Ga naar inhoud

Leuke auto of niet


Darkxceed

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een leuke auto zien staan http://www.autoweek.nl/occasion.php?make=Volkswagen&model=Passat&keywords=bluemotion&min_year=2008&max_mileage=200000&fuel=Diesel&miles=0&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&page=0&sort=19&pagesize=20&position=11&total=141&id=43QBR

 

Wat is jullie ervaring met de dealer want ik wil eigenlijk snel een andere auto aangezien ik nu pas voor de tweede keer papa ben geworden.

 

 

gr,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net een beetje rond gekeken op Autoweek, maar stond niet echt negatieve verhalen over. Wel moet je weten, dat ze vooral ex-lease wagens verkopen.

 

Als je toch best veel geld over hebt voor een auto, waarom zoek je niet een auto met Bovag garantie.

 

Op het website van Autoservice Haarlem heb ik geen enkel aanduiding kunnen vinden van Bovag. Ik wil ze niet slecht gaan beoordelen, maar indien je de risico toch wilt gaan nemen, ga er langs met een persoon die echt verstand heeft van VW auto's.

 

Ik heb op het website van TROS Radar veel slechte ervaringen gelezen met niet-Bovag garages, waarbij een probleemloze auto kopen bijna onmogelijk is geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag iemand meenemen.

Zijn er mensen hier op de forum die me hiermee willen helpen.

Uiteraard zal er een vergoeding tegenover staan.

 

Aangezien ik 200km hier vandaan woon zal ik de garantie afkopen, deze stelt vaak ook niet veel voor.

Zelf reserveer ik een 2000euro aan onkosten die er eventueel aan komen.

 

Dus wie o wie woont er in de buurt van Haarlem met verstand van VW passat en zou mij willen helpen of kent iemand?

 

gr,

 

ps witte oled display is sinds de commonrail motoren ingegaan. Vind ik zelf erg mooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Alkmaar iets te ver zal zijn. Je kunt in Amsterdam door ANWB laten bekijken, maar moet je ook van te voren een afspraak maken.

 

Naar mijn weten doet de VW dealer dat ook voor een bedrag van ongeveer 45 euro.

 

Ik zal even van te voren de garage gaan bellen en vragen of dat wel mogelijk is.

 

Ik zal het meest de turbo, massavliegwiel en koppeling controleren. Meest dure onderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

raar uitrustingen die deze wagen heeft

highline maar toch geen alcantara zetels , die stomme trendline zetels

nieuwe tacho maar toch de oude clima , is precies een samenraapsel van onderdelen

maar dan wel de nieuwe cr blok die tot nu toe nog geen slechte kantjes vertoont

is een mooie auto alleen de zetels passen niet bij het plaatje , ma die zijn nog te wisselen

ik zou em kopen als ik het geld had

normaal is bij dit type 3c alle kinderziektes er al lang uit dus veel zorgen moet je je nie maken om dit type auto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het oog een leuke complete wagen voor een nette prijs (waarschijnlijk zonder garantie).

 

Laat anders de auto ANWB keuren. Is geen garantie, maar geeft toch een indicatie van de staat (en opgemerkte schades uit het verleden).

 

Lederen zetels waren mooier geweest maar deze zitten met lendesteun ook uitstekend en lekker warm in de winter ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

raar uitrustingen die deze wagen heeft

highline maar toch geen alcantara zetels , die stomme trendline zetels

nieuwe tacho maar toch de oude clima , is precies een samenraapsel van onderdelen

maar dan wel de nieuwe cr blok die tot nu toe nog geen slechte kantjes vertoont

is een mooie auto alleen de zetels passen niet bij het plaatje , ma die zijn nog te wisselen

ik zou em kopen als ik het geld had

normaal is bij dit type 3c alle kinderziektes er al lang uit dus veel zorgen moet je je nie maken om dit type auto

 

Volgens mij is dit gewoon een Comfortline Bluemotion zoals ook in de advertentie staat..

 

Overigens die 3C Comfortline stoelen zitten prima is mijn ervaring.

 

En die climatronic met blauwe backlight hoort hier niet in thuis voor zover ik weet. Vergelijk eens met deze http://www.autoweek.nl/occasion.php?id= ... n=13&tab=1 Bovendien is de prijs wel erg laag als ik dat afzet tegen een normaal exemplaar zoals deze en dat zal niet alleen aan de km stand liggen schat ik zo in..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens kentekenregistratie is het een Comfortline Bluemotion. Bedrijf is niet aangesloten bij Bovag.

 

Uit persoonlijke ervaring zou ik geen enkele auto meer kopen zonder garantie. Altijd lease gereden tot een jaartje of 4 terug. Eerst Audi die helemaal ok was zelf gekocht, totdat de Multitronic het begaf. Voor aankoop was de auto doorgelicht door Dekra (aankoopkeuring). Was een flinke kostenpost. Nu de Passie 3.2 met distributieketting en 2m vliegwiel met kuren (bij plm. 56.000km. Ik had de auto 'duur' gekocht met Bovag-garantie, maar in dit geval driedubbeldik terugverdiend...Auto heeft 2 weken bij Pon gestaan!

 

De auto ziet er goed uit; als je zelf al 2k reserveert voor onderhoud/reparaties, zou ik die liever in de auto zelf steken. Is vast we wat moois te koop binnen je budget met een lagere km-stand en deugdelijke garantie? Uiteindelijk moet je sowieso een beetje geluk hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens kentekenregistratie is het een Comfortline Bluemotion. Bedrijf is niet aangesloten bij Bovag.

 

Uit persoonlijke ervaring zou ik geen enkele auto meer kopen zonder garantie. Altijd lease gereden tot een jaartje of 4 terug. Eerst Audi die helemaal ok was zelf gekocht, totdat de Multitronic het begaf. Voor aankoop was de auto doorgelicht door Dekra (aankoopkeuring). Was een flinke kostenpost. Nu de Passie 3.2 met distributieketting en 2m vliegwiel met kuren (bij plm. 56.000km. Ik had de auto 'duur' gekocht met Bovag-garantie, maar in dit geval driedubbeldik terugverdiend...Auto heeft 2 weken bij Pon gestaan!

 

De auto ziet er goed uit; als je zelf al 2k reserveert voor onderhoud/reparaties, zou ik die liever in de auto zelf steken. Is vast we wat moois te koop binnen je budget met een lagere km-stand en deugdelijke garantie? Uiteindelijk moet je sowieso een beetje geluk hebben...

 

Ex-lease auto's worden meestal verkocht op 180 dkm, vanwege dan pas de echte onderhoud begint.

 

Het is zeer normaal op een kilometerstand van circa 200 dkm dat je automaatbak problemen begon te geven (Ik weet niet hoeveel je Audi heeft gelopen). Hangt meestal af hoe de vorige eigenaar de auto heeft gebruikt. Ook verversen veel dealers de automaatbak olie niet bij een onderhoudsbeurt, wat na enige tijd problemen oplevert.

 

De Passat van Autoservice Haarlem ziet er wel keurig uit voor zijn prijs, maar ik weet niet of je de gok zal gaan wagen. Een auto koop je met geluk, je zult nooit zeker weten wat voor problemen er met de tijd zal gaan komen. Tevens is het een handgeschakeld auto, dus denk niet echt dat je grote problemen zou gaan krijgen.

 

Ik had is een Seat Leon 1M van bouwjaar 2005 gekocht bij een garage met Bovag garantie, maar na 8 maanden kreeg ik problemen met het massavliegwiel. Ik kan hierbij toch niet de garage gaan beschuldigen, dus had het kosten wel over voor de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Alkmaar iets te ver zal zijn. Je kunt in Amsterdam door ANWB laten bekijken, maar moet je ook van te voren een afspraak maken.

 

Naar mijn weten doet de VW dealer dat ook voor een bedrag van ongeveer 45 euro.

 

Ik zal even van te voren de garage gaan bellen en vragen of dat wel mogelijk is.

 

Ik zal het meest de turbo, massavliegwiel en koppeling controleren. Meest dure onderdelen.

 

Hoe check ik dat het massavliegwiel, koppeling en turbo nog OK zijn?

Koppeling teste ik vroeger door in de versnelling de motor af te laten slaan , stilstaand.

 

Iemand vertelde dat de temp metertjes geen blauwe backlight hebben, dit is dus wel blauw.

 

Morgen ga ik met een collega kijken, die heeft verstand van auto's, enja auto kopen blijft een gok.

 

gr,

Link naar reactie
Delen op andere sites

massa vliegwiel hoor je rammelen als je de auto uitzet... Koppelingsplaten door in zeg de 4-5de versnelling vanaf een gangetje van 40km per uur vol gas op te trekken. Als je toerenteller dan veel sneller oploopt dan je km teller zijn je platen slecht. (verwacht ik niet met die km stand van deze auto)

 

turbo zou je rijdend log kunnen maken of die zijn gevraagde waardes haalt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technisch heb ik ook niet veel verstand, maar massavliegwiel en koppeling is niet makkelijk te controleren. Wat ik wel heb opgemerkt, is dat als de massavliegwiel en koppeling niet meer 100 procent is, merk je als je rustig de koppeling intrapt (niet vol indrukken, maar tot 10 á 20 procent), dat je een raar geluid erbij krijgt. Is de massavliegwiel totaal niet bruikbaar, dan begint hij al gelijk te slaan als je de voertuig start. Kosten van massavliegwiel en koppeling is al gauw 1000 á 1500 euro.

 

Wat ik zal doen om de turbo te controleren is, dat ik een weg op zou rijden waar 50 km/h is toegestaan en dan in zijn 2e versnelling. Dus schakel op de weg van 1e naar 2e versnelling, nadat trap ik wel eenmalig de gas vol in. Ramen zou ik wel open laten om te kijken hoe de geluid is van de turbo. Ook zal ik rijden op een snelweg maar even terug schakelen van 5e versnelling naar de 4e en weer vol intrappen. Als je turbo niet goed functioneert, kan hij dan overschakelen naar de noodloop functie. Zie je al gelijk op je display.

 

Van de turbo kun je nooit weten hoe lang hij zal meegaan, bij sommigen begint de turbo al bij 250 dkm problemen te leveren. Ik heb een collega met een Audi A3 1.9 TDI, auto staat op 550 dkm en nog steeds met zijn eerste turbo !

 

Over die climate control zit ik niet zo echt mee, iedereen veranderd toch wel iets van zijn auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt alvast voor alle info.

Ik zal er mijn voordeel op doen en samen met mijn collega zal het denk ik wel lukken.

 

Net nog gemaild en de auto stond er nog, kan hem gelijk meenemen.

Meer advies is altijd welkom!

 

Als ik hem gekocht heb zal ik rapporteren hoe het gegaan is met foto's als ik die kan plaatsen.

 

Erg fijn deze forum bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een uitvoerige testrit heb ik de auto gekocht.

Ik heb begin hobbelde hij een beetje en schakelde hij ietsje stroef, het hobbelen ging al gauw weg omdat de auto stilgestaan heeft.

Het schakelen ging ook soepel nadat de motor warm was gelopen.

 

De distributie riem zal wel vervangen moeten worden.

Zal ik een soort grote beurt nemen voor de auto of wat raden jullie mij aan?

VW dealer praatte over een long life beurt weet niet wat dit inhoud en of het wel nuttig is dit te laten uitvoeren.

 

 

Zoekt iemand trouwens nog een klein autootje, lekker goedkoop? 160dkm gereden.

Suzuki swift 1.0 GlS, stuurbekrachtiging, elektrisch ramen, electrisch buiten spiegels, dak raam, centraal deur vergrendeling.

 

vraagprijs 1200euro, auto is tevens pas gekeurd in januari.

Zal wel op den duur een nieuwe katalysator nodig hebben, de huidige had een gat die dichtgelast is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een uitvoerige testrit heb ik de auto gekocht.

Ik heb begin hobbelde hij een beetje en schakelde hij ietsje stroef, het hobbelen ging al gauw weg omdat de auto stilgestaan heeft.

Het schakelen ging ook soepel nadat de motor warm was gelopen.

 

De distributie riem zal wel vervangen moeten worden.

Zal ik een soort grote beurt nemen voor de auto of wat raden jullie mij aan?

VW dealer praatte over een long life beurt weet niet wat dit inhoud en of het wel nuttig is dit te laten uitvoeren.

 

 

Zoekt iemand trouwens nog een klein autootje, lekker goedkoop? 160dkm gereden.

Suzuki swift 1.0 GlS, stuurbekrachtiging, elektrisch ramen, electrisch buiten spiegels, dak raam, centraal deur vergrendeling.

 

vraagprijs 1200euro, auto is tevens pas gekeurd in januari.

Zal wel op den duur een nieuwe katalysator nodig hebben, de huidige had een gat die dichtgelast is.

 

Nou gefeliciteerd met je nieuwe mooie zuinige Passat :mrgreen:

 

En hoe ging het controleren van de auto? Nog gehandeld over de prijs?

 

Ik zelf vertrouw VW dealers niet echt, ze verrekenen veel hoge kosten namelijk en controleren de voertuig niet echt. Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren, maar lees veel slechte ervaringen. Je kunt ook andere bedrijven vinden wat goedkoper kan uitkomen, ik weet niet waar je woont, maar als voorbeeld Vagtechniek schijnt goed te zijn in zijn werk.

 

Gebruik wel allemaal originele onderdelen voor je voertuig ! :angel: Bezorgd minder hoofdpijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden