Ga naar inhoud

Binnenkort nieuwe Passat alweer?


Ozzy

Aanbevolen berichten

Alle merken schakelen van gewone achterlichten allemaal over op Led's, de passat is juist andersom. Heb de nieuwe in bestelling, maar vind het toch spijtig dat ie niet standaard die Led lichten heeft zoals vroeger. vond ik er juist altijd zo mooi aan en leuk om achter een andere Passat te rijden :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben wel een erg groot tankklepje.. zou het een hybride-diesel zijn ofzo.. overigens ook enorm dikke wielkastranden àlá Alltrack

 

misschien 1.6 tdi met electro motor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle merken schakelen van gewone achterlichten allemaal over op Led's, de passat is juist andersom. Heb de nieuwe in bestelling, maar vind het toch spijtig dat ie niet standaard die Led lichten heeft zoals vroeger. vond ik er juist altijd zo mooi aan en leuk om achter een andere Passat te rijden :-(

 

Ben ik helemaal met je eens. Hetzelfde geldt voor de koplampen, van lenzen (3BG en 3C) terug naar lensloos. Saai!

 

Ook vreemd vind ik dat als je dan als optie led besteld, bv bij A4 en vorige A6 dan is alleen de achterlichten LED, de richtingaanwijzers zijn nog steeds gloeilampen :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Binnenkort naar de buren verhuizen lijkt mij de beste optie dan :mrgreen:

 

1.minder woonlasten

2.minder vaste lasten

3.minder autobelasting

4.sommige delen op de snelweg mag je zo hard als je wilt.

 

Het is gunstiger als je huizenprijzen van heel Nederland, behalve Oost Groningen/Drenthe gewend bent... daar liggen de prijzen nagenoeg gelijk. Hier over de grens liggen de prijzen zo ongeveer de hypotheekrente hoger, MAW, jullie worden hier in NL flink genaaid :wink:.

 

Ik belaad 340,- per jaar voor mijn 2.0tdi (gaat per motorinhoud), verzekering ligt iets hoger, maar scheelt niet veel. Diesel is 8% hoger, benzine 1,5% lager. Huizen zijn gunstiger, vaste lasten (verzekeringen) veel hoger.

 

Korte samenvatting. Aanschuif huis en auto zijn goedkoper, vaste lasten van (vooral diesel) is goedkoper en voor de rest alles duurder. Maar scheelt genoeg en je kunt legaal je grootlicht opzetten als iemand in NL niet doorkachelt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

€340 per jaar aan belasting voor jouw 2.0TDI? jij wordt volop genaaid Fop :lol:, vast en zeker, omdat je Nederlands hebt!, weet je zeker dat je geen NL op je kenteken hebt staan :embarassed: ik heb een familielid in Duitsland en die betalen echt niet boven de €300 voor hun passat :mrgreen:

 

En uhm.. ik weet toch echt zeker dat auto-verzekering in Duitsland veel goedkoper is :| , wij betalen bijvoorbeeld 610 eu aan verzekering van auto per jaar dit is full casco / all risk verzekering, en men oom uit D, betaald 350 eu per jaar ofzo? voor zijn golf 6

Het grappige is, mensen uit Duitsland klagen veel over die ''hoge kosten'' volgens hun, moeten ze maar is hier in Nederland komen wonen :lol:

 

En dat ''je kunt legaal je grootlicht opzetten als iemand in NL niet doorkachelt'' , dat vind ik dus zo leuk aan Duitsland, je mag alleen daar is met je grootlicht ''spelen'' :mrgreen: Aan de kant opa's!

 

Fop, niet verbaast worden als ik binnenkort je buurman ben :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwa, dat van verzekering hangt af van waar je zit en wat je verzekerd.

 

De passat staat met 13+ schadevrije jaren en wij betalen 29euro de maand voor WA+ beperkt casco (diefstal, ruit etc.). Full-casco was 40euro de maand, dus dan zit je op de 480 per jaar..

 

 

Is in D de motorrijtuigenbelasting ook niet provincie gebonden zoals in NL?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootlicht grapjes zijn ze in DE ook fel op hoor, "Lichthupen" zoals ze dat zo mooi zeggen mag niet om een tragere voorganger duidelijk te maken dattie aan de kant moet, krijg je glashard een bekeuring voor als het gezien wordt.

Hoeven ze bij mij trouwens ook niet te flikken, achteruitrijlampen aan en even vriendelijk zwaaien. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het :mrgreen:

 

Achteruitlampen aan en even vriendelijk zwaaien? op de snelweg en dan koppeling in, in ze achteruit? nee man, dat moet je bij een stoplicht doen, dan schrikt die me nog is keer kapot :lol::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb achteruitrijlampen op extra schakelaar zitten, gaat 4x21Watt wit licht achteraan branden dan. :wink:

Geloof me, je reageert heel raar als je voorligger ineens z'n achteruitrijlichten aanzet. :mrgreen:

Wel ff rekening ermee houden dattie ineens vol remt of zo, dat zijn achterligger er niet de dupe van word zeg maar. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel heel dom dan van degene die achter je rijd, die dan ineens schrikt, want als je zo rijd, kan je em niet eens in ze achteruit krijgen haha :mrgreen:

 

Hoe zouden ze dit noemen en aanpakken als dit voorkwam op Wegmisbruikers? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel heel dom dan van degene die achter je rijd, die dan ineens schrikt, want als je zo rijd, kan je em niet eens in ze achteruit krijgen haha :mrgreen:

 

Hoe zouden ze dit noemen en aanpakken als dit voorkwam op Wegmisbruikers? :lol:

 

Klopt, maar is schrik he,

Gebruik het niet vaak, meestal als ik 's avonds na werk het hek op slot moet doen, dan is zo'n extra "zaklamp" wel makkelijk 8-)

Heb het op straat nog maar 2x gebruikt in een jaar tijd, waren dan van die bumperklevers die in het donker met groot licht achter je gaan zitten, en na ff waarschuwen met remlichten en vervolgens mistachterlicht nog niet door hebben dat ze vervelend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dan is het wel handig ;)

 

Maar zo'n ding lijkt me zo vet :mrgreen: bijvoorbeeld, sta je bij een stoplicht, op zo'n kleine heuveltje, stoplicht gaat op groen, jij zet dat lampje aan en rijd weg, ik weet zeker dat die kerel zich rot schrikt, wel op letten dat er niemand achter hem is, anders is er soort van omgekeerde kettingbotsing :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die verkeersopstopping wil niet echt kennismaken met mij, dan heeft die me nog is keertje een rot dag, ik maak hem zwaar belachelijk zonder dat die mij wat kan aan doen :lol:

 

het zou me wel grappig lijken, om is keer op wegmisbruikers te komen, dan doe ik Turk s-classe na :mrgreen: wordt ik nog beroemd in Deventer ook :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
€340 per jaar aan belasting voor jouw 2.0TDI? jij wordt volop genaaid Fop :lol:, vast en zeker, omdat je Nederlands hebt!, weet je zeker dat je geen NL op je kenteken hebt staan :embarassed: ik heb een familielid in Duitsland en die betalen echt niet boven de €300 voor hun passat :mrgreen:

 

En uhm.. ik weet toch echt zeker dat auto-verzekering in Duitsland veel goedkoper is :| , wij betalen bijvoorbeeld 610 eu aan verzekering van auto per jaar dit is full casco / all risk verzekering, en men oom uit D, betaald 350 eu per jaar ofzo? voor zijn golf 6

Het grappige is, mensen uit Duitsland klagen veel over die ''hoge kosten'' volgens hun, moeten ze maar is hier in Nederland komen wonen :lol:

 

En dat ''je kunt legaal je grootlicht opzetten als iemand in NL niet doorkachelt'' , dat vind ik dus zo leuk aan Duitsland, je mag alleen daar is met je grootlicht ''spelen'' :mrgreen: Aan de kant opa's!

 

Fop, niet verbaast worden als ik binnenkort je buurman ben :mrgreen:

Ozzy, wegenbelasting betaal je nav je motor inhoud. Dat is iets van 20 eurotjes per 20cc..... daar kreeg ik wat korting bij ivm roetfilter, vandaar dus de 340... word volgens mij niet genaaid, check jij je wegenbelasting eens :wink:

 

Vwb verzekering... ik betaal 75 per maand... net nagekeken. Full casco en alles erop en eraan op basis van 30K. heb nu 6 schade vrije jaren in DE.... dat zal schelen tov een persoon met 13 schadevrije jaren...... Daarbij komt dat de extra's bij mijn auto ook verzekerd zijn zoals wielen/radio's en alle andere mods.... Dus alles wat niet door de fabriek op/in de auto gezet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ozzy, wegenbelasting betaal je nav je motor inhoud. Dat is iets van 20 eurotjes per 20cc..... daar kreeg ik wat korting bij ivm roetfilter, vandaar dus de 340... word volgens mij niet genaaid, check jij je wegenbelasting eens :wink:

 

Vwb verzekering... ik betaal 75 per maand... net nagekeken. Full casco en alles erop en eraan op basis van 30K. heb nu 6 schade vrije jaren in DE.... dat zal schelen tov een persoon met 13 schadevrije jaren...... Daarbij komt dat de extra's bij mijn auto ook verzekerd zijn zoals wielen/radio's en alle andere mods.... Dus alles wat niet door de fabriek op/in de auto gezet is.

 

Ja, ik weet het, hier in Nederland wordt je vanuit elke kant genaaid :mrgreen:

Mja.. alsnog vind ik de levensomstandigheden in Duitsland, veel beter dan die van Nederland, alleen 1 nadeel aan Duitsland zijn de ''arrogante'' meiden :P die heb je hier in Nederland niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden