maurice3c Geplaatst 19 februari, 2012 Geplaatst 19 februari, 2012 Hallo, Ik ben wel eens benieuwd wat ik allemaal nodig heb om stoelverwarming achter te monteren. Behalve dat ik natuurlijk de achterbank en de schakelaars + kabelboom nodig heb zijn er natuurlijk nog meer dingen. Is dit makkelijk te realiseren?
0 andor Geplaatst 21 februari, 2012 Geplaatst 21 februari, 2012 ik heb een 5b met leer en ja het is koud zonder verwarming dus ja ben ook wel nieuwschierig hier na
0 daveys Geplaatst 21 februari, 2012 Geplaatst 21 februari, 2012 even aan dreke of guyke vragen zij hebben het bij mij geinstalleerd
0 dieseltje Geplaatst 21 februari, 2012 Geplaatst 21 februari, 2012 meende dat bij een 3C er een deel canbus aangepast moet worden / stuurdoos etc Bij 3B/3BG is het iets eenvoudiger.
0 maurice3c Geplaatst 21 februari, 2012 Auteur Geplaatst 21 februari, 2012 Dat geeft niet, als ik maar weet wat ik moet doen.
0 dreke Geplaatst 27 maart, 2012 Geplaatst 27 maart, 2012 Er moet een tweede stuurdoos geplaatst worden voor de zetelverwarming achter, schakelaars in de middenconsole achter verwarmingselementen (natuurlijk) en wat kabels... (voeding, verbinding naar de stuurdoos van de zetelverwarming voor..) Ik heb mijn kabelboom helemaal zelf gebouwd, de verwarmingselementen heb ik gebruikt van m'n oude voorzetels, die heb ik achteraan onder de bekleding ingebouwd. De schakelaars heb ik nog liggen (die zitten in een middenconsole die ik op overschot heb), schema en stuknummers kan ik je ook bezorgen. grtz, dre
0 maurice3c Geplaatst 27 maart, 2012 Auteur Geplaatst 27 maart, 2012 Dan zal ik eens op zoek gaan naar onderdelen. Heeft iemand ook onderdeelnummers?
0 VolkswagenPassat Geplaatst 28 april, 2012 Geplaatst 28 april, 2012 DReke, Ik heb ook interesse. Heb je foto's van de inbouw? Hoeveel werk is het en hoe kostbaar is deze ingreep? Ik rijd zelf een 3c.
0 dreke Geplaatst 29 april, 2012 Geplaatst 29 april, 2012 Het meeste werk is de kabelboom maken.... die vindt je niet zomaar om aan te kopen. Verder moet je de achterzetel helemaal 'ontkleden' om de verwarming er in te krijgen... Ik heb enkele foto's, ik zal die later posten... grtz, dre
0 VolkswagenPassat Geplaatst 29 april, 2012 Geplaatst 29 april, 2012 Het meeste werk is de kabelboom maken.... die vindt je niet zomaar om aan te kopen.Verder moet je de achterzetel helemaal 'ontkleden' om de verwarming er in te krijgen... Ik heb enkele foto's, ik zal die later posten... grtz, dre Mooi, ik ben erg benieuwd
0 mailer Geplaatst 12 maart, 2013 Geplaatst 12 maart, 2013 Ik wil ook graag de stoelverwarming achter inbouwen. Nu wil ik dan een set matten kopen, originele knoppen voor tussen de voorstoelen en als ik hier zo lees heb ik ook nog een stuurdoos en een kabel nodig? Moet het ook nog allemaal met vagcom geregeld worden? Is deze kabel van kufatec ook geschikt? http://www.kufatec.de/shop/de/Volkswagen/Passat-3C/Kabelsatz-Sitzheizung-VW-Passat-3C Dreke heb je misschien wat foto's voor het aansluiten en losmaken van het een en ander
0 ATS Geplaatst 12 maart, 2013 Geplaatst 12 maart, 2013 ben ook wel benieuwd naar artikelnummer van de stuurdoos, en waar zit deze normaal? toch niet in de achterbank zelf denk ik?
0 dreke Geplaatst 12 maart, 2013 Geplaatst 12 maart, 2013 De stuurdoos zit onder het tapijt, aan de achterkant van het plastic doosje waar de stekkers van de bijrijdersstoel inzitten. Onderdeelnummer 1K0959772, kost gemiddeld ongeveer 25 euro op ebay. Kufatec heeft geen kabelboom voor achterbankverwarming, enkel voor de voorstoelen (dacht ik). Kufatec heeft ook één nadeel : de kabelbomen zijn nogal naar de korte kant... Aanmelden met VCDS hoeft niet. grtz, dre
0 ATS Geplaatst 12 maart, 2013 Geplaatst 12 maart, 2013 heb je misschien een schema van de aansluitingen op de stuurdoos?
0 mailer Geplaatst 12 maart, 2013 Geplaatst 12 maart, 2013 En wat ook wel makkelijk is; hoe maak ik de bekleding los achter en dan vooral de rugleuning. Dreke, als je wat tips hebt graag.
0 mailer Geplaatst 12 maart, 2013 Geplaatst 12 maart, 2013 Ik zit er nu zo een beetje over na te denken. ik wou eigenlijk een universeel 5 traps setje matten kopen en deze aansluiten op de originele knoppen en van stroom voorzien via de 12 volt aansluiting tussen de stoelen. Eigenlijk zonder die stuurdoos of kan dat niet? Wat doet die stuurdoos eigenlijk? Zou dit werken of denk ik nu te makkelijk
0 maurice3c Geplaatst 13 maart, 2013 Auteur Geplaatst 13 maart, 2013 Dreke, Kan je die foto's nog een keer plaatsen. Wil er toch wel een keer aan beginnen.
0 oele Geplaatst 13 maart, 2013 Geplaatst 13 maart, 2013 D. Kufatec heeft ook één nadeel : de kabelbomen zijn nogal naar de korte kant... grtz, dre Kan ik beamen!
0 dreke Geplaatst 14 maart, 2013 Geplaatst 14 maart, 2013 Ik zal de foto's eens bij mekaar zoeken... Het schema is te groot om hier te posten... grtz, dre
0 mailer Geplaatst 14 maart, 2013 Geplaatst 14 maart, 2013 Wat denken jullie zou dat werken een universele mat of heb je dan alsnog het stuurapparaat nodig. (zie eerdere post) @ ATS kun je mij ook evntueel dat schema sturen? groet
0 ATS Geplaatst 14 maart, 2013 Geplaatst 14 maart, 2013 ik heb het gevraagd aan dreke, dus wacht af. als ik hem heb gekregen zal ik je het laten weten
0 mailer Geplaatst 30 maart, 2013 Geplaatst 30 maart, 2013 Ik heb het schema nagekeken maar word er niet echt wijs uit. Van electra schema's heb ik niet veel kaas gegeten. Wacht wel even op wat foto's van Dreke
0 Mark90 Geplaatst 27 april Geplaatst 27 april Goedenavond, het is al een oud topic. maar ik was benieuwd of dit anno 2026 nog gerealiseerd kan worden in een b7. 1 van de opties die ik jammer vind dat hij ze niet heeft is achterbank verwarming. heb me suf gezocht waar ik wat kan vinden. was benieuwd of iemand me op weg kan helpen met schema, lijstje benodigdheden etc. en kan ik matten van de voorzijde gebruiken? begreep dat van een superb ook mogelijk was. heb die info weer van een duits forum. maar zonder enige tekst en uitleg kwam ik hier ook niet mee verder. alvast bedankt Gr, Mark
0 oele Geplaatst 28 april Geplaatst 28 april 4 hours ago, Mark90 said: Goedenavond, het is al een oud topic. maar ik was benieuwd of dit anno 2026 nog gerealiseerd kan worden in een b7. 1 van de opties die ik jammer vind dat hij ze niet heeft is achterbank verwarming. heb me suf gezocht waar ik wat kan vinden. was benieuwd of iemand me op weg kan helpen met schema, lijstje benodigdheden etc. en kan ik matten van de voorzijde gebruiken? begreep dat van een superb ook mogelijk was. heb die info weer van een duits forum. maar zonder enige tekst en uitleg kwam ik hier ook niet mee verder. alvast bedankt Gr, Mark Nee, sinds 2024 is dit niet meer te realiseren helaas...... Ok, flauwe grap. Ik denk dat ik nog een setje verwarming elementen heb liggen zelfs. Moet ik even zoeken morgen als ik het niet vergeet. On 12-3-2013 at 11:04, dreke said: De stuurdoos zit onder het tapijt, aan de achterkant van het plastic doosje waar de stekkers van de bijrijdersstoel inzitten. Onderdeelnummer 1K0959772, kost gemiddeld ongeveer 25 euro op ebay. Ku grtz, dre Regelapparaat denk ik ook nog bovendien. Schema's kan ik je helaas niet aan helpen. 1
Vraag
maurice3c
Hallo,
Ik ben wel eens benieuwd wat ik allemaal nodig heb om stoelverwarming achter te monteren.
Behalve dat ik natuurlijk de achterbank en de schakelaars + kabelboom nodig heb zijn er natuurlijk nog meer dingen.
Is dit makkelijk te realiseren?
26 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten