Ga naar inhoud
  • 0

vocht in de auto


passat 2004

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met de zoekfunctie zal je de nodige oorzaken vinden, zoals via de deur, ontgrendelingskabel motorkap, interieurfilter,..... Kontroleer ook eens of alle afwateringspluggen verwijderd zijn, dan kan het water bij een forse regenbui sneller weg.

Succes met het zoeken van de oorzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Met de zoekfunctie zal je de nodige oorzaken vinden, zoals via de deur, ontgrendelingskabel motorkap, interieurfilter,..... Kontroleer ook eens of alle afwateringspluggen verwijderd zijn, dan kan het water bij een forse regenbui sneller weg.

Succes met het zoeken van de oorzaak.

 

Hallo,

 

Ik zou graag willen weten waar deze pluggen zitten in mijn passat van 2001 sedan

Heb namelijk hetzelfde euvel

Achter de bestuurderstoel en naast de bestuurderstoel wordt het na een fikse regenbui nat op de vloer

de afwateringsplug onder de accu is schoon .

 

graag eventueel een foto waar ik ze vinden kan.

 

alvast mijn verpletterende dank

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zie link water dop

 

en

 

dit

 

Groetjes Fai

Hallo Fai.

 

ik ga er zaterdag mee aan de gang bedankt voor de info.

Heb de plug onder de remservo nog niet nagekeken die onder de accu is brandschoon

maar ik begrijp niet hoe het achter de bestuurdersstoel nat kan worden ipv er voor.

En dat de rechterkant naast de bestuurders stoel nat is dan zou het hele voorste gedeelte toch nat moeten zijn .

 

bedankt en groeten

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heel simpel. Voorin zit er onder de vloerbekleding de de bodem namelijk piepschuim en achter niet (Tenminste bij mijn 3B was dat zo ik weet niet of dat bij de 3BG ook zo is). Achter zit de bekleding dus direct in contact met de bodem waar het water op zit en daar is het dus het eerste zichtbaar.

 

Het is trouwens ook zo dat je het kan zien. Met een beetje zonning weer beslaat de auto aan de binnenzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Frank,

 

Als je zoekt op water(schade) dan vind je genoeg informatie.

Bij mijn 3BG was het een combinatie van aquarium in de accubak en een slecht passende (slechte afdichting) van het filterhuis rechtsvoor.

Als daar water in komt dan loopt het via je ventilatiekanaal door tot achter de voorstoel.

 

Ik had voorin geen piepschuim maar wel veeeel isolatie materiaal (soort verhuisdeken) dit zuigt zich helemaal vol. Het stomme is dat je het niet ziet of voelt aan de zichtkant. Dat maakt het drogen een nachtmerrie. Veel kranten heb ik er uiteindelijk onder gepropt.

 

Check ook je electronica box rechts voor op vocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden