Ga naar inhoud
  • 0

Ervaringen met Fullway, Wanli, Gremax of Hifly banden?


wiseguy

Vraag

Ik wil binnenkort een set 18" R36 velgen aanschaffen, maar die zijn met allerlei banden te koop.

 

Nou is mijn ervaring dat de voor de portomonnee meest gunstig geprijsde banden lang niet altijd slecht hoeven zijn, maar met de merken die ik als keuze zie, heb ik verder geen ervaring.

 

Vandaar de vraag of er hier forumleden zijn die ervaring hebben met de volgende merken/modellen banden:

 

Fullway HP108

Fullway HP168

Wanli S1088

Wanli S1097

Wanli S1063

Gremax MAX3000

HIFLY HF805

 

De wielen en banden zijn allemaal te vinden op http://www.online-velgen.nl.

 

Verder vraag ik me ook af in hoeverre deze banden een beetje stil zijn.

 

Ik hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

op droog wegdek zal over het algemeen de grip goed zijn. Bij nat weer laten ze het afweten tegenover de A-merken

Ook zal lawaai na ca 10-15.000 km op gaan treden

 

Zelf heb ik redelijk goede ervaring met Minerva banden. zijn ook gunstig geprijsde banden ook hier bij natweer minder grip als bij de A merken. Herrie maken ze nog steeds niet en ik heb ze er inmiddels 25.000 km onder zitten.

Was voor 4 banden 235/45/17 incl uitlijnen ca 460 euro kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ook minerva gehad op de golf. Idd met regen kan je net dat bochten wat je normaal op droog met 90 doet nu met 80 doen... Herrie idd niet te, grip op droog goed en redelijk slijtvast...

Was toen voor 2 banden 180 euro kwijt in 225/45/17.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou is mijn ervaring dat de voor de portomonnee meest gunstig geprijsde banden lang niet altijd slecht hoeven zijn, maar met de merken die ik als keuze zie, heb ik verder geen ervaring.

Fullway HP108

Fullway HP168

Wanli S1088

Wanli S1097

Wanli S1063

Gremax MAX3000

HIFLY HF805

 

 

 

Mischien dan meneer de Uil of de gebroeders Ed en Willem bever nog wat weten wat beter is, maar deze merken komen altijd prima uit de test in de jaarlijkse bandentest, te lezen in de fabeltjeskrant.

Portie beukenootjes erbij en er dan is lekker voor gaan zitten en je keuze maken...........

 

Nu even serieus: Alles wat hierboven genoemd staat zou wat mij betreft een import verbod moeten krijgen!

Dat wil je echt niet onder je auto hebben zitten, je reinste bagger.

Als dat je sluitpost gaat worden omdat de velgen belangrijker zijn dan je weg contact ben je wat mij betreft levensmoe.

Spaar dan wat langer door, het is natuurlijk een geld kwestie, en koop een paar GOEDE banden.

Het gaat om tientjes werk per band, die goedkope meuk is uiteindelijk duurkoop.

Dit is een welgemeend advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik deel de ervaring met Rolf:

Ik heb een keer een stevige uitwijk actie moeten maken op mijn Roadstone banden op nat wegdek. Ik was toen erg geschrokken over de grip die deze banden in de slip geven: Bijna niks. Corrigeren hierdoor in extreme situaties is onmogelijk geworden. Het is mij toen goed afgegaan omdat het tegemoetkomend verkeer voldoende afstand had. Maar dat had mij een flinke duit kunnen kosten.

Ik heb de volgende dag een setje Bridgestone laten monteren. Het verbaast me nog steeds hoe veel verschil dit maakte voor een paar tientjes per band.

 

Mijn raad:

Het hoeven geen Conti sport contact 5 of Michelin pilot sport 3 te zijn. De goedkoopste banden van de A-merken steken al met kop en schouders boven de kwaliteit van de genoemde merken uit! Een kleine schuiver kost vaak al het veelvoudige dan de meerprijs van de banden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch wel grappig om te zien hoe fel sommigen van jullie kunnen reageren zeg..... of in ieder geval: zo komt het wel over. :mrgreen:

 

@Rolf: Ik heb NIET gezegd dat ik voor goedkope banden wil gaan, omdat dat een sluitpost is om tóch mooie velgen te kunnen kopen. ;-)

 

Ook IK ben van mening dat je beter merkbanden kan aanschaffen, maar juist omdat er zo ontzettend veel takkajoekie-banden worden aangeboden bij die website met de geselecteerde velgen, vroeg ik me af of er toevallig ook goede ervaringen waren met deze merken.

 

Mijn vermoeden is bevestigd in ieder geval.... ik zal waarschijnlijk toch voor Goodyear of Bridgestone gaan... of misschien zelfs wel Conti's (Sport Contact 2)....

 

Ik weet in ieder geval genoeg..... bedankt voor julie bijdrage! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Rolf: Ik heb NIET gezegd dat ik voor goedkope banden wil gaan, omdat dat een sluitpost is om tóch mooie velgen te kunnen kopen.

 

Dat is mooi, doe je je nickname teminste eer aan. :wink:

Enige contact met het wegdek is een paar vierkante cm rubber, noooooit op besparen, zooooo dom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@robl: daar heb je helemaal gelijk in,... Elemaal niet bij stilgestaan....

Als een van de moderators dit topic wil verhuizen naar het juiste topic, dan graag.... :-)

 

@Rolf: ik weet wel wat voor nickname ik kies.... ;-)

 

@Thijs: die kende ik nog niet.... Ik ga meestal voor banden naar autobandenmarkt.nl en voor montage naar een adresje in Nistelrode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit zijn altijd van die mooie discussies.... net zoiets als geloof ...... :wink:

 

Zie het vergelijk niet helemaal, chinese banden zijn gewoon bagger, rotzooi en narigheid en geloof.......................ehhh, nou je het zegt......................

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als 'aspirant-lid' van de pma moet je je driedubbeldik gaan schamen met zo'n vraagstelling... :lol:

 

Zolang de 'A-merken' het best scoren op alle typen wegdek, zou ik zeker wegblijven van alle andere merken. Kijk 's hoe de gemiddelde Peppi & Kokki-band omgaat met zoiets als aquaplaning, dan betaal je toch liever iets meer? Maar goed, da's mijn bescheiden mening. Zeker in combinatie met de voordeligere aftermarket velgen, die zijn lang niet altijd van de kwaliteit die men beweert. Prijs komt ergens vandaan... :wink: Uit eigen ervaring vind ik het maar wat frappant dat de goedkope velgen volgeplakt worden met lood om ze goed te krijgen, bij oem velgen is er dikwijls minder lood nodig. Of speelt dat alleen in mijn hersenkamer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Na alle goed bedoelde adviezen. nu weer back on topic. TS vroeg om ervaring en geen adviezen!

 

Wie Passat rijdt is meestal een weldenkend mens :mrgreen: en die kopen die troep niet dus veel response qua ervaringen zal de TS weinig response krijgen (godzijdank............)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik bedoel is dat de discussie over waarom je A-merk moet kopen we al zo vaak hebben geschreven en aangehoord.

Laten we dit topic gewoon houden voor de ervaringen. Als er weinig ervaringen staan spreekt dat toch voor zich?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden