Ga naar inhoud
  • 0

stoelverwarming achter

Vraag

Geplaatst

Hallo,

Ik ben wel eens benieuwd wat ik allemaal nodig heb om stoelverwarming achter te monteren.

Behalve dat ik natuurlijk de achterbank en de schakelaars + kabelboom nodig heb zijn er natuurlijk nog meer dingen.

Is dit makkelijk te realiseren?

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

meende dat bij een 3C er een deel canbus aangepast moet worden / stuurdoos etc

Bij 3B/3BG is het iets eenvoudiger.

• 0
Geplaatst

Er moet een tweede stuurdoos geplaatst worden voor de zetelverwarming achter, schakelaars in de middenconsole achter verwarmingselementen (natuurlijk) en wat kabels... (voeding, verbinding naar de stuurdoos van de zetelverwarming voor..)

Ik heb mijn kabelboom helemaal zelf gebouwd, de verwarmingselementen heb ik gebruikt van m'n oude voorzetels, die heb ik achteraan onder de bekleding ingebouwd.

De schakelaars heb ik nog liggen (die zitten in een middenconsole die ik op overschot heb), schema en stuknummers kan ik je ook bezorgen.

grtz, dre

• 0
Geplaatst

Het meeste werk is de kabelboom maken.... die vindt je niet zomaar om aan te kopen.

Verder moet je de achterzetel helemaal 'ontkleden' om de verwarming er in te krijgen... Ik heb enkele foto's, ik zal die later posten...

grtz, dre

• 0
Geplaatst
Het meeste werk is de kabelboom maken.... die vindt je niet zomaar om aan te kopen.

Verder moet je de achterzetel helemaal 'ontkleden' om de verwarming er in te krijgen... Ik heb enkele foto's, ik zal die later posten...

grtz, dre

Mooi, ik ben erg benieuwd

• 0
Geplaatst

Ik wil ook graag de stoelverwarming achter inbouwen. Nu wil ik dan een set matten kopen, originele knoppen voor tussen de voorstoelen en als ik hier zo lees heb ik ook nog een stuurdoos en een kabel nodig? Moet het ook nog allemaal met vagcom geregeld worden?

Is deze kabel van kufatec ook geschikt?

http://www.kufatec.de/shop/de/Volkswagen/Passat-3C/Kabelsatz-Sitzheizung-VW-Passat-3C

Dreke heb je misschien wat foto's voor het aansluiten en losmaken van het een en ander :)

• 0
Geplaatst

ben ook wel benieuwd naar artikelnummer van de stuurdoos, en waar zit deze normaal? toch niet in de achterbank zelf denk ik?

• 0
Geplaatst

De stuurdoos zit onder het tapijt, aan de achterkant van het plastic doosje waar de stekkers van de bijrijdersstoel inzitten. Onderdeelnummer 1K0959772, kost gemiddeld ongeveer 25 euro op ebay.

Kufatec heeft geen kabelboom voor achterbankverwarming, enkel voor de voorstoelen (dacht ik). Kufatec heeft ook één nadeel : de kabelbomen zijn nogal naar de korte kant...

Aanmelden met VCDS hoeft niet.

grtz, dre

• 0
Geplaatst

En wat ook wel makkelijk is; hoe maak ik de bekleding los achter en dan vooral de rugleuning. Dreke, als je wat tips hebt graag.

• 0
Geplaatst

Ik zit er nu zo een beetje over na te denken. ik wou eigenlijk een universeel 5 traps setje matten kopen en deze aansluiten op de originele knoppen en van stroom voorzien via de 12 volt aansluiting tussen de stoelen. Eigenlijk zonder die stuurdoos of kan dat niet? Wat doet die stuurdoos eigenlijk?

Zou dit werken of denk ik nu te makkelijk :angel:

• 0
Geplaatst
D. Kufatec heeft ook één nadeel : de kabelbomen zijn nogal naar de korte kant...

grtz, dre

Kan ik beamen!

• 0
Geplaatst

Ik zal de foto's eens bij mekaar zoeken...

Het schema is te groot om hier te posten...

grtz, dre

• 0
Geplaatst

Wat denken jullie zou dat werken een universele mat of heb je dan alsnog het stuurapparaat nodig. (zie eerdere post)

@ ATS kun je mij ook evntueel dat schema sturen?

groet

• 0
Geplaatst

ik heb het gevraagd aan dreke, dus wacht af. als ik hem heb gekregen zal ik je het laten weten

• 0
Geplaatst

Ik heb het schema nagekeken maar word er niet echt wijs uit. Van electra schema's heb ik niet veel kaas gegeten. Wacht wel even op wat foto's van Dreke :book:

• 0
Geplaatst

Goedenavond, het is al een oud topic. maar ik was benieuwd of dit anno 2026 nog gerealiseerd kan worden in een b7.

1 van de opties die ik jammer vind dat hij ze niet heeft is achterbank verwarming. heb me suf gezocht waar ik wat kan vinden. was benieuwd of iemand me op weg kan helpen met schema, lijstje benodigdheden etc. en kan ik matten van de voorzijde gebruiken? begreep dat van een superb ook mogelijk was. heb die info weer van een duits forum. maar zonder enige tekst en uitleg kwam ik hier ook niet mee verder.

alvast bedankt

Gr, Mark

• 0
Geplaatst
4 hours ago, Mark90 said:

Goedenavond, het is al een oud topic. maar ik was benieuwd of dit anno 2026 nog gerealiseerd kan worden in een b7.

1 van de opties die ik jammer vind dat hij ze niet heeft is achterbank verwarming. heb me suf gezocht waar ik wat kan vinden. was benieuwd of iemand me op weg kan helpen met schema, lijstje benodigdheden etc. en kan ik matten van de voorzijde gebruiken? begreep dat van een superb ook mogelijk was. heb die info weer van een duits forum. maar zonder enige tekst en uitleg kwam ik hier ook niet mee verder.

alvast bedankt

Gr, Mark

Nee, sinds 2024 is dit niet meer te realiseren helaas......

Ok, flauwe grap. Ik denk dat ik nog een setje verwarming elementen heb liggen zelfs. Moet ik even zoeken morgen als ik het niet vergeet. 

On 12-3-2013 at 11:04, dreke said:

De stuurdoos zit onder het tapijt, aan de achterkant van het plastic doosje waar de stekkers van de bijrijdersstoel inzitten. Onderdeelnummer 1K0959772, kost gemiddeld ongeveer 25 euro op ebay.

Ku

grtz, dre

Regelapparaat denk ik ook nog bovendien. Schema's kan ik je helaas niet aan helpen. 

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden