Ga naar inhoud
  • 0

welke motorcode


harrie1608

Vraag

Hallo,

 

Ik ben mij aan het orienteren op een andere Passat.

Het moet eigenlijk een 2.0L tdi worden ( 140 pk ) een 3c.

Maar nu was ik bij een garage die mij vertelde dat er verschillende motorcode's zijn.

Hij vertelde mij dat je een bepaalde code wel moets hebben en een niet.

Wie weet dit.

Of anders gevraagd. Welke motorcode is het beste ?

Het moet een worden van 2007 / 2008

 

Ik ben benieuwd , ik rij nu een 3BG 1.9 TDI met nagenoeg geen problemen na 300.000 km en dit wil ik weer.

Ik durf haast mijn 3BG niet weg te doen omdat deze zeer vertrouwd is....

 

Groeten Jacob

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

BKP niet

BMA niet

BMP wel

CBAB wel

 

let op zijn alleen de 2.0 TDI 103 kw-140pk motoren.

 

Het niet slaat dan eigenlijk meer op de verstuivers van Siemens die willen wel eens sneuvelen. Er is eeb coulance regeling van toepassing, maar ze vervangen alleen de defecte verstuiver. Er zitten er vier is dus als je pech hebt sta je eerst vier keer stil.

Ook moet je wel eens onderzoekskosten betalen. De coulanceregeling geldt iets van 200.000 kilometer en 7 jaar.

 

Voor de rest hebben ze allemaal wel andere zwakke punten zoals:

brandstofpomp in de tank

tandempomp op de kop

kabelboom verstuivers in de kop

stuurkolommodule

handremknop

2 massa vliegwiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt heren.

 

Ik lees net een topic dat de 3C met een 1.9 TDI blok betrouwbaarder is ?

Wat is nu de beste optie?

Een 1.9 TDI of een 2.0 TDI

Beide wagens kunnen in aanmerking komen.

Ik dacht dat de 2.0 TDI betrouwbaarder was...... vandaar mijn keuze op een 2.0

Maar als een 1.9 beter is /.......... wie heeft het antwoord.

 

Groeten Jacob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan niet alle 2.0 TDI blokken over een kam scheren. De Common-rail versies zijn gewoon beter dan hun voorgangers, ze kennen geen problemen met de verstuivers en zijn te herkennen aan de motorcode die met C begint, zie hierboven. De common-rail motoren zijn vanaf (eind) 2008 geleverd. Wil je een 2.0 TDI, dan wordt het er dus eentje vanaf eind 2008. De common-rail motoren zijn wel een stuk stiller, dus dat voordeel hebben ze ook nog eens.

 

De 1.9TDI is minder complex (=minder doorontwikkeld) dan de 2.0 en kent eigenlijk geen problemen. Normale slijtage kent deze natuurlijk ook, zoals het 2-massavliegwiel en koppeling e.d.

 

Succes met kiezen en zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Benzine-motoren kun je op zich alles nemen, de 1.4TSI en de 3.2 en 3.6 hebben kettingen, die zouden last kunnen hebben(gehad) van een lange ketting en/of slechte spanner.

 

1.4TSI fijne zuinige motor, makkelijk te tunen, wel gevoelig ivm ketting

1.6FSI is denk ik te licht voor de Passat.

1.8TFSI Lekker motor, makkelijk te tunen, zuiniger dan de 2.0TFSI

2.0FSI is een goede motor zonder poespas, 150pk, redelijk zuinig, als je beheerst rijdt kun je op een rit van 50km waarvan 70% 80 of 100weg is 1 op 14 wel halen.

2.0TFSI heerlijke motor, veel PK, makkelijk te tunen, niet zuinig.

3.2FSI heerlijke VR6 roffel voldoende vermogen, ketting kan gaan opspelen

3.6FSI heerlijke VR6 roffel meer dan voldoende vermogen, ketting kan gaan opspelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden