Ga naar inhoud

Bodemplaat hangt los


VWpassat2002

Aanbevolen berichten

En alweer het volgende probleem :( : van onder de auto klonk een vreemd geluid. Onder de auto zitten twee bodemplaten. De één begint direct bij de voorbumper, de tweede iets verder naar achteren. Tenminste zo leek het toen ik net keek in het donker. Blijkt dat de achterste bodemplaat, dus die ter hoogte van het oliefilter aan de achterkant los hangt. De voorkant zit nog vast, de achterkant van de plaat hangt op de grond. Auto is deze week bij de garage geweest en ik denk dat ze het spul niet goed hebben vast gezet.

 

Ik heb wel een garagekrik dus ik kan de auto wel omhoog krikken, maar ik heb niets om de auto op te laten rusten. Durf er dus ook niet onder te kruipen maar ik moet er morgen (zondag) wel mee naar mijn werk. Wie heeft een idee hoe ik dit op kan lossen?? Zit de plaat bijvoorbeeld aan de voorkant ergens ingehaakt, zodat ik hem er helemaal af kan halen? En lukt dat vanaf de zijkant van de auto??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met aparte schroeven, als je die niet los hebt zien liggen en het is onderweg gebeurd? heb je die standaard niet liggen.

Maar die schroeven lopen in een soort klem, en daar kun je tyrapje door trekken,.

Moet eerlijk zijn dat ik er helemaal geen plaat meer onder heb, ivm scheuren, door drempel.

Toen heb ik alles eronder uit gedaan,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zien dat je hem met tyrap even vast klikt.

En anders toch die garage krik er onder, en heb je meer ruimte.

 

Zit de plaat met beugels vast of iets dergelijks of zit hij gewoon met schroeven vast??

zwarte kunststof schroefjes. zullen er waarschijnlijk een paar uit zijn

 

Ene is idd kunstof, en andere net even korter, en metaal.

Die kunstof zijn de langste. En worden enkel gebruikt in de wielkuip.

De bodum is echt metaal schroef, boutje, ja wat is het? Maar tyrap is meester.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kunststof schroeven zitten alleen in de stukken die verbonden zijn met de moddervanger/binnenscherm bij de wielen.

De rest zijn metalen wokkelschroefjes die achter iets langer zijn dan voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het plaatje waar de schroeven in vastgedraaid moeten worden dol zijn. Had de zaak weer vastgeschroefd, maar even later viel de bodemplaat gewoon weer naar beneden. Heb de plaat nu toch maar met tie-ribs vastgezet. De schroeven heb ik er maar uitgehaald.

Probleem is hiermee hopelijk opgelost.

Bedankt voor de reacties. Hopelijk blijven verdere problemen nu even achterwege.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden