Ga naar inhoud
  • 0

VAG-COM 11.3 --> Xenon aanzetten


wiseguy

Vraag

Sinds vanavond ben ik in het bezit van een werkende versie van VAG-COM 11.3 inclusief bijbehorende kabel. Vanavond nog even snel aan de auto gehangen om even te checken of het werkt en dat deed het ook.

 

Nog even snel door VAG-COM heen zitten bladeren, maar ik moet zeggen dat het nog wel redelijke abracadabra is voor me.

 

Het belangrijkste is het nu om middels VAG-COM aan te zetten dat ik Xenon in de auto heb zitten om die disco voor aan mijn auto te temmen en er weer gewoon xenon-lampen van te maken die blijven branden.

 

Kan iemand me helpen door aan te geven waar ik precies moet zijn om dit voor elkaar te krijgen?

Ik heb de website van gerritspeek al zitten bekijken en ook de engelstalige website met informatie (http://en.openobd.org/vw/passat_3c.htm) heb ik even door zitten nemen, maar dan nog kan ik er zo 1-2-3 niet echt goed wijs uit.

 

Is er wellicht ergens een soort van handleiding te vinden waar wat duidelijker in staat uitgelegd wat VAG-COM allemaal kan en hoe je ermee om moet gaan?

 

Ik hoor het graag als iemand me kan vertellen welke knoppen ik achtereenvolgens kan aanklikken. Dan heb ik (als het goed is) eindelijk weer mijn vertrouwde xenonlampen om te gebruiken..... toch wel handig als je 's avonds ergens naartoe moet of naar huis moet gaan nietwaar?;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Klik in het vag-com hoofdscherm op de toets "selec control module"

daar kom je dan in een ander scherm terecht, in dat venster moet ook een lijst staan van installed modules

Daar moet je naar module 9 gaan "central electronics" (boordnet)

Als dan op de toets "central electronics" klikt gaat je in het venster van de module komen

daar klik je op "recode - 07"

daar ga je dan het venster krijgen waar je de vakjes ziet met de code die geladen is

Bvb E68E8F0701041A004700000008000000000F59435C000100000000000000

als je op een vakje klikt krijg je uitleg van welke functie bij welk vakje hoort.

 

daar zoek je achter

Byte 00 Bit 1 Xenon Headlights installed en vink je het aan

erna druk je op de "do it" toets en zal hij zeggen "code accepted"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wulfke, bedankt voor je reactie.... het is me gelukt!

Nou kan ik tenminste weer met een gerust hart de nachten onveilig maken in mijn passie.... ;-)

 

Het was niet helemaal precies zoals je had aangegeven (enkele opties staan net iets anders genoemd in versie 11.3), maar ik ben er wel uit gekomen met jouw uitleg.

 

Ik zal de website van Gerrit Speek nog eens goed door gaan nemen, ik denk dat het nu al wel een stukje duidelijker is over hoe ik in de verschillende menu's de opties kan vinden en aan- en uitvinken.

 

Best wel leuk om te zien wat er allemaal mee kan.... nu alleen nog zorgen dat ik dat zelf ook voor elkaar ga krijgen.... :-)

 

Thanks again!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan goed zijn dat het net even anders is maar dat was zo even uit m'n hoofd gedaan. was dan ook al even geleden dat ik met de VAG-com gewerkt heb.

En zou inderdaad ook kunnen dat de nieuwere versie net iets anders in elkaar zit.

Maar het is je dan toch gelukt lees ik :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yess.... het is inderdaad gelukt....

 

Net nog even in de vrieskou de stadslichtjes willen verwisselen naar minder blauwe CAN-BUS ledjes, maar dat valt niet mee nu.

De linkerkant was zo gepiept, maar bij de rechterkant kreeg ik niet zo 1-2-3 de bekleding van de wielkast losgetrokken..... dus nu tijdelijk met 1 Xenon/blauw-ledje en 1 5000K ledje (normaal wit licht).

 

Overigens zag ik dat er op de BC nog steeds een melding wordt gemaakt dat de "left dipped beam" kapot is.... wel een beetje vreemd, of is dat iets dat eerst nog moet worden gereset middels VAG-COM?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook in het boordnet dus module 09 daar dan

Byte 19 Bit 0 Kaltdiagnose Abblendlicht aktiv

 

maare, deze functies hebben bij mij nooit gewerkt. heb eens de stadslichten eruit gehaald (omdat je geen stadslicht en DRL tegelijk mag voeren) en dan had ik de koude diagnose van de stadslichten uitgeschakeld maar dat gaf nog steeds dezelfde foutmelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, werkt niet, als je kouddiagnose uitschakelt krijg je nog steeds de melding vanaf het moment dat je bedoelde verlichting inschaklelt (warm diagnose), en deze warm diagnose kan je niet uitzetten...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@dreke, is het dan ook zo dat de warm diagnose de lampen gewoon uitschakelt?

 

ik heb in mijn auto de mistlampen vervangen door LEDs, ( ff zonder wererstand om te proberen) maar krijg dus met uitgeschakelde kouddiagnose van de mistlampen gewoon de foutmelding dat beide lampen niet werken in display. de lampen zijn ook als DRL geschakeld en dat werkt nu niet meer ( mistlicht ook niet ) . wel werkt de cornering functie op deze lampen gewoon zoals voor de lampwissel.

 

dus toch maar gewoon de weerstand plaatsen? welke waarde zou dit moeten zijn voor 7,5 W ( normaal H3 35 W lamp ) wat is de detectiewaarde?

 

groeten Gé

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat klopt wat je zegt : als er een fout ontdekt wordt (kapotte lamp, kortsluiting...) wordt die betreffende functie uitgeschakeld. Dus als je geen weerstand op je mistlicht zet,en je vervangt dat door een led gaat die heel even aan, en dan weer uit...

 

Een weerstand van 22 ohm zou moeten voldoende zijn.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden