Ga naar inhoud
  • 0

vervangen remblokken voor 3c


gerdtdi

Vraag

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als jouw dashboard dit aangeeft dan zijn ze wel ver versleten mag ik aannemen. Blokken voor zijn met een beetje GZB (Gezond Boeren Verstand) eenvoudig te vervangen. die ene connector dat klopt, bij mij zit ie alleen links voor.

Waar je op moet letten: bij terugduwen zuigers dat het remvloeistofpotje niet overloopt, schuifvlakken in de klauw goed schoonmaken met een smalle staalborstel en daar een klein beetje kopervet op doen. Zou originele VW blokken nemen, gezien de lange levensduur is dit de kleine meerprijs waard en het bespaart je veel zwarte aanslag op de velgen. Kijk ook even naar de kwaliteit van de schijven, zitten er groeven in dan zou ik deze meteen mee vervangen, doe je de schijven over een jaar dan moet je alsnog de blokken weer mee vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nou vandaag het zooitje eens los gehad. Ik ben dr achtergekomen dat mn schijven dus daanig ver versleten zijn dat mn remblok indicator door gesleten heeft.

 

Ff morgen nieuwe schijven bestellen dan maar weer, aankomende week dr maar ondersleutelen

 

Gerd Jan, kun je ook weer heel lang vooruit met deze remmen, zeker weer 120.000 K, er zijn onderdelen van de 3c die het minder lang volhouden..... en waarbij er ook een lampje op het dashboard gaat branden maar dan sta je echt stil :angry:

Wanneer je de schijven wisselt moet je ook het remzadel demonteren, zijn de 2 bouten waar een rubber doppie opzit.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden