Ga naar inhoud
  • 0

Bijverwarmer en winter


Socrates

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een 3C 2.0 TDI 4Motion Highline Variant uit 2009. Ik heb de auto nu een half jaar. Daar zou als het goed is een electrische bijverwarmer in moeten zitten. Maar toch duurt het met dit weer (-13 hier) bijna een half uur voor er warme lucht uit de roosters komt.

Gelukkig heb ik stoelverwarming anders was het niet uit te houden....

 

Mag ik aannemen dat als er een zekering defect zou zijn dat er dan een melding zou komen ? Hoe kan ik anders controleren of alles zou moeten werken ?

 

Bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is iig niet normaal, want ik heb eerder warme lucht en heb een 2008-er. Denk dat het max 10 minuten duurt voordat er warme lucht uitkomt. Mijn Jetta had een winterpakket gemonteerd en die blies nagenoeg na starten van de auto meteen warme lucht. Geweldige optie was dat.

 

Het lijkt mij dat dit sowieso niet normaal is? Of wel?

 

Je zou wel kunnen kiezen om de lucht op binnen circulatie te zetten... dat doe ik meestal en voor mijn gevoel werkt dat beter dan "frisse" lucht van buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo,

 

Ik heb een 3C 2.0 TDI 4Motion Highline Variant uit 2009. Ik heb de auto nu een half jaar. Daar zou als het goed is een electrische bijverwarmer in moeten zitten. Maar toch duurt het met dit weer (-13 hier) bijna een half uur voor er warme lucht uit de roosters komt.

Gelukkig heb ik stoelverwarming anders was het niet uit te houden....

 

Mag ik aannemen dat als er een zekering defect zou zijn dat er dan een melding zou komen ? Hoe kan ik anders controleren of alles zou moeten werken ?

 

Bedankt !

Door de zekeringen een voor een na te lopen? (of op het schematje te kijken welke zekering voor de verwarmer zou moeten zijn en die te checken natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is iig niet normaal, want ik heb eerder warme lucht en heb een 2008-er. Denk dat het max 10 minuten duurt voordat er warme lucht uitkomt. Mijn Jetta had een winterpakket gemonteerd en die blies nagenoeg na starten van de auto meteen warme lucht. Geweldige optie was dat.

 

Het lijkt mij dat dit sowieso niet normaal is? Of wel?

 

Je zou wel kunnen kiezen om de lucht op binnen circulatie te zetten... dat doe ik meestal en voor mijn gevoel werkt dat beter dan "frisse" lucht van buiten.

Doe ik ook altijd met dit weer, dan wordt hij een stuk sneller warm. Niet zo heel gek ook, hij hoeft alleen al wat warmere lucht weer op te warmen en dat steeds te herhalen ipv ijskoude lucht van buiten te moeten opwarmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden