ozzy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 186
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Qua topsnelheid, de cruise control ingesteld op maximum (210) en op de teller ging hij dan ook effectief tot 210 km/uur. Maar dit zal in werkelijkheid waarschijnlijk ergens in de buurt van 195 liggen?

 

En heb je het is geprobeerd daarna cruise control eraf te halen en kijken of die nog doorgaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen nog niet :P , maar denk dat er echt nog maar heel weinig bij kan hoor.

Tenzij je bergaf, wind mee hebt, ... en dan nog.

Ik vond toch al snel genoeg. Was 's avonds laat op snelweg met 2 rijvakken. Perceptie van omgeving is totaal anders dan aan 160km/uur terwijl dat 'maar' 50 km/uur verschilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. iemand die 210 gaat lijkt alsof die 50 rijd en een stilstaande auto, die in dit geval 160 gaat, er zo voorbij gaat. Moet je dat is gaan voorstellen bij jezelf ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog maar 1x in Duitsland geweest en haalde toen makkelijk de 205 (op de teller). Ik moest toen inhouden omdat er auto's voor me zaten. De auto voelde alsof er nog wel meer in zit :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@W E

Hoe is je verbruik nu dan met die banden eronder? ik heb namelijk 235-45-17 eronder en het verbruikt nu 1 op 18/19 op snelweg, buitenbouwde kom doet die 1 op 16 of zoiets :cry:

 

Mijn langdurig gemiddelde verbruik met 235/40/18 banden (gemeten aan de pomp) ligt op ongeveer 1:14, in de winter heb ik 215/55/17 en is het verbruik ongeveer 1:15. De boordcomputer is ongeveer 1 liter te optimistisch.

Ik heb een zware rechter voet en rij veel in Duitsland in de rondte. Ik kan 1:19 ook halen maar dan moet ik heeeeeel voorzichtig doen met het gaspedaal. Dat gebeurt me alleen als ik tijd over heb voor een volgende afspraak en met een gangetje van 90 over de snelweg sukkel. 1:20 is dan ook wel mogelijk zelfs met de 235 banden. Volgas loopt de auto ongeveer 1:5, een paar uurtjes flink doorplanken levert meestal een verbruik op van rond de 1:7. Ik tank alleen BP/ARAL Ultimate Diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@W E

Ik hou al jaren het verbruik bij in Excel d.m.v. de bonnetjes van het tanken. Met de huidige Passat heb ik pas 4x getankt, waarbij de eerste keer het nog koud was buiten. Mijn verbruikcijfers:

 

1:14,63

1:14,59

1:14,95

1:16,07

 

Ik tank eigenlijk altijd bij een bepaalde Esso in Deurne, die is alijd 2-4ct goedkoper dan de rest. De laatste keer heb ik bij de Tinq in het dorp getankt. Het verbruik scheelt nogal met de andere 3.

Ben van plan de komende paar keer weer in het dorp te tanken en dan ter vergelijking weer een keertje bij die Esso (als ik hetzelfde gereden heb).

Wil graag weten of die 2-4 cent lagere prijs komt omdat de pompt stiekem minder liters afgeeft als waar je voor betaalt.

Ik rij redelijk conservatief, veel 80-wegen en woon-werk verkeer heeft nogal wat stoplichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@W E

Hoe is je verbruik nu dan met die banden eronder? ik heb namelijk 235-45-17 eronder en het verbruikt nu 1 op 18/19 op snelweg, buitenbouwde kom doet die 1 op 16 of zoiets :cry:

 

Mijn langdurig gemiddelde verbruik met 235/40/18 banden (gemeten aan de pomp) ligt op ongeveer 1:14, in de winter heb ik 215/55/17 en is het verbruik ongeveer 1:15. De boordcomputer is ongeveer 1 liter te optimistisch.

Ik heb een zware rechter voet en rij veel in Duitsland in de rondte. Ik kan 1:19 ook halen maar dan moet ik heeeeeel voorzichtig doen met het gaspedaal. Dat gebeurt me alleen als ik tijd over heb voor een volgende afspraak en met een gangetje van 90 over de snelweg sukkel. 1:20 is dan ook wel mogelijk zelfs met de 235 banden. Volgas loopt de auto ongeveer 1:5, een paar uurtjes flink doorplanken levert meestal een verbruik op van rond de 1:7. Ik tank alleen BP/ARAL Ultimate Diesel.

 

Ik ben is van Deventer naar Roosendaal geweest, heen en terug 340 km, gemiddeld was 5.5L/100km, dus zo'n 1 op 18, toen zat CC constant op 126, dus met de 215-55-16 zou ik dan makkelijk 1 op 20 moeten halen op de snelweg. Ik vind 235 behoorlijk breed :| wat is eigenlijk de kleinste maat voor een 17 inch? 225 dacht ikzelf, maar dan is die wat strak getrokken en we laden thuis wel is wat zwaars in de auto, ben toch al te laat, heb sinds kort 2 nieuwe Michelin Primacy hp W94 235-45-17 gekocht. (ja, 270km/h max op een passat :lol: ) had behoorlijk geluk, voor die 2 heb ik 200 euries betaald, bij een bandenzaak had ik voor die 2 €340 betaald 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik ben is van Deventer naar Roosendaal geweest, heen en terug 340 km, gemiddeld was 5.5L/100km, dus zo'n 1 op 18, toen zat CC constant op 126, dus met de 215-55-16 zou ik dan makkelijk 1 op 20 moeten halen op de snelweg. Ik vind 235 behoorlijk breed :| wat is eigenlijk de kleinste maat voor een 17 inch? 225 dacht ikzelf, maar dan is die wat strak getrokken en we laden thuis wel is wat zwaars in de auto, ben toch al te laat, heb sinds kort 2 nieuwe Michelin Primacy hp W94 235-45-17 gekocht. (ja, 270km/h max op een passat :lol: ) had behoorlijk geluk, voor die 2 heb ik 200 euries betaald, bij een bandenzaak had ik voor die 2 €340 betaald 8-)

 

Eén op achttien op de boordcomputer is bij mijn auto inderdaad ook goed haalbaar bij een constante snelheid op de snelweg. In Nederland cruisecontrol ik vaak met 125 en dan haal ik ook 1:18. Of je met smallere banden 1:20 gaat halen durf ik niet te zeggen. Dat is namelijk best een groot verschil voor ons 2 liter blok, volgens mij zit het 'm meer in de toeren dan in de weerstand van de bredere banden. Als ik 90 continue rij haal ik 1:20. Smallere banden zullen wel iets uitmaken maar ik verwacht geen 2 kilometer per liter, eerder de helft.

 

Een 3C werd trouwens af-fabriek met 235 banden geleverd als je 17"velgen bestelde. 225 zal wel gaan maar staat iets minder 'dik'

 

Maar goed dit topic gaat over topsnelheid en niet over verbruik en banden.... :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van liter per 100km, maakt het zo'n 0,5 tot 1,0 liter uit..

Dat is het verschil in verbruik, als je (205)/215-55-16 vergelijkt met 235-45-17. Dit zijn geen feiten, dit is alleen wat ik weet op dit moment..

 

800km gedaan met deze tank, boordcomputer geeft 1:16,5 aan, tot nu toe..

Link naar reactie
Delen op andere sites

800km maar? Ik rij op zijn minst 1200km op een tank :mrgreen:

 

Tot nu toe is de teller nog steeds niet voorbij de 200 gegaan.. Weliswaar moet ik wel zeggen dat ik nog geen 1 x goed heb kunnen doortrappen omdat er elke x wel een klootviool voor me komt met 90..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde, tot nu toe al 800km gedaan en er staat op dit moment 1:16,5.. en zo blijft het alleen maar, hoger kom ik niet, behalve lange afstanden op de snelweg, dan kom ik wel is waar uit op 1:18.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op snelweg gaat de mijne 1 op 20, met gemak zelfs. Als ik een beetje slipstream, 1 op 23.

In stad is wanneer de Passie het meest verbruikt, dan laat de mijne zomaar 1 op 13 zien...

 

Maarja, waar blijven de topsnelheden verhalen?? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Rond 12 uur op de A3 geweest, heb de 200kmh met gemak gehaald, gps gaf 195 aan, maar het leek me niet slimmer om nog wat harder te gaan en het had nog ook geregent, uurtje later zag ik al een Mercedes c van 2012 met kapotte voor en achtekant, die is vol in de vangrails gekomen doordat die uitgleed :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zaten met 5 volwassenen in de passat, helemaal krap en dan 200 met gemak vind ik behoorlijk knap, ik ga het is in me eentje uittesten :D

 

@Caravelle

Ik zat op terug weg in auto van me oom en me vader reed achter ons, ik zag via de zijspiegels hoe mooi de oem xenons waren :D

Heb jij ook dat het van dichtbij gelig lijkt en van veraf wit, waardoor je van dichtbij duidelijk ziet dat de pilot ledjes witter zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet slecht, ik haal met de Allroad, weliswaar op iets lagere banden dan af-fabriek 230 op de teller, wel met gemak, heb gewoon niet meer toeren in de bak om sneller te kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik heb het idee dat die heel misschien gechipt is.. want dat die zo makkelijk de 200 haalt terwijl we vol in de auto zaten, vind ik wel beetje verdacht.

Bij de garage zeiden ze dat die gewoon standaard is, maarja ik zie wel.

 

Zo trok die van mij ook ongeveer door tot de 200, alleen wij zaten vol in de auto en ESP was gewoon aan, wat bij deze in beide gevallen, niet het geval was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zaten met 5 volwassenen in de passat, helemaal krap en dan 200 met gemak vind ik behoorlijk knap, ik ga het is in me eentje uittesten :D

 

@Caravelle

Ik zat op terug weg in auto van me oom en me vader reed achter ons, ik zag via de zijspiegels hoe mooi de oem xenons waren :D

Heb jij ook dat het van dichtbij gelig lijkt en van veraf wit, waardoor je van dichtbij duidelijk ziet dat de pilot ledjes witter zijn?

 

Ik vindt het nogal een risico om met 5 man met 200 over de autobahn als beginnende bestuurder.

Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten. Achteraf hoef je je toch niet meer te verantwoorden, krijg je niet meer mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zaten met 5 volwassenen in de passat, helemaal krap en dan 200 met gemak vind ik behoorlijk knap, ik ga het is in me eentje uittesten :D

 

@Caravelle

Ik zat op terug weg in auto van me oom en me vader reed achter ons, ik zag via de zijspiegels hoe mooi de oem xenons waren :D

Heb jij ook dat het van dichtbij gelig lijkt en van veraf wit, waardoor je van dichtbij duidelijk ziet dat de pilot ledjes witter zijn?

 

Ik vindt het nogal een risico om met 5 man met 200 over de autobahn als beginnende bestuurder.

Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten. Achteraf hoef je je toch niet meer te verantwoorden, krijg je niet meer mee.

 

Ik snap wat je bedoeld en je hebt ook gelijk, maar ik was niet degene die reed gister.. me vader reed, anders zaten we nog krapper in de auto :| als ik was gaan rijden had ik ook wel even de 210 ofzo aangetikt en daarna weer 150 met de CC, het was inderdaad een beetje te druk om zo hard te rijden.

Maar ikzelf ben wel is 160 ofzo gaan rijden hier in Nederland en dat was 1 van me eerste keren op de snelweg, maar dat is niks vergeleken met 200-210 natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zaten met 5 volwassenen in de passat, helemaal krap en dan 200 met gemak vind ik behoorlijk knap, ik ga het is in me eentje uittesten :D

 

@Caravelle

Ik zat op terug weg in auto van me oom en me vader reed achter ons, ik zag via de zijspiegels hoe mooi de oem xenons waren :D

Heb jij ook dat het van dichtbij gelig lijkt en van veraf wit, waardoor je van dichtbij duidelijk ziet dat de pilot ledjes witter zijn?

 

Ik vindt het nogal een risico om met 5 man met 200 over de autobahn als beginnende bestuurder.

Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten. Achteraf hoef je je toch niet meer te verantwoorden, krijg je niet meer mee.

 

Ik snap wat je bedoeld en je hebt ook gelijk, maar ik was niet degene die reed gister.. me vader reed, anders zaten we nog krapper in de auto :| als ik was gaan rijden had ik ook wel even de 210 ofzo aangetikt en daarna weer 150 met de CC, het was inderdaad een beetje te druk om zo hard te rijden.

Maar ikzelf ben wel is 160 ofzo gaan rijden hier in Nederland en dat was 1 van me eerste keren op de snelweg, maar dat is niks vergeleken met 200-210 natuurlijk.

 

Ik wist wel dat je verstandig was :thumb: Maar ik ben blij dat je me begrijpt, is niet naar bedoeld iig. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden